As festas do Nadal de Vigo brillan con máis intensidade que as de Madrid e Málaga

Ademais dos 10 millóns de leds, fronte a 7 da capital e 2 da andaluza, a repercusión é maior


vigo / a voz

Dez millóns de luces leds. Vigo gañou pola súa potencia lumínica e a súa iluminación do Nadal ensombreceu ás súas cidades rivais: Madrid e Málaga. Aínda que estas inclúen fastuosos decorados eléctricos de fantasía e incluso proxeccións de vídeo mapping nas fachadas de edificios nobres, o Vigo da nora xigante tivo maior repercusión mediática e capta miles de visitantes. Os negocios da cidade fan caixa e cúmprese o efecto multiplicador por euro investido que xa predixo Abel Caballero. A proba: nesta ponte da Constitución os restaurantes de Vigo están a rebordar e os hoteis, cheos, con cuartos libres a máis de 200 euros a noite.

Vigo venceu na batalla mediática e agora o seu Nadal Top soan máis que os seus competidores. Os rexedores de Málaga ou Madrid, ambos os do PP, están picados e ven obrigados a compararse co socialista Caballero. O andaluz Francisco da Torre, en alusión a Vigo, dixo: «Agora mesmo só Málaga pode ter a Banderas para acender as luces». A pesar de ter como estrela invitada ao famoso actor, Vigo resoa máis. Caballero lanzaba onte outra pulla á Costa do Sol cando apagou a árbore de Pórtaa do Sol para concienciar o cambio climático: «Veu xente de Málaga».

En diversos programas televisivos, os imitadores explotaron gags sobre o pique entre o madrileño José Luis Martínez-Almeida e o primeiro edil vigués. Ambos fixeron unha conta atrás para apertar o botón do aceso pero o vigués foi máis hábil.

Unha parte do éxito de Vigo radica nos memes creados a partir da frase de Abel Caballero, que anunciou no 2018: «Que treman Nova York, Tokio e París». O lema ardeu nos WhatsApp e foi espremido como un limón nos faladoiros televisivos e polos imitadores en latéxaos night shows. Ata se venden camisetas con ese slogan. O triunfo é incontestable.

Pero ¿gañou Vigo realmente a batalla das luces ou pesou máis o efecto Caballero? En algo é imbatible: Vigo gaña en puntos de luminosidade: son dez millóns de lámpadas leds fronte aos 7 de Madrid, os 4 de Tenerife e os 2 de Málaga. É como os equipos de fútbol, a maior orzamento máis arriba na táboa.

A moda do vídeo mapping

Ademais, Vigo e Málaga montárono con menor orzamento, algo máis de 800.000 euros, mentres que Madrid dedicou 3,5 millóns, un 27 % de investimento que hai un ano. Con ese diñeiro, a cidade galega iluminou máis de 400 rúas mentres que Málaga só o fixo en 68. Os andaluces apostaron pola rúa Larios, o equivalente ao Príncipe. Adornárona cun bosque encantado, con arcos que suman 730.000 leds, e engadiron un espectáculo musical. Tampouco faltan os canóns de neve, «invento» que eles se atribúen. Pola rúa Larios transitan 35.000 peóns ao día e tiveron que reforzar con vagóns extra o AVE .

Málaga tamén xogou forte en innovación e proxectou sobre a fachada da Alcazaba un vídeo mapping baseado no Conto de Nadal. Estes espectáculos están de moda e consisten en emitir unha película de animación sobre un gran monumento con gran efecto artístico. Na Coruña, iluminaron así a fachada consistorial de María Pita. Outra cidade mencionada por Caballero, Nova York, tamén apostou polo vídeo mapping ao proxectalo no aceso da árbore do Rockefeller Center.

No caso de Madrid, o seu alcalde Martínez-Almeida apostou por luces de deseñadores de renome no centro, como a Gran Vía, o mercadillo da Praza Maior ou a Porta de Alcalá. Non falta a tradicional árbore de Nadal na Porta do Sol. Algúns viaxeiros que volveron da capital admiten que os deseños da iluminación son moi estéticos.

Outro punto forte de Madrid é a iluminación do Nadal do Real Xardín Botánico. Os visitantes pasean baixo millóns de luces, ao estilo do Christmas Garden Lights, como en Kiev ou Berlín.

O pique da concelleira Teresa Porras

A concelleira de Servizos Operativos de Málaga, Teresa Porras, non aforra pullas contra o rexedor galego. «Vigo será a mellor cidade de Galicia, pero Málaga a de España e a Europa», dixo no diario Málaga Hoxe. Esta concelleira presume de que a súa cidade foi elixida como a «European Best Destination» e rexeita a guerra de lámpadas: «Isto da pugna, da gresca que hai en se eu poño máis lámpadas que ti non o comparto. Sempre apostamos por ter a mellor calidade e creo que conseguimos ser os pioneiros na iluminación. Moitos dos que presumen de ter iluminación tiveron que vir a esta cidade para transportalo á súa», en referencia a Abel Caballero e a outras cidades que lles copian». Porras calcula que o Nadal pasado xerou 200 millóns de euros en Málaga.

Autocaravanas, buses e barcos

Vigo seguiu onte a rebordar. Decenas de autocaravanas aparcaron en Samil e autobuses de excursionistas no Berbés. Houbo colas que daban a volta ao peirao e atrasaron a saída dos barcos en Cangas.

Coñece a nosa newsletter con toda a actualidade de Vigo

Creamos para ti unha selección de noticias da cidade e a súa área metropolitana para que as recibas no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
6 votos
Comentarios

As festas do Nadal de Vigo brillan con máis intensidade que as de Madrid e Málaga