O Casco Vello protesta con zapatos verdes contra o túnel

E. V. PITA VIGO / LA VOZ

VIGO

CEDIDA

Vigo Histórico coloca unha «perfomance» ante a praza do Paseo de Alfonso XII para reclamar unha reforma do proxecto de humanización da zona

07 dic 2019 . Actualizado ás 12:38 h.

Veciños do Casco Vello escribiron hoxe  a palabra «Túnel non» sobre a beirarrúa da praza de a fonte do Paseo Alfonso XII usando, para iso, decenas de zapatos pintados de verde. A plataforma Vigo Histórico dubida que este proxecto do Concello de Vigo para habilitar un paso rodado subterráneo por medio da zona vella da cidade sexa sostible nin reduza a pegada de carbono.

Con esa instalación artística mostran a súa repulsa á construción dun túnel baixo pórtaa do Sol polo que circulará o tráfico procedente da rúa Policarpo Sanz. Na «perfomance», os afectados reivindicaron que se peonalice a contorna dun dos mellores miradoiros da ría de Vigo e elimínense as ramplas de saída dos vehículos que transitan polo subterráneo pola rúa Elduayen para evitar a emisión de fumes. Opinan que o proxecto do túnel non é unha auténtica peonalización e que se lograría máis eficazmente, e de forma moi barata, desviando o tráfico polas rúas circundantes de Beiramar ou Venezuela. 

As protestas con zapatos verdes, promovidas pola plataforma Vigo Histórico, comezaron fai varias semanas, coincidindo co aceso da iluminación do Nadal. Os manifestantes colocaron estas pezas pintadas no bordo das beirarrúas para reclamar a peonalización de todo o espazo mediante unha circunvalación que rodee o Casco Vello como se fai noutras zonas vellas, caso de Pontevedra ou Santiago de Compostela.

O túnel permitirá peonalizar o tramo que vai desde os dez metros finais de Policarpo Sanz, Porta do Sol e  unha parte da rúa Elduayen (ata a costa de San Vicente). Nun breve traxecto, quedarán unidos peatonalmente e sen tráfico intermedio o Casco Vello e A Ferrería. O proxecto do Concello prevé reciclar o aparcadoiro subterráneo xa construído para facer pasar o tráfico.

Vigo Histórico di que esta humanización mantén a cultura do coche e dos ruídos. Sinalan que non hai proxecto para un futuro aparcadoiro público na planta terceira de Pórtaa do Sol, que a rúa Elduayen queda asucado por dúas ramplas de entrada e saída de vehículos. A obra requirirá novas escavacións en Policarpo Sanz e en Elduayen. Por esta rúa pasan 8.704 vehículos ao día, dos que 952 son autobuses. 

A plataforma teme que a maior parte dos fumes do túnel subterráneo saian cara ao Paseo de Alfonso. Engaden que, segundo a súa análise, o túnel impide o uso de bicis en toda a zona e fai imposible a creación de espazos compartidos. A todo iso se suma que as zonas verdes desaparecen de Elduayen e só poñen xardineiras nas ramplas.