A nova iluminación de Rande depende do visto e prace de Seguridade Aérea

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

VIGO

Óscar Vázquez

As servidumes de Peinador afectan ao estreito e van desde Cerdedo a Cerveira

15 sep 2019 . Actualizado ás 20:45 h.

O proxecto da futura iluminación da ponte de Rande está xa exposto e en vías de ser ultimado, pero non poderá pórse en marcha o proceso de contratación e instalación ata que as autoridades aéreas lle dean o visto e prace ao deseño lumínico e descarten que este poida interferir na emisión de sinais e operacións entre o aeroporto de Vigo e os avións que nel operan. A Axencia Española de Seguridade Aérea (AESA) supervisa xa o proxecto, que debe de ter a súa conformidade, pois a metade do estreito de Rande atópase dentro da zona de servidume do aeroporto e o seu espazo de actuación radioeléctrica, que, como se pode ver no mapa adxunto, está formado por un espazo circular ao redor da pista viguesa e esténdese ao norte sobre Redondela e Soutomaior e cara ao sur chega por outro corredor ata as proximidades do monte Aloia (Tui). O paso de Rande non está concernida por devandita zona de servidume do aeroporto e os seus sistemas de sinalización, pero si entra media ponte na chamada zona de servidume de operacións de navegación (no mapa en azul). Esta esténdese cara ao norte ata a parroquia de Viascón (Cerdedo-Cotobade), abarcando ao ancho desde Marín a Ponte Caldelas, no centro comprende toda a ría de Vigo precisamente ata Rande, e cara ao sur chega ata Vilanova de Cerveira nun corredor que abarca desde Gondomar ata Salceda, debuxando todos eles as traxectorias dos avións sobre Peinador.

AESA

A ponte xa conta con sinalización na súa parte superior con luces vermellas, obrigatorias para as construcións de máis de cen metros de altura. Pero está por demostrar que o sistema de luces que se elixa non distrae ás tripulacións, non interacciona cos sistemas de sinalización do aeroporto ou non contén elementos que poidan cegar aos pilotos. Debido á súa proximidade a Peinador, está descartado que a nova iluminación, que xa está a ser exposta a diversas empresas especializadas, poida contar con efectos láser, presentes noutros monumentos e pontes de diversos países para debuxar efectos visuais.

A iluminación e sinalización de edificios en áreas de servidume área está a motivar investigacións en universidades como a de Granada, que aborda a mellora dos devanditos sistemas mediante luces led e fibra óptica.

A ampliación dotou á ponte de luces led rasantes en lugar dos farois

A iluminación da ponte de Rande cambiou xa por completo por mor da ampliación coa que se dotou ao paso sobre a ría con dous carrís exteriores. Os farois orixinais desgastados polo óxido, e con menor eficacia que os sistemas de iluminación existentes case corenta anos despois da construción da ponte, foron substituídas por luces led rasantes fornecidas pola firma especializada Thorn e que foron aloxadas nas varandas de seguridade. Os técnicos que as instalaron certificaron que estas achegan luz de maior calidade e eficiencia que os farois. E sobre todo, ofrecen un menor risco e virulencia nas reparacións e substitucións de lámpadas que nos sistemas empregados ata agora en Rande, que requirían guindastres de 14 metros de altura cando era necesario cambiar as súas lámpadas ou reparalas nun zona azoutada polo vento, a choiva e a salitre.