Peinador vive a súa encrucillada

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

VIGO

M.MORALEJO

É o aeroporto que máis baixa de España tras reducir as súas axudas e contar con menos viaxeiros a Madrid, o seu eixo crave

08 dic 2019 . Actualizado ás 22:57 h.

No medio dun escenario de crecemento xeneralizado do tráfico aéreo, Peinador, que se había preparado para seguir crecendo e albergar a dous millóns de pasaxeiros ao ano, pechará o 2019 por baixo do millón de usuarios. A competencia de Santiago e O Porto é a mesma que antes, a situación económica da cidade, aparentemente non se torceu, e as posibilidades da terminal olívica son maiores que en anos anteriores, con máis ramplas de embarque e espazo de estacionamento para as aeronaves. Pero os números do aeroporto vigués empeoraron tanto este verán, que se converteu en agosto na terminal que máis pasaxeiros perdeu de toda España, á marxe da pista de Matacán (Salamanca), que está noutra división cos seus 14.000 pasaxeiros anuais.

Que cambiou entón? A resposta básica é a marcha de Ryanair de Peinador, unha compaña que demostrou unha vez máis que a súa condición para seguir operando nunha terminal é contar cada vez con máis subvencións, axudas e empuxóns económicos públicos que lle permitan gañar diñeiro mantendo o seu carácter de aeroliña de baixo custo. É evidente que neste verán Peinador non contou cos 45.661 pasaxeiros que nos dous meses centrais de verán do ano pasado voaron con devandita aeroliña a Barcelona, Dublín, Edimburgo, Bolonia ou Milán Bérgamo. Tamén o é que non puido sumar ás súas estatísticas os 7.213 que tiña a TAP na ruta con Lisboa. Pero non só ocorreu iso. A columna vertebral do aeroporto vigués, a ruta con Madrid, deixou nos dous últimos meses 4.253 billetes menos que o ano pasado, e aí non teñen que ver nin Ryanair, nin a TAP. Afortunadamente, en vaino de ano non se dá esa tendencia e aínda hai 27.476 pasaxeiros de marxe en favor do 2019, pero non resta preocupación a baixada do verán nunha ruta crave e que aínda non sente, pero sentirá, o alento da competencia do AVE , por moito que este teña que dar un rodeo por Santiago nas súas viaxes a Madrid. Os prezos con Barajas non son competitivos, mentres no Porto creouse unha auténtica ponte aérea coa capital de España, que xa é o seu terceiro destino máis frecuentado, e en Santiago, Ryanair baixa os prezos ata un punto descoñecido nesa relación desde Vigo.

Algo similar ocorre no segundo destino olívico, o aeroporto do Prat, no que tras desaparecer a competencia, Vueling non dubidou en reducir o seu número de avións e non estirarse tanto nas súas ofertas.

Con ese escenario, Peinador demostrouse nos últimos anos como unha terminal con potencial suficiente de viaxeiros, pero que se moven cara ás terminais do norte ou o sur en función das ofertas e destinos que alí lles presenten. E aí ábrese o debate. Lograr máis rutas e aeroliñas a golpe de subvencións? Están presentes noutros aeroportos, pero só funcionan se consolidan rutas, son capaces de contar con usuarios de chegada, e non só de saída e estimulan a competencia.

Peinador está ante a súa encrucillada e non só por dous meses malos.