A parodia máis rendible de Abel Caballero

VIGO

M.MORALEJO

A promoción viral das luces de Nadal de Vigo, personalizada no alcalde, converteuse nun fenómeno social imparable que deixa ganancias contantes e sonantes a boa parte dos sectores da cidade

12 dic 2018 . Actualizado ás 13:36 h.

As luces de Vigo son o mellor agasallo de Nadal para a clase política en xeral, tan afastada do cidadán e sen capacidade de chamamento máis aló dos afíns habituais. A demostración de convocatoria é cortesía de Abel Caballero, alcalde da cidade, capaz de facer da cíclica decoración con panxoliñas un acontecemento único que ilusiona e mobiliza a miles de cidadáns en Galicia, España e Portugal. E todo iso co mérito que supón executalo desde a periferia de provincias. Pero o novo éxito do alcalde máis votado de España non é casual. El mesmo anunciou, o 14 de setembro en plena onda de cor, nove millóns de luces. «Veranse desde o espazo», presumiu. Mesmo usou ao primeiro ministro-astronauta de España, Pedro Duque, para sobredimensionar a sátira. A súa intervención, papeis en man, empezou segundo o guion. O escenario, un escampado de asfalto e malas herbas sen rozar. Municipalismo en estado puro. Un paso por detrás do líder, leais concelleiros sempre predispostos, pero en silencio. Era o seu día. Ao exministro abondáronlle dous minutos para saltarse o establecido e, parodiándose a si mesmo, prender a mecha do acontecemento que estaba por explotar. Minimizou a Tokio, Berlín ou Nova York para magnificar Vigo: «Somos os mellores do mundo», dixo movendo o brazo esquerdo sen parar e sorrindo, todo dentes, a cámara.

As súas formas fixéronse virales, o suficiente para figurar, unha vez máis, nese Olimpo efémero que supón ser trending topic en Twitter. Moitos o interpretaron como unha deriva de Caballero ao máis absoluto ridículo. El respondeu, aos dous días, nunha entrevista en La Voz: «Presenteino con humor e dicindo o que ía pasar, que en Vigo iamos ter unha forma extraordinaria de celebrar o Nadal. Así o entendeu todo o mundo. O que cinco queiran dicir o contrario, bah, débese a outras cousas». A análise foi certeiro. Vigo está cheo e seguirá así ata que os Reis Magos fagan o seu traballo.

Os días pasaron e a bóla de neve, alimentada con novos sketchs do mandatario metido no papel de promotor, seguiu crecendo ata o gran día. A ilusión na rúa e as gangas do Black Friday fixeron o resto. Vigo colapsouse e os negocios fixeron o seu agosto en novembro. O nunca visto nesa época do ano. Pero o fenómeno das luces non se entende sen Caballero. Ambos protagonizan memes e están condenados a entenderse. Como un matrimonio de conveniencia que o alcalde está disposto a soportar para ver a cidade abarrotada. Pero ollo, el tamén se gusta, sobre todo micrófono en man.

Na posta de longo do ano pasado xa exerceu de showman. Nesta ocasión, tamén un paso por diante dos seus concelleiros, riseiros pero igual de mudos, espremeu ese gancho que tan ben lle funciona para gañarse á masa. Falar en inglés víndose moi arriba: «With the lights, with the music, very welcome everybody here!», expresou con algún desaxuste de pronuncia. E todo iso facendo o signo da vitoria coa outra man, que fixo seu aplicándoo á primeira letra de Vigo. Outro éxito da súa estratexia que ninguén máis soubo ver antes. Desde entón, e ata o apagamento definitivo, todo cambia e adáptase á dinámica das luces. Mesmo Renfe, saturada de pasaxeiros que van e veñen a Vigo para ser testemuñas do fenómeno social e económico que abarrota a principal cidade de Galicia.

«A campaña de Nadal empeza a ser forte a mediados de decembro, nunca na ponte da Constitución. Este ano adiántase todo, xa estamos ao mesmo ritmo de vendas que nos días centrais de Nadal», explica un dependente del Corte Inglés para dimensionar que o fenómeno non se concentra unicamente no embigo da cidade. A pasada ponte festiva foi a última corte do éxito sen precedentes que se vive nas rúas. Non houbo un día de calma. Xente e máis xente encheu rúas, comercios, aparcadoiros, restaurantes, bares e tabernas. «Non só de luces vive o home», sentencia un camareiro en Urzáiz satisfeita pola prima de propínalas que se embolsa cada día.

O balance oficial eleva a 480.000 os visitantes que percorreron a zona centro (Príncipe, Policarpo Sanz, Urzáiz, Colón, Praza de Compostela e cales próximos) entre o mércores e onte, dos que 47.500 pasaron pola árbore de Pórtaa do Sol. Expúxoos hoxe o mesmo alcalde do que non poucos se riron en setembro. Nin o ton nin as formas son xa as mesmas que aquel 14 de setembro. Tampouco moveu o brazo como un badajo, a intervención foi correcta, sen excesos nin sainetes. El sabe que a marca xa está creada, que Vigo e as luces de Nadal, xunto á súa imaxe de alcalde que se pon á Xunta e a Feijoo por monteira, irán da man mentres el sosteña o bastón de mando. E todo iso, previsiblemente, con outro mes por diante de máis e mellores resultados en forma de afluencia, vendas, diñeiro en circulación e promoción da cidade que, neste caso, tamén vai da man coa proxección persoal do alcalde máis votado de España.