Gaku Shibasaki abre un mercado inmenso no Deportivo

Ao conxunto branquiazul preséntaselle a oportunidade de expandir a súa marca no boiante mercado xaponés e que supuxo importantes ingresos a outros clubs


Catro televisións xaponesas cubrirán hoxe o acto de presentación de Gaku Shibasaki.

Podería pasar por anécdota, pero é en realidade a punta do iceberg dunha nova realidade. Co centrocampista, o Deportivo non fichou só fútbol. Desembarca na Coruña unha oportunidade de negocio cun público que supera os 126 millóns de persoas.

«Vímolo en LaLiga cando Inui chegou ao Eibar, un equipo moi pequeno en España e que en Xapón se converteu no terceiro equipo máis seguido despois do Madrid e do Barcelona». Cóntao Octavi Anoro, o delegado de LaLiga que se ocupou durante anos da expansión do fútbol español no país nipón. Octavi atende a La Voz nunha chamada telefónica múltiple na que tamén participan Rubén González, novo delegado do ente en Xapón, e Iván Codina, director da oficina en Singapur de LaLiga, encargada de actuar en todo o sueste asiático.

A oportunidade que se lle presenta ao equipo coruñés é difícil de imaxinar, pero o club deberá traballar, estar alerta e pór a funcionar unha boa estratexia de internacionalización si quere ter éxito. O equipo armeiro é o mellor espello onde mirarse. «O Eibar, cunha boa estratexia internacional, chegou a conseguir un par de patrocinios de marcas xaponesas. Iso dáche unha idea de como un equipo como o Deportivo, un histórico de Primeira, poderá explotar a súa marca», asegura Octavi. A chegada de Kubo ao Real Madrid é outro exemplo. Brancos e culés estaban moi igualados en canto a notoriedade en Xapón, pero a chegada do novo nipón a Chamartín decantou a balanza de xeito abismal en cuestión de horas.

Desde LaLiga aseguran que, coa chegada de Gaku, os efectos serán inmediatos. «Falamos dun xogador de primeiro nivel, un top-5 en Xapón. E o feito de que vaia a Segunda aumentará o seguimento do Deportivo moitísimo. É moi posible que Dazn [por mor da chegada de Gaku] fágase cos dereitos», asegura.

Xúntanse varios factores que fan ser optimistas con respecto á expansión da marca Deportivo no país. A primeira é a idiosincrasia nipoa, unha cultura onde o éxito seduce máis si vén precedido de esforzo. Un campo no que, de novo, o Eibar é referente. «Explicaron moi ben a súa historia, fixérono desde un posicionamento de equipo pequeno que loita contra os grandes. Aquí en Xapón, este tipo de historias calan entre afeccionados e xornalistas. A dunha cidade de 27.000 persoas, que poden ser dous edificios de Tokio , loitando contra dous xigantes». Un relato que podería ser axustado á nova realidade do Deportivo.

Sen fórmulas máxicas

A chegada de Inui ao Betis supuxo un aumento exponencial da súa popularidade en Xapón e, paradoxalmente, o Eibar logrou ser patrocinado por marcas xaponesas cando o extremo xa abandonara o equipo. «Enfocaron a súa estratexia a longo prazo. Non só era o feito de ter un xogador xaponés, senón que tiñan a intención de botar raíces no país. Crían que ese mercado tiña moito potencial», explica Octavi.

Tenerife primeiro e Xetafe despois non souberon -ou non quixeron- aproveitar eses mercados coa chegada de Gaku a España. Por aquel entón, LaLiga non estaba tan implantada no territorio e a oportunidade desaproveitouse. «O seu salto ao Tenerife coincide despois do Mundial de Clubs. Houbo unha cadea de televisión que se fixo cos dereitos e só emitían os partidos do Tenerife», explican. Pero nin unha chiscadela desde o club. En Xetafe, cun panorama adverso no deportivo, non interesou demasiado. «Non houbo unha estratexia internacional por parte do club. Iso marca a diferenza. O xogador lidera, pero o club ten que captar a oportunidade e aproveitala», asegura Iván Codina.

Talento fóra dos focos

O caso de Gaku é o dun xogador cun gran potencial mediático por explotar. «É moi bo, pero non lle gustan demasiado os focos. El dedícase só a xogar. Pero gusta moito ás xaponesas e estou seguro que chegará a un público que ata agora non tiñan nin idea de onde estaba A Coruña ou que era o Deportivo», indican desde LaLiga á vez que tenden a súa man ao club para guiarlles neste proceso.

Gaku: «O meu obxectivo é o obxectivo do Deportivo: subir a Primeira directamente»

Pedro Barreiros
Gaku posa con su nueva camiseta en Riazor
Gaku pousa coa súa nova camiseta en Riazor

A fichaxe estrela deste proxecto mostrouse agradecido polo interese do equipo coruñés

O sol nacente da ilusión polo ascenso directo a Primeira ilumina desde hoxe a pretemporada do Deportivo. O xaponés Gaku Shibasaki, a fichaxe de referencia do novo proxecto, adestrouse onte por primeira vez xunto aos seus novos compañeiros, pero xa deixou clara a ambición que o trae á Coruña. «O meu obxectivo é o obxectivo do equipo, subir á Liga e directo», afirmou despois de pousar coa súa nova camiseta. Esta foi a razón principal que o trouxo á Coruña procedente do Xetafe, onde acababa de clasificarse para competicións europeas. Desde as súas primeiras palabras, Shibasaki desmárcase do discurso oficial do Deportivo, que permanecía amarrado á prudencia e evitaba pronunciar a palabra ascenso, cando se lle preguntaba a dirixentes, técnicos e xogadores polo obxectivo. Ata agora. «Agradezo moito a decisión de Carmelo de darme a oportunidade de xogar neste equipo. Agora quero achegar moito para gañar e para subir á Liga », insistiu.

Seguir lendo

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
11 votos
Comentarios

Gaku Shibasaki abre un mercado inmenso no Deportivo