A televisión de pagamento ingresou un 14 % no 2017 e superou á oferta en aberto

b. p. l. REDACCIÓN / LA VOZ

TELEVISIÓN

O número de abonados ascendeu a 6,59 millóns no cuarto trimestre

15 may 2018 . Actualizado ás 07:35 h.

A penetración da televisión de pagamento proseguiu co seu aumento progresivo ao longo do 2017, un ano no que este segmento acadou o seu máximo histórico e os ingresos das súas empresas creceron un 14 %, segundo os últimos datos da Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia (CNMC). A crecente disposición dos cidadáns a contratar televisión de pagamento nalgunha das súas modalidade serviu para que a recadación deste sector no cuarto trimestre do pasado ano, a época de maior afiliación debido ás campañas do Nadal, acadase os 564,1 millóns, 60 millóns máis que no mesmo período do 2016.

Eses ingresos situárona á cabeza dos ingresos do sector dos servizos audiovisuais, por amais dos 560,3 ingresados pola televisión en aberto e os 104,6 da radio. A finais do 2016 era a televisión en aberto a que máis ingresaba (543,2 fronte aos 506,1 do pagamento), pero o predominio investiuse ao longo do 2017.

A clave principal que explica que as cadeas de pagamento gañen abonados está nos paquetes múltiples que ofrecen as operadoras de telecomunicacións. No 2017, un total de 5,5 millóns de abonados tiñan este servizo contratado de xeito conxunto co paquete quíntuplo, o que integra telefonía fixa, telefonía móbil, banda larga fixa, banda larga móbil e televisión. Esta cifra supón un millón de abonados máis que o ano anterior.

De todo isto despréndese que o número de abonados acadou o seu máximo histórico o pasado ano e chegou aos 6,59 millóns no período de outubro a decembro, o que supón 183.000 abonados máis que no trimestre anterior, segundo a CNMC. Esta entidade resalta o repunte dos servizos de televisión IP e de televisión on-line, que sumaron 193.000 e 35.000 abonados respectivamente. Hai que ter en conta que neste último apartado só se recollen as operadores de streaming con sede en España, o que deixa fóra do reconto a servizos con sede no estranxeiro, como HBO, Netflix e Amazon Prime Vídeo, que experimentaron unha notable penetración desde a súa implantación. 

Segundo o informe da CNMC do segundo trimestre do pasado ano, Netflix rexistraba naquel momento 1.163.000 subscritores, o que representaba o 7,3 % do total de fogares con acceso a Internet. Seguíanlle en importancia HBO, con 414.000 subscritores (2,6 % dos fogares) na última medición de xuño do 2017; e Amazon Prime Vídeo, con 175.000 abonados (1,1%).

Os ingresos publicitarios no sector audiovisual acadaron os 641 millóns de euros, dos que 537 corresponden á televisión e 104 millóns, á radio. Dos correspondentes á televisión, 513 millóns foron recadados polas cadeas en aberto (o 95 % pola privadas) e 24 millóns, polo pagamento.

No que respecta á repartición da audiencia por plataformas, un 77 % do consumo televisivo foi para a TDT, un 2,9 % para a televisión por satélite e un 20 % para as plataformas de televisión cable e televisión IP. O tempo medio que os españois dedicaron a ver a televisión foi de 3 horas e 53 minutos por persoa e día (un total de 233 minutos).