A TVG lanza unha canle temática con contidos educativos

Juan María Capeáns Garrido
juan capeáns SANTIAGO / LA VOZ

TELEVISIÓN

CARMELA QUEIJEIRO

O soporte será interactivo e utilizará a realidade aumentada

16 mares 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A Corporación Radio e Televisión de Galicia (Crtvg) prepara o lanzamento dunha nova canle temática dixital que terá como obxectivo as audiencias máis novas, con renovados hábitos de consumo na contorna da comunicación, e que permitirá aos alumnos e docentes de primaria e secundaria obter recursos audiovisuais baixo demanda. Este proxecto arrinca da man da Axencia para Modernización Tecnolóxica de Galicia (Amtega) e enmárcase nun plan máis amplo da Xunta para impulsar os contidos dixitais a través dun sector que aglutina a novecentas empresas e preto de 5.400 empregados.

A iniciativa da televisión pública e de Amtega pretende incorporar novas tendencias do consumo audiovisual, como a utilización da segunda pantalla complementaria -contidos específicos e sincronizados para comprimidos, teléfonos e outros accesorios- que paralelamente ofrecerán elementos creados con realidade aumentada ou realidade virtual.

No seu desenvolvemento teranse moi en conta modelos narrativos dos nativos dixitais para ampliar o impacto entre os espectadores infantís e xuvenís, cun estilo próximo ao que utilizan os youtubers e outras plataformas de vídeo baixo demanda que se sumaron á emisión en directo de grandes eventos e conferencias ou actividades de prestixio internacional.

O groso dos contidos desta nova canle terá carácter educativo, e servirá como complemento ao Programa Abalar, que é a punta de lanza autonómica para a integración das novas tecnoloxías nas aulas. Os dispositivos móbiles converteranse en visualizadores avanzados de contidos multimedia e interactivos que permitirán aos estudantes de 6 a 16 anos e aos seus profesores ter acceso a máis información e entretemento sobre as materias de estudo, facilitando un «modelo educativo envolvente», explican desde a área de Innovación da compaña pública.

O acordo con Amtega tamén inclúe a creación dun método de análise de datos que procese o consumo e os comportamentos da mocidade galega ante os contidos dixitais.

A execución do plan implicará a outros entes públicos como o Instituto Galego de Promoción Económica (Igape) ou a Axencia Galega das Industrias Culturais (Agadic) e do ámbito privado, así como os clústeres de novas tecnoloxías e do audiovisual. En total, DICO Mindset, que é como se denomina o programa global autonómico de impulso aos contidos dixitais, contará cun investimento de 13 millóns de euros para o período 2018-2020, dos que 1,6 millóns correspóndense a capital privado.

Parte deses recursos destinaranse á formación do capital humano vinculado ao sector, de forma que conte coas ferramentas necesarias para a reorientación dixital nas empresas. Haberá un programa de bolsas e prácticas para futuros creadores e cursos para os directivos.