Patrocinado por:

A venda de motos eléctricas dispárase

Javier Armesto Andrés
javier armesto REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

CEDIDA

A marca española Silence relaciónase cos fabricantes tradicionais con só dous modelos no mercado e un innovador sistema de baterías de litio extraíbles

15 oct 2018 . Actualizado ás 09:47 h.

Setembro foi un bo mes para o sector das dúas rodas en España, cun aumento do 19,5 % na venda de motocicletas. No que vai de ano comercializáronse 123.647 unidades, o que supón un 16,5 % máis que no mesmo período do 2017. Nestas cifras non se inclúen os triciciclos e cuadriciclos lixeiros, que tamén mostran unha evolución positiva, nin os ciclomotores (con cilindrada non superior a 50 centímetros cúbicos e 45 quilómetros por hora de velocidade máxima), que caeron un 25,4 % respecto ao ano anterior.

A evolución interanual mostra un sector que se recupera lentamente da crise da última década e ao que os plans gobernamentais para incentivar a compra de automóbiles fixeron tanto dano como a difícil situación económica.

O secretario xeral de Anesdor (Asociación Nacional de Empresas do Sector Dúas Rodas), José María Riaño, explica que «durante o primeiro trimestre do ano o crecemento debíase en gran medida ao efecto fin de serie', é dicir, era un crecemento artificial producido ao compararnos con cifras moi baixas do 2017 pola entrada en vigor da etapa Euro 4. Con todo, os do segundo e terceiro trimestre son crecementos naturais baseados na evolución favorable da contorna económica e no feito de que cada vez máis cidadáns elixen a moto para resolver as súas necesidades de mobilidade».

Alternativa aos coches

A nova era da mobilidade alternativa está supondo un impulso adicional para o mercado das motos. Nun momento no que a compra dun coche expón grandes dúbidas sobre o tipo de propulsión -diésel, gasolina, híbridos, híbridos enchufables, eléctricos puros, GLP (gas licuado de petróleo ), GNC (gas natural comprimido) e mesmo pila de combustible de hidróxeno (Hyundai acaba de matricular o primeiro modelo con esta tecnoloxía que se venderá en España)-, a motocicleta aparece como unha opción alcanzable e que soluciona as necesidades de particulares e empresas, especialmente en percorridos urbanos.

No medio do debate sobre a nova normativa de emisións e as trabas que algunhas grandes cidades empezan a pór aos vehículos máis contaminantes, as motos eléctricas ocupan un papel cada vez máis relevante no mercado. De xaneiro a outubro vendéronse 3.559 unidades, segundo os datos de Anesdor, un 142,1 % máis que nos mesmos meses do ano pasado. E unha marca española, Silence, coouse entre os grandes fabricantes tradicionais na oitava posición do ránking, por diante mesmo de nomes como Suzuki ou Kawasaki.

Silence, con sede en Molins de Rei (Barcelona), é un proxecto liderado por Carlos Sotelo, quen no 2011 fundou Scutum para desenvolver un escúter cento por cento eléctrico con baterías de litio. Tras un primeiro prototipo (S01), lanzou dous modelos coa mirada posta nas flotas de empresas, administracións públicas e corpos de seguridade. Para iso contou co apoio de Repsol , A Caixa e o Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico Industrial, dependente do Ministerio de Ciencia e Innovación.

O S02, distribuído en varios países da UE e Brasil, ademais de España, foi en setembro pasado a segunda moto máis vendida (662 unidades), só superada polo Peugeot Chío 125. Cun baúl traseiro con ata 200 litros de capacidade, hai versións para o sector do delivery (empresas de mensaxería, comida a domicilio ou repartición), policial e para axentes de mobilidade urbana. Desde o 2016 Scutum é o distribuidor oficial de Correos, que adquiriu os primeiros cen escúteres eléctricos Silence.

Agora a aposta redóbrase co S03, un triciclo con dúas rodas motrices traseiras e unha direccional dianteira que aumenta as posibilidades en canto a carga (ata 350 litros) e proporciona maior seguridade en curva e pavimento deslizante. Inclúe o mesmo sistema patentado de batería extraíble que o S02, que permite levarlla coma se fose unha maleta trolley e recargala en calquera sitio. Isto é fundamental, xa que aínda non existen suficientes puntos de recarga públicos (precisamente, un dos hándicaps que limitan a adopción do coche eléctrico) e non parece que a infraestrutura vaia a mellorar a curto prazo. Ademais, posibilita a utilización de baterías de diferentes capacidades en función do uso e o feito de levarllas dificulta o roubo do vehículo (o 80 % dos escúteres dormen na rúa).

O novo nicho do scooter sharing (escúter compartido) non fai senón aumentar as expectativas de negocio das motos eléctricas. José María Riaño recoñece que «o mercado de motocicletas continúa crecendo a bo ritmo e en setembro rexistráronse datos aínda mellores debido ao aumento do 145 % na canle de alugueiro». Silence ten con todo a vista posta no mercado de particulares e para finais de ano agarda lanzar o seu primeiro escúter eléctrico de uso privado, equivalente a un de 125, con 120 quilómetros de autonomía reais, freo regenerativo e conectado ao smartphone. Terá que competir coas numerosas marcas chinesas que xa alagan o parque de dúas rodas español, ademais de fabricantes con gran experiencia como Piaggio e Peugeot, que tamén sacaron as súas propios modelos.

Xiaomi entra no sector cun modelo de baixo custo: Super Soco

Unha proba do auxe da moto eléctrica é o feito de que ata as marcas de tecnoloxía de consumo puxeron a súa mirada nestes vehículos. Xiaomi (coñecida por ser unha especie de Apple chinesa) anunciou este verán o lanzamento en España de Super Soco. Esta nova marca de escúteres con batería de ión-litio aterra a través do distribuidor Sumco Trading con dous modelos: o TS50, que custará 2.290 euros, e o TC50, que subirá a 3.290 euros. Homologados como ciclomotores de dúas prazas, poden conducirse co permiso AM e os carnés A1, A e B. Dispoñen de baterías extraíbles (fabricadas por Panasonic; as de Silence son de Samsung ) para a súa recarga en calquera conector doméstico. A autonomía que ofrecen é de ao redor de 71 quilómetros.