Patrocinado por:

«Nós non planificamos nada cando viaxamos, faino o coche»

LECER\

ANXO MANSO

A familia Fortes promove a mobilidade eléctrica a través dun blogue e unha canle de YouTube con miles de subscritores. Esta fin de semana visitan Galicia para mostrar as súas Tesla (hoxe en Santiago e Vilagarcía, e mañá en Vigo), xunto a outros usuarios de coches movidos por baterías de ión-litio

13 oct 2018 . Actualizado ás 12:14 h.

Esta entrevista está feita a bordo dun Model S, un dos dous Tesla (o outro é un Model X con ás de gaivota) nos que a familia Fortes se trasladou onte a Galicia desde Madrid. Alan, a súa esposa Begoña e os seus fillos Nerea, Scott e Aarón (17, 9 e 8 anos, respectivamente) promoven a mobilidade sostible desde o seu blogue e unha canle de YouTube que ten miles de subscritores.

Canto se tarda en cargar o Model S a lume de biqueira?

Depende da potencia do cargador, nun cargador normal, e nun Supercharger depende de con canta carga chegues. Pero uns 40 minutos, ao 90 %, nunha batería de 85 quilowatts/hora. Iso supón 360 quilómetros de autonomía.

Hai suficientes cargadores en España?

Superchargers imos por 26; cargadores normais temos tantos como enchufes. Nestes últimos podes tardar 20 horas en cargar a batería se estás a cero, pero os vehículos nunca chegan esgotados.

Cantas paradas fixeron para vir á Coruña?

Fixemos dous, unha de 40 minutos e outra de 20. Unha en Tordesillas e outra en Bembibre.

E se houbesen ir a Vigo?

Tamén teriamos que parar en Bembibre... Si, desviariámonos/desviariámosnos da ruta e dariamos un pequeno rodeo.

Poden cargarse varios coches ao mesmo tempo nun punto de recarga? Pódese reservar o sitio?

En Europa hai estacións de Supercharger con 40 postos. Os que estivemos hoxe tiñan oito cada un. Non se poden reservar, pero hai unha educación entre os propietarios de Tesla e todo o mundo contempla que se hai que agardar, agárdase. En Noruega houbo problemas, pero ao final o que fixo a empresa foi adaptarse e incrementar o número de puntos. O normal é facer paradas de 20, 30 ou 40 minutos, dependendo do salto que teñas que facer.

Que fan mentres se carga o coche?

As cousas que adoitas facer cun coche de motor térmico cando pairas a descansar. Pairas, tomas algo, se estás cos nenos xogas... É unha parada moi recomendable. É san e saudable parar cada dúas horas de condución, é unha temeridade conducir máis tempo, non só para a integridade do condutor e os seus acompañante, senón para o resto de condutores. En paradas de 5 minutos non podes descansar.

Cal é o custo económico vindo desde Madrid?

A carga inicial custounos 80 céntimos por cada 100 quilómetros de autonomía, ou sexa uns 3 euros porque fixemos 380 quilómetros. E despois non pagamos nada, a carga en os Superchargers é gratuíta dependendo do vehículo. Se tiveses que pagar, pois dependería de onde os cargas: hai operadores de carga derivados de empresas petrolíferas que están a realizar subministracións de carga a prezos altos.

Por que se fala de Tesla como innovación, cando os fabricantes tradicionais sacaron modelos eléctricos moito antes?

O que foi capaz de expor a mobilidade eléctrica para calquera tipo de uso foi só Tesla, porque foi a que deseñou o sistema de supercargadores. Isto é o que marca a diferenza respecto doutras marcas, Tesla permite que o presente poida ser eléctrico no cento por cento das ocasións.

Pero outros fabricantes teñen tamén cargadores ultrarrápidos nos seus concesionarios.

Si, pero eu cando estou a viaxar non estou nun concesionario, estou nunha autoestrada. De feito, as novas redes que carga que se están planificando están a exporse como corredores de transporte nas autoestradas.

Os Tesla S e X son moi caros (o Model S parte de 80.000 euros e o X de 100.000). Non todo o mundo pode acceder a eles.

Nin todo o mundo pode acceder a un BMW X6 M ou a un Mercedes de gama alta. Son segmentos distintos. O plan de Tesla foi introducir este tipo de vehículos nunha estrato da sociedade con maior capacidade económica.

Sofren o ‘estrés eléctrico', esa angustia ao ver a rapidez con que descende a autonomía?

É unha circunstancia que no caso concreto desta marca sucedía hai dous anos, cando non había a rede de cargadores. Agora estamos nun punto no que de aquí en diante todo van ser melloras. Actualmente en moi poucos destinos podes sufrir ese estrés. Iso víveno os novos compradores de vehículos eléctricos, pero en canto collen un pouco de experiencia, coñecen o seu coche, canto gasta e ata onde poden chegar, basta con tomar decisións razoables.

Tardan moito en planificar as viaxes para cadrar os puntos de carga?

Nós non planificamos nada, faino o coche. O único que facemos é montarnos no coche e saír, nada máis. Non cometemos a imprudencia de ter o coche descargado. Marcamos o destino e dinos as paradas que temos que facer, sendo ademais extremadamente conservador.

Algún inconveniente terá o coche eléctrico...

Talvez o inconveniente non está tanto no vehículo eléctrico como na sociedade. En países que teñen unha maior conciencia do próximo, maior respecto, educación, non se lles ocorre aparcar nunha praza de minusválido. O problema que temos é que as prazas que non están bloqueadas con algún tipo de sistema son ocupadas por vehículos térmicos ou por híbridos de xeito reiterado.

Son conscientes de que se a enerxía coa que cargan as baterías non procede de renovables (eólica, solar...) seguen contribuíndo á contaminación do planeta?

É certo. Pero o cen por cen verde é o camiño que se está tomando, mesmo polas empresas para reducir os pagamentos que teñen que facer polos bonos de contaminación.

Pode o hidróxeno ser unha alternativa á carga eléctrica convencional?

Creo que non é alternativa polo custo de implantación da rede de carga. Un cargador de corrente alterna é extremadamente simple e un posto de carga de hidróxeno é complicado, necesita a rede de distribución, o almacenamento e todo é moito máis caro.

Como xurdiu a idea de promocionar a mobilidade eléctrica?

Foi un pouco casual. Eu vira un Tesla por primeira vez no 2013 en París, chamoume moito a atención, era un Roadster [un modelo baseado en o Lotus Elise, que se vendeu entre o 2008 e o 2012]. Nese momento, a pesar de ser empresario, tiven pensado se de verdade había viabilidade no que se estaba desenvolvendo. E naquel momento pensei que non a había. Pero coñecín o Model S e tiven a oportunidade de probalo; sempre me gustaron os coches dun determinado nivel, fun cliente de Mercedes de toda a vida, tiven desde o 190 do ano 1986, dous G, dous ML, dous SL... Cando fun a probar o Model S fun nun Mercedes Clase S, o meu coche de uso diario, e deixoume impresionado o seu funcionamento. Cambiou o meu modo de ver a automoción [Alan, que levaba unha empresa de produtos cirúrxicos, montou tamén unha compaña de paneis solares e importación de coches Tesla].

E que mellora un Tesla a un Clase S de Mercedes ?

Fágoche un paralelismo: é como expor que mellora ten o microondas fronte a un fogón. É un cambio radical no xeito de entender a automoción. Talvez aos meus vehículos non lles atopo puntos negativos porque son da marca Tesla; noutros talvez teñas problemas de autonomía porque son máis antigos, ou pequenas pegas. Pero a gran diferenza entre unha marca xeneralista e Tesla é que é un concepto completamente distinto. E pola a experiencia que temos, bastante mellor.

Debería limitarse máis circulación de coches movidos por combustibles fósiles nas cidades, como xa se está facendo en Madrid ou Barcelona?

Se tomamos en consideración o ben común creo que efectivamente ha de facerse, porque están demostradas as enfermidades asociadas ao exceso de contaminación, non só polos coches senón tamén polas caldeiras de gasóil, a industria.... Se os nosos gobernantes non deciden limitar o acceso deses coches ás cidades, o propio mercado vaino facer.

O gran escollo da mobilidade eléctrica é a rede de cargadores. Que teñen que fai as administracións?

Facilitar a figura dos xestores de carga e facilitar ás empresas de carga para que poidan pór cargadores gratuítos a disposición dos clientes. Os centros comerciais teñen que ter a posibilidade de proporcionar aos usuarios puntos de carga.

Unha das cousas que se lle achaca aos Tesla é que non teñen a calidade dun coche europeo.

Estamos de acordo. Pero isto tampouco é a calidade dos coches americanos, que adoecen dunha falta de calidade en xeral. Aos Tesla acúsanlles de minimalismo, de ausencia de botóns, controis, guanteras... Pero non debemos esquecernos que esta marca conseguiu en seis anos que este modelo lle saíse redondo. Eu sempre considerei que Tesla non é unha marca de automoción, é unha empresa de tecnoloxía. Cando fixemos unha visita á fábrica de baterías de Nevada, a gigafactory, onde se fabrican as baterías e os trail units dos Model 3, confirmáronse as nosas sospeitas. Tesla é unha empresa que xestiona enerxía e que foi capaz, partindo de cero, de facer un coche moi competitivo. Ata o punto de que alguén que vén de Lexus, de Mercedes ou de Porsche di 'non volvo comprarme un coche estes'. No meu caso non volvo comprar un Mercedes ata que non me de unha situación similar á de Tesla, non só pola calidade do coche, senón de infraestruturas, de implicación, de servizo.

Bautizaron o coche como «Serendipity», coma se fose unha mascota.

Significa 'serendipia' en inglés, que é o feito de que ocorra algo bo na túa vida e que apareza de xeito inesperado e fortuíto. A adquisición foi iso, algo que non buscamos pero foi extremadamente bo. Porque este coche foi a consecuencia dun accidente que tivemos co Model S que tiñamos antes e que nos salvou dunhas consecuencias moi malas. Fomos arroiados lateralmente a alta velocidade por unha persoa que ía bebida e o sarcófago de baterías [ocupan todo o chan] foi o que salvou a estrutura do coche.

Probou o Autopilot (o sistema de condución autónoma de Tesla)?

Este é Autopilot versión 1. Os sistemas de condución autónoma de Tesla son axudas á condución, a pesar de que haxa unha opinión xeneralizada de que é un piloto automático. Pero é unha axuda, como pode selo un control de velocidade ou un avisador de saída de carril.

Será posible implantalo a medio prazo?

Tecnicamente xa é posible, pero o escollo é de tipo legal. Quen é responsable da condución dun determinado vehículo cando o que está ao mando é unha máquina? Ata que isto non se regule non será posible unha condución autónoma de nivel 4.

Neste punto monta no Model S Begoña Piñero, a esposa de Alan:

Como lles deu por colgar os vídeos en YouTube?

Foi casualidade, empezamos cando fomos a Cabo Norte e montamos a canle para ter informada á familia. Somos unha familia grande e non iamos estar chamando cada día aos avós, aos tíos... Total que montamos a canle e iamos subindo os vídeos para que visen o que estabamos a facer e que estabamos ben. Empezou a subscribirse xente, entraban a comentar persoas que non coñecías de nada, empezou a crecer e ata agora [teñen máis de 7.000 subscritores].

¡Ata Cabo Norte nun coche eléctrico!

Sen ningún problema, hai que planificalo e facelo con cabeza.

Que país está mellor preparado?

Eu creo que en rede de carga, en Francia xa hai, pero en canto crúzala cara ao norte de Europa está infestado de puntos. En España temos que pórnos as pilas, sempre imos á zaga. Pero eu animo a todo o mundo a que se pasen aos eléctricos ¡xa!

Como se tomaron o voso fillos o cambio a este tipo de coche?

Encantados e felices, non facían máis que falar do coche cos amigos e están moi metidos en todo o eléctrico, están moi concienciados. Gústalles o feito non só da tecnoloxía, senón de non contaminar, a ausencia de ruídos e vibracións, poder gozar da música, de falar.

E para corroboralo, Scott e Aarón tamén dan a súa opinión a La Voz:

Que tal se vai neste coche, Scott?

Vaise ben, eu síntome a gusto. Os asentos son cómodos, vese moi ben e podes sentarche sen elevador.

E cando lles dis aos teus compañeiros que vas nun coche eléctrico?

Non llo creen. 

E a tí, Aarón, que é o que máis che gusta deste coche?

Que pode ir rápido e así non tes que ir tan lento.

E o tema de que non contamina que che parece?

Ben, porque pode ir por cidades e capitais, pódese meter por todos os sitios.