Patrocinado por:

Cambridge Audio Evo, o soño de todo audiófilo

LECER\

CAMBRIDGE AUDIO

Probamos o novo reprodutor todo nun da marca británica, cun deseño minimalista e a máxima tecnoloxía de son para difrutar de fontes dixitais e en «streaming»

23 abr 2021 . Actualizado ás 12:41 h.

O mundo do audio high end cambiou radicalmente nos últimos anos. Os sistemas de compoñentes deixaron paso a equipos máis compactos que aglutinan boa parte das funcións daqueles e, ademais, permiten acceder ao universo sonoro que se abre coas conexións dixitais e o streaming wifi. Cambridge Audio é unha das firmas que mellor se adaptaron a esta nova realidade, como puidemos comprobar fai uns meses testando o amplificador integrado CXA61 e o reprodutor de rede CXN (V2). Agora dá unha volta de porca a este concepto con Evo, unha serie na que a marca británica reúne a súa experiencia acumulada de máis de 50 anos.

CAMBRIDGE AUDIO

Os potentes reprodutores todo nun Evo 150 e 75 son o corazón do que xa se pode definir como a evolución do son británico: coa plataforma StreamMagic interna e unha variedade de entradas dixitais e analóxicas, ambos os equipos ofrecen conectividad total e un deseño minimalista e atemporal con materiais de alta calidade.

Dalgún xeito, os Evo 150 e 75 son os herdeiros do lendario amplificador P40, de 1968, que sentou as bases do coñecido como «Gran Son Británico», no que nada se engade ou se deixa fóra. Aquel ampli integrado contaba con perillas -ou botóns de función- sofisticadas e interruptores de panca totalmente intuitivos. Os novos Evo dispoñen de paneis laterais intercambiables de madeira de noz ou Richlite negro (un material composto por celulosa e resina fenólica, moi denso e resistente e que se utiliza por exemplo nos diapasones de guitarras). Estas pezas de artesanía únense magnéticamente á carcasa metálica do equipo e danlle un toque sofisticado, á vez que combinan coa decoración do fogar.

CAMBRIDGE AUDIO

O deseñador sénior de produtos Ged Martin é o autor desta serie, desenvolvida en Londres, e que se caracteriza porque os dispositivos só ocupan 305 milímetros de ancho e contan cunha base especial, rebaixada nos seus bordos, que fai que pareza que flotan cando están sobre unha mesa ou andel. O frontal é un claro «menos é máis», cunha pantalla de 6,8 polgadas de diagonal, unha fileira de botóns verticais moi finos e un knob con dúas rodas concéntricas que permiten navegar polas funcións e subir e baixar o volume. Na esquina inferior atopamos un conector de 3,5 milímetros para auriculares. Todo é moi sutil e ata o logotipo de Cambridge aparece nun formato reducido.

Pero vaiamos á lea, como se di popularmente. Probamos o Evo 75 conectado a uns altofalantes de andel Evo S, cuxo deseño combina perfectamente co reprodutor e cun tamaño contido (28,3 x 19,9 × 21,6 cm) que fai que se poidan colocar practicamente en calquera sitio. Mentres o Evo 150 ofrece 150 watts de potencia a 8 ohmios, o Evo 75 queda na metade, máis que suficiente para encher calquera salón salvo que vivamos no palacio de Buckingham. Ambos contan cunha amplificación excepcional de Hypex NCore Clase D, un estándar de gama alta que impresiona en termos de claridade e resolución. Acostumados á reverberación dos baixos da maioría dos equipos tradicionais, que retumban nos nosos tímpanos e nos muros da vivenda, os graves contidos do son Cambridge permiten gozar da música e apreciar frecuencias que antes estaban ocultas ou tapadas. Dá igual que escoitemos o One More Time de Daft Punk que o Diamonds And Rust de Joan Baez ou as melodías acústicas de Joni Mitchell, a resposta é brillante, clara e definida; iso si, mellor elixir un servizo ou emisora que utilicen formatos en alta resolución. No noso caso probámolo con TIDAL e Radio Paradise, a cadea commercial free (sen anuncios) de música ecléctica que emite desde Los Ángeles (California).

CAMBRIDGE AUDIO

A tecnoloxía que inclúen estes Evo é o máis avanzado que se pode atopar actualmente. O convertidor dixital a analóxico baséase no ESS Sabre É9018K2M no Evo 150 e É9016K2M no Evo 75, ambas cunha resolución máxima de 32 bits/384 kHz. A nivel de conexións dispón desde S/PDIF coaxial ata ARC e entrada RCA analóxica. Ademais do citado jack de auriculares frontal, na súa parte traseira conta cunha saída de preamplificador, e o Bluetooth integrado co códec AptX HD posibilita unha conexión rápida co smartphone.

Evo 150 tamén ten un imán móbil para tocadiscos e conectores XLR que conseguen o enrutamiento do sinal de forma equilibrada e sen interferencias. E como non só vivimos da música, os gamers teñen unha conexión Ethernet e unha rede inalámbrica (WLAN) con ambas as frecuencias integradas. Abonda conectalo mediante HDMI ARC a unha televisión ou a un monitor para experimentar unha inmersión sonora inédita en calquera xogo.

Streaming á carta

O streaming de música é de última xeración. Os reprodutores están certificados como Roon Ready, un software que permite catalogar unha colección musical, mesmo se está en Internet, e obter desde a web extensas coleccións de metadatos, como carátulas, letras de cancións e biografías de artistas. Tanto o Evo 150 como o 75 admiten servizos de alta resolución como TIDAL, incluíndo MQA, así como TIDAL Connect (para streaming en calidade master). A plataforma StreamMagic de Cambridge actúa como centro de control, permitindo controlar comodamente todo tipo de música dixital a través dunha app para dispositivos móbiles. Ademais, os reprodutores están preparados para Spotify Connect, Google Chromecast e Apple Airplay 2, polo que as listas de reprodución e as cancións chegan a Evo de forma rápida e sinxela.

CAMBRIDGE AUDIO

Se temos unha ampla colección de discos compactos, proximamente Cambridge lanzará Evo CD, co mesmo deseño e o servomotor S3 que asegura que escoitamos toda a información de cada pista, coa máxima calidade e libre de erros. Respecto das caixas Evo S, de dúas vías, cabe mencionar tamén a súa exquisita terminación, con rejillas protectoras que se axustan de forma magnética ao frontal. Contan cun tweeter con cúpula de seda de 25 mm e un altofalante de baixos/medios con cono de aluminio anodizado de 165 mm; ademais dunha apertura traseira que, dependendo da colocación, pode convir tapar coas esponxas cilíndricas incluídas. Dan unha potencia de 25-200 watts a 8 ohmios, e como é habitual en Cambridge xestionan as frecuencias altas sen distorsión de ningún tipo. 

Os Evo 150 e 75 xa están dispoñibles desde principios de abril en téndaa web de Cambridge Audio e establecementos especializados, por 2.499 e 1.999 euros, respectivamente. Os altofalantes Evo S chegarán máis tarde e custarán 749 euros, mentres que o Evo CD se agarda que saia á venda a finais de ano, cun prezo de 899 euros. Un equipo de máxima calidade audiófila, con estilo e que se adapta aos espazos domésticos, e con tecnoloxía plenamente actual e que permite gozar de numerosas fontes, tanto de formatos físicos como en streaming .