Patrocinado por:

O Apple TV 4K, no centro da estratexia de streaming de Apple

  Javier Armesto

LECER\

O televisor que Steve Jobs soñaba con crear converteuse nun «set top box», primeiro, e agora nunha plataforma para a distribución de películas e series propias da compaña da mazá

25 mares 2019 . Actualizado ás 16:24 h.

«Gustaríame crear un aparello de televisión integrado que sexa extremadamente doado de utilizar. Estaría sincronizado de forma integral con todos as túas gadgets e con iCloud ». Deste xeito imaxinou Steve Jobs como sería o futuro deste dispositivo baixo o paraugas da mazá, unha especie de hub que aglutinaría todas as funcións e servizos de entretemento no fogar. Segundo os seus vaticinios, os usuarios xa non terían que enfrontarse a complexos mandos a distancia para os reprodutores de DVD e as canles de televisión por cable. «Terá a interfaz de usuario máis sinxela que che poidas imaxinar. Por fin atopei a forma de conseguilo», engadía Jobs.

«Tiña moitas ganas de facer cos televisores o mesmo que fixera cos computadores, os reprodutores de música e os teléfonos: convertelos en obxectos sinxelos e elegantes», explica o biógrafo oficial do fundador de Apple , Walter Isaacson. Pero a morte sorprendeuno e Jobs non puido ver que, por unha vez, a súa capacidade para albiscar como ía ser o futuro dunha tecnoloxía non se axustaba ao que xa estaba a ocorrer nese momento.

O que ocorría era que o negocio non estaba nun aparello de televisión, porque xa fai oito anos (Jobs faleceu en outubro do 2011) as series e películas empezaban a consumirse en smartphones e comprimidos, senón nos contidos. Apple reaccionou timidamente redeseñando o Apple TV, un dispositivo que daba acceso ao alugueiro de películas da iTunes Store, ademais de conectar con servizos como YouTube ou Flickr. En versións posteriores foi ampliando as súas posibilidades coa inclusión de aplicacións e mesmo videoxogos, e finalmente converténdoo na porta de entrada a competidores como Netflix, HBO ou Amazon Prime. Da televisión de Jobs pasouse a un set top box, e, finalmente, a un reprodutor de medios en streaming.

A última evolución deste dispositivo lanzouse en setembro do 2017 e aparece agora como o centro da nova plataforma que Apple presentará este luns 25 de marzo nun evento na súa sede de Cupertino (a partir das seis da tarde, hora española). O Apple TV 4K ofrece aos clientes a maior colección de películas 4K HDR e a actualización gratuíta a este formato das adquiridas previamente polos clientes na súa biblioteca de iTunes. Coa incorporación o ano pasado do sistema operativo tvOS 12, é o único reprodutor en streaming certificado para Dolby Vision e Dolby Atmos, un novo estándar do son envolvente.

Segundo Apple, «provedores de vídeo de todo o mundo están a elixir o Apple TV 4K para ofrecer os seus servizos de subscrición aos clientes»,entre eles Charter Communications, o segundo maior operador de cable dos Estados Unidos. O obxectivo da compaña liderada por Tim Cook era que 50 millóns de fogares tivesen acceso a canles en directo e a decenas de miles de programas baixo demanda a través da nova app Spectrum TV (presente no Apple TV 4K, o iPhone e o iPad), que se integra co asistente de voz Siri. Charter únese a DirecTV Now de AT&T en EE. UU., CANLE+ en Francia e Salt en Suíza, que empezaron a ofrecer aos clientes o Apple TV 4K xunto cos seus servizos.

A tecnoloxía de tvOS 12 simplifica o proceso de identificación ao eliminar o inicio de sesión. Simplemente, o Apple TV detecta a conexión de banda larga do cliente e identifícao en todas as apps compatibles ás que ten acceso coa súa subscrición, sen que teña que escribir nada. Agora converterase tamén no software baixo o que funcionará o novo servizo de streaming de Apple, que non se limitará a distribuír os contidos de terceiros, senón a ofrecer aos usuarios programas, series e películas co selo da mazá. 

Por que quere Apple entrar na torta do streaming

Nos próximos cinco anos, o número de fogares subscritos ás novas plataformas de televisión crecerá un 47,2 % só en España, o quinto mercado máis grande de Europa occidental neste nicho de negocio

Apple prepárase para presentar a súa nova plataforma de streaming e ten bos motivos para iso. Non é só que non queira quedar atrás fronte a competidores como Netflix, HBO ou Amazon, senón que considera que, a pesar de chegar tarde, hai aínda un gran pedazo da torta agardándolle.

Un informe presentado pola consultora PWC, titulado Entertainment and Media Outlook España 2018-2022, revela o espectacular crecemento que aínda ten por diante este nicho de negocio. Unha vez asentada a filosofía de que é necesario pagar se queremos contidos de calidade (algo ao que a compaña da mazá contribuíu decisivamente coa súa iTunes Store, que foi o principio do fin dos Napster e outros servizos de pirateo de música), a cifra de ingresos derivados dos novos servizos de TV e vídeo en streaming non fará máis que crecer.

Só en España, agárdase que nos próximos cinco anos aumente en 900.000 o número de fogares subscritos á televisión de pagamento (un 47,2 % máis que agora). Unha circunstancia que provocará un aumento dos ingresos do 4,1 %, ata os 2.000 millóns de euros, e converterá ao noso país no quinto mercado de subscrición máis grande de Europa occidental.

O informe de PwC conclúe que nos atopamos nunha terceira onda de converxencia na que a distinción entre o dixital e o tradicional hase esvaecido. Un bo exemplo pódese ver no ámbito da televisión de pagamento e de vídeo á carta, onde as empresas tecnolóxicas e de telecomunicacións convertéronse en xogadores permanentes e protagonistas do ecosistema do entretemento e os medios.

A diversificación das fontes de ingresos é outra das características desta nova etapa. «Están quedando atrás os días nos que as cadeas de televisión, os estudos de cine ou as compañas de medios podían crecer só a partir dunha ou dúas fontes de ingresos -explica o estudo-. O crecemento hoxe pasa por ter cinco, mesmo, seis fontes distintas e cunha oferta de produtos e servizos que vaia máis aló dos servizos tradicionais».

Esta sería precisamente a estratexia seguida por Apple, que pasou de ser unha empresa centrada case exclusivamente no hardware a unha compaña de servizos. Os ingresos pola venda do iPhone, o iPad, computadores (MacBook, iMac) e outros produtos cada vez supoñen unha porcentaxe máis pequena no balance de resultados, fronte aos derivados de plataformas como iTunes ou a App Store. A entrada no mercado do streaming pode supor unha zumenta inxección de beneficios e en Cupertino non só puxeron o seu punto de mira no negocio da produción e distribución de series e películas: no evento do luns poderían anunciar tamén o redeseño da súa aplicación Apple News, que daría acceso mediante unha especie de tarifa plana aos contidos de medios de comunicación que teñen actualmente un paywall ou muro de pagamento.

Esta converxencia 3.0 vai propiciar a aparición de grandes supercompetidores no futuro, con modelos de negocios similares, centrados nos contidos, o comercio, a publicidade, a comunicación e o financiamento, ao estilo de Amazon ou o holding chinés Tencent. Un novo contexto no que haberá que preguntarse polo papel das compañas máis pequenas e se serán capaces de competir nun mercado dominado polos xigantes do sector.