Patrocinado por:

Facebook asómase ao abismo tras outra crise que mina a súa reputación

d. c. MADRID / COLPISA

LECER\

GERARD JULIEN / AFP

A rede social, baixo sospeita xudicial, pode sufrir o castigo dos usuarios como lle pasou a MySpace

11 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Días axitados para Facebook. Estalou o escándalo de Cambridge Analytica, que comprometía a información de 87 millóns de usuarios de todo o mundo. Coa súa reputación no aleiro, en abril Mark Zuckerberg, fundador e presidente executivo da rede social, sentouse no Congreso dos Estados Unidos e pediu perdón. Todo é a miña culpa, dixo. Un mes despois repetiu o mea culpa ante a Comisión Europea, un xesto premeditado e retransmitido en vivo tanto pola web do Parlamento como por Facebook Live.

Aos seus avogados pronto lles chegou máis traballo. A Axencia Española de Protección de Datos concluíu en marzo que tanto Facebook como a súa filial WhatsApp cometeran infraccións graves no uso de datos persoais sen consentimento. Que ofrece Facebook dos seus usuarios? Desde as súas simpatías políticas ata o seu estado sentimental, ademais dos seus movementos geolocalizados e o tecido social de amizades e gustos.

Ante este comportamento corporativo, cabe facerse unha pregunta clave. «Pode facer unha compaña algo que querería que os seus usuarios nunca soubesen?», interroga o avogado Efrén Díaz Díaz, profesor do máster en Reputación Corporativa da Universidade de Navarra. «Neste momento de transformación dixital, con tal disrupción nos modos de funcionar con respecto ao anterior, a crise reputacionales teñen un impacto que se amplifica e viraliza con inmediatez e universalidade. No caso de Facebook, o impacto é económico, xurídico e comunicacional á vez».

A multa española foi de 600.000 euros, un monto simbólico comparado co seu valor en bolsa, pero o máis importante estaba no que demostraba a sentenza: tras a operación, ambas as compañas intercambiáronse datos para «fins propios», sen informar, sen dar posibilidade a unha negativa do usuario, con información imprecisa redactada para non saber nin deducir o uso de dátaa. Desde entón cambaléase o principal activo da compaña: a actualización constante dos datos dos seus confiados participantes, uns 1.400 millóns, segundo a compaña.

Novas frontes

Esta semana a Facebook abríronselle outras dúas frontes. A demanda do estado de Washington por violar a lei de financiamento das campañas electorais, ao ocultar información sobre os anunciantes durante os comicios do 2013. Un asunto xurídico que continuará debilitando a confianza dos seus usuarios, que xa agardan cambios nas regras de xogo, debido á entrada en vigor do Regulamento Europeo de Protección de Datos.

A segunda fronte para a rede social áchase na crítica da Cámara de Representantes dos Estados Unidos, por compartir datos dos seus usuarios con catro empresas chinesas, entre elas Huawei, que constitúen unha greta de información para os servizos de seguridade norteamericanos. Outra vez, Zuckerberg recoñeceuno inmediatamente. «É afortunado que interveña de xeito claro ante as autoridades dos Estados Unidos e Europa, cunha estratexia de comunicación que consiste en dar a cara nun sentido persoal -analiza Díaz- Pero a liña estratéxica de Facebook e a súa CEO non cambiou a posición dos congresistas: non abonda con pedir perdón; hai que tomar medidas que mitiguen o problema».