Patrocinado por:

Os españois prefiren escribir mensaxes instantáneas a chamar por teléfono

B. P. L. REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

Dado Ruvic / Reuters

O uso de WhatsApp ou Telegram varias veces ao día xa duplica ao das chamadas

02 jun 2018 . Actualizado ás 09:26 h.

Miles de aplicacións converteron aos teléfonos intelixentes en aparellos que se usan para case todo. Excepto para telefonar. A propagación dos servizos de mensaxería instantánea, considerados máis privados e versátiles, está provocando o declive das chamadas de voz tradicionais, que os novos usos e costumes empezan a relegar. Un 60,1 % dos españois utiliza varias veces ao día aplicacións de mensaxería instantánea como WhatsApp, Telegram ou Facebook Messenger, por mencionar as máis comúns. Estas convertéronse xa no servizo de comunicación con maior uso diario, tal como revela o Panel de fogares correspondente ao cuarto trimestre do 2017 elaborado pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC).  

A porcentaxe de uso é moi superior ao daqueles que realizan varias chamadas de móbil ao día (24,5 %) ou de teléfono fixo (12,2 %). Pola contra un 18,9 % dos usuarios non chama nunca a través de teléfono fixo e un 6,7 % nunca fan chamadas a través do móbil.

As estatísticas revelan tamén que as mensaxes de texto (SMS), que supoñen para o usuario un gasto engadido sobre as tarifas planas contratadas fronte á gratuidade da mensaxería instantánea, van caendo en desuso e son utilizados en contadas ocasións. Case un 58,2 % dos españois nunca envía SMS a través do móbil, fronte a un 2,2 % que si os manda varias veces ao día.  

Videollamadas

Entre os novos usos que se van implantando, un 4,3 % dos usuarios empregan varias veces ao día aplicacións como WhatsApp ou Skype para facer chamadas ou videollamadas a través de Internet. Neste caso, un 17 % dos usuarios regulares destes servizos on-line considérase pouco a nada satisfeito coa calidade da conexión. Segundo a CNMC, estes mesmos usuarios confésanse máis contentos coa calidade das chamadas tradicionais (a través de móbil ou fixo), onde o grao de insatisfacción redúcese case á metade (9 %).

As estatísticas que guindan os costumes dos españois non son exclusivas, senón que parecen responder a unha tendencia global na que, do mesmo xeito que o teléfono móbil ha ir substituíndo ao fixo doméstico, os servizos de mensaxería van substituíndo progresivamente á comunicación telefónica tradicional, que algúns, especialmente as novas xeracións, consideran xa unha práctica demasiado intrusiva que reserva para os asuntos urxentes.

Falar en voz alta con outro interlocutor de forma simultánea require unha dedicación case exclusiva por ambas as partes durante o tempo que dure a chamada, mentres que a mensaxe escrita resulta máis silencioso e permite falar sen falar realmente con varias persoas ou grupos á vez, unha práctica que resulta elemental para os máis novos, que xa non teñen como costume chamarse entre si.

«As súas vías de acceso aos outros son moito máis ricas, máis creativas que a conversación telefónica, que lles parece arcaica. Eles teñen escrituras híbridas, feitas de textos, debuxos, imaxes animadas, emojis, adhesivos, gifs, etcétera», afirmaba fai un ano Laurence Allard, profesora e investigadora de sociología dixital, nunha reportaxe publicada por Le Monde que decretaba «a pequena morte da conversación telefónica».  

Sobre estas novas formas de comunicación por mensaxería, engadía Monique Dagnaud, socióloga e autora do libro Xeración E. Os mozos e as redes sociais: «Unha forma de manter ao outro a distancia, de resistir á invasión da comunicación, de manter o control».  

Os usuarios ven positivo cruzar comunicacións entre plataformas

O estudo da CNMC reflexa que os usuarios consideran unha boa idea fomentar a interoperabilidad entre plataformas no caso da mensaxería en Internet, un suposto que implicaría, por exemplo, que os usuarios de WhatsApp puidesen enviar mensaxes a un usuario de Telegram. Esta posibilidade pareceríalle ben a un 62,2 % dos usuarios. A porcentaxe de valoración positiva aumenta a un 75,2 % no caso dos usuarios de chamadas de voz ou videollamadas por Internet, que se mostran favorables á posibilidade de cruzar chamadas entre diferentes plataformas. Un 93,2 % dos españois considera «bastante ou moi importante» a calidade da conexión dos servizos e un 89,6 % valora a confianza na protección dos seus datos persoais.