Patrocinado por:

Rosalía Lloret: «Todos os medios van ter que cobrar pola información en Internet»

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

VÍTOR MEJUTO

«Facebook fai un criterio editorial que basicamente é o que queres oír», advirte a directiva de OPA Europe

09 abr 2018 . Actualizado ás 09:52 h.

Nos albores de Internet, Rosalía Lloret Merino participou na fundación e desenvolvemento de proxectos como Terra.é Xa.com. Máis tarde, RTVE.é. Actualmente é a directora de relacións institucionais e públicas de OPA Europe e membro por España do proxecto DNI de Google. Esta semana estivo no Máster en Produción Xornalística e Audiovisual (MPXA), título propio da Universidade da Coruña que organizan a Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre e a Fundación Amancio Ortega.

-O xornalismo continúa sendo o mesmo ou a innovación afectou á súa esencia?

-Non, a esencia segue sendo a mesma: obter a información máis adecuada para contarlla á túa comunidade, analizala, explicala e expola co punto de vista editorial que ten un medio de comunicación. Onde afecta é nos cimentos destes. Refírome á selección de información. Nese sentido, Facebook selecciona as cousas dun modo diferente, a través de algoritmos que miden intereses, comportamentos, o que fas ti e os teus amigos, en que sitios estás e se feixes clic. Fai un criterio editorial para ti, que é basicamente aquilo que queres oír. É o que chaman a cámara de eco.

-Que é o que está por chegar?

- O feito da voz como plataforma, sobre todo cos asistentes intelixentes como Alexa en Amazon, o Google Home ou o Homepod de Apple. É importante o feito de que ata agora había dous xigantes, como Facebook e Google, pero Amazon meteuse como gran competidor dos medios. A súa plataforma hase configurado como líder en canto a cota de mercado.

-Como funcionaría?

-Pois se o usuario o pide, poría en marcha o que o medio teña feito para eles. Xa o fan co New York Times ou a BBC. Teñen alocucións das súas propias noticias do día, resultados deportivos ou o tempo. Aí a información de servizo vai ser vital. E vai ser moi interesante poder establecer unha conversación. Nese sentido, o de Google vai por diante dos demais.

-Escoitándoa dá a sensación de estar nun mundo de ciencia ficción. Non ten esa sensación?

-Si [risos]. Pero é que non hai máis que pensar nos móbiles e ver como cambiou todo en nada. Nun móbil hoxe está todo.

-Facebook ou Google son rivais ou aliados dos medios tradicionais?

-As dúas cousas. Son rivais, porque antes os medios eran os únicos interlocutores entre as empresas e a audiencia. Agora hai unha chea de opcións. Pero ao tempo, ao ser servizos tan superlativos que usamos todos, son necesarios. Eu non podería vivir hoxe en día sen os mapas de Google, sen o correo web infinito de Gmail ou sen o buscador. Sendo algo tan masivo, un medio ten que ver de que xeito ten visibilidade sen sobredepender das súas antojos. Pero tamén tes que lograr que a xente veña directamente a ti.

-Prevé que en España se cobre pola información dixital?

-Si, por suposto. Non é unha opción. Todos os medios van ter que cobrar pola información en Internet, porque necesitarán atopar unha nova fonte de ingresos sen abandonar a publicidade. A situación actual non se vai a poder manter, moito máis agora cos móbiles, onde colocar un anuncio é máis complicado.

-O seu proxecto en RTVE.é de televisión á carta sentou precedente. Non teñen as televisións un problema similar aos xornais nese sentido?

-Están a darse conta agora moito máis. Ata hai pouco a xente non tiña unha tarifa plana decente para poder ver vídeo, pero agora o consumo baixo demanda está a imporse. O consumo de televisión lineal crecía sempre. Agora hase aplanado e en EE.UU. empeza a baixar. De todos os xeitos, a televisión ten aínda algo moi importante: o feito de ver toda unha comunidade determinados contidos á vez ten moita forza. Sexa un partido de fútbol ou Masterchef.