Patrocinado por:

Facebook dá un golpe na mesa e realiza un dos cambios máis importantes na súa historia

RAQUEL CARRACEDO / D.S.

LECER\

Mark Zuckerberg, el CEO de Facebook, durante una presentación en California
Mark Zuckerberg, o CEO de Facebook, durante unha presentación en California ROBERT GALBRAITH

Aposta por unha rede social máis humana onde as interaccións sociais sexan o centro da experiencia, volvendo ás súas orixes

12 ene 2018 . Actualizado ás 18:56 h.

O Facebook do futuro pretende volver ás súas orixes. A rede social naceu no 2004 creada por un mozo de 19 anos que buscaba crear unha plataforma onde os estudantes da Universidade de Harvard puidesen ter unha ferramenta de comunicación fluída e compartir o contido dunha forma máis doado. Catorce anos máis tarde, Facebook é a rede social máis importante no mundo. Nos últimos anos, sucedeu algo que Facebook quere cambiar: o peso das empresas empezou a ser cada vez máis forte, pasando de ser unha rede social para persoas a unha rede social onde, nalgúns casos, hai máis contido de empresas, medios de comunicación, famosos ou grupos políticos que dos propios amigos e familiares.

A orde no que aparecen as publicacións no muro, coñecido como Newsfeed, depende dun algoritmo que permite que Facebook analice o comportamento, perfil e actividade de as persoas que usan a súa rede social. Con esa información, o xigante tecnolóxico pode coñecer mellor os intereses e gustos de cada usuario para seleccionar automaticamente un contido co que as persoas reaccionen máis. Actualmente, Facebook prioriza as publicacións de amigos cuxos contidos se comentou, compartido ou reaccionado anteriormente, como un «me gusta». Outra cuestión á que lle dá importancia son aos temas con polémica que impliquen discusión e a hora na que se publica o contido. 

Facebook pretende cambiar esta forma de presentación do contido, apostando polo contido de amigos e familia. Mark Zuckerberg cando fundou Facebook foi para axudar ás persoas a manterse conectadas e poder achegalas. Por ese motivo, o fundador de Facebook, admite que os amigos e familiares deben estar no centro da experiencia de uso da súa rede social e debe ter máis peso unha foto de familia que o vídeo de un famoso ou publicidade de calquera marca, porque ten máis valor para as persoas que forman a rede social. O obxectivo está claro: Buscan que as interaccións sociais sexan máis significativas. Para iso, Facebook tratará de predicir que achegas serán as que os usuarios queiran comentar, porque «a interacción entre as persoas é máis importante que o consumo pasivo de contidos», segundo comenta á AFP John Hegeman.

O contido público, negocios, marcas e medios, estaba a desprazar momentos persoais dos usuarios. Así llo dixeron os usuarios á rede social e Facebook actuou en consecuencia, non sólo por iso. O xigante tecnolóxico realizou investigacións e probas en seis países, entre eles Guatemala e Bolivia, para chegar a esa conclusión. Segundo os seus estudos, cando as persoas fan uso das redes sociais para conectar cos seus amigos e familiares, o seu benestar aumenta. O motivo é que a persoa se pode sentir máis conectada cos seus seres queridos, menos soa e os seus índices de felicidade e saúde aumentan a longo prazo. Vai máis aló nas declaracións que fai Mark Zuckerberg: «ler artigos ou ver vídeos de xeito pasivo, mesmo se son de entretemento ou informativos, talvez non sexa tan bo», o que mesmo podería cansar aos usuarios.

Sin duda, implicará que a xente vaia a pasar menos tempo en Facebook  segundo declara Hegeman, pero agardan que o tempo que as persoas pasen na súa rede social sexa un momento positivo ou «ben empregado», en boca do seu fundador.

As reaccións en bolsa, en cambio, non son tan positivas como para o persoal de Facebook . Na apertura de Wall Street, Facebook derrubouse un 4%. Aínda que non son os únicos descontentos con este cambio. En os países onde se realizou a proba desde outubro, os medios de comunicación observaron unha caída de visitas nas súas páxinas, debido a que os seus contidos quedaban nun segundo plano. Mesmo podería implicar que se teña que promocionar os contidos nas redes sociais. Nalgúns casos, o alcance das noticias en Facebook  puido chegar a verse reducido nun 50%, sendo a caída de lectores peor nos diarios máis pequenos, tal e como declarou Filip Struharik, un xornalista eslovaco.

Unha analista francés apuntaba a que este cambio tería que ver con que Facebook non quere asumir responsabilidade en relación coas noticias falsas. Tamén comenta que son os medios de comunicación os que deben retomar o control sobre as informacións e non depender das grandes empresas tecnolóxicas como Facebook ou Twitter, rede social que tamén é criticada pola difusión de noticias falsas, especialmente durante a campaña de Donald Trump. Con todo, con este cambio, as noticias falsas seguirían tendo presenza en Facebook, debido a que chegan aos usuarios través de que os seus amigos e familiares que o comparten nos seus perfís. 

Jeff Jarvis, un profesor estadounidense de xornalismo, tamén critica a Facebook  por deixar as noticias nun segundo plano. Segundo o profesor, Facebook converteuse nun provedor de noticias e información e non pode abandonar a súa responsabilidade. Jarvis, no seu blogue, escribiu un texto no que di agardar que o esforzo de Faceboook conduza a unha maior educación e que Facebook non estea a buscar simplemente conversación porque iso só achega comentarios e trols, usuarios de Internet  que buscan a provocación doutros internautas. Mesmo esixiu que a rede social debe diferenciar e valorar o contido de calidade.

Fose como for, estamos ante un dos cambios máis importantes da rede social que pretende volver ás súas orixes onde as interaccións sociais sexan o centro da súa actividade. O resultado saltará á vista nos próximos meses.