O Porto rexistra durante o estado de alerta unha «razoable actividade»

Marcos Gago PONTEVEDRA / LA VOZ

AROUSA

MARTINA MISER

Portos do Estado dá por feito que haberá un descenso dos tráficos marítimos como consecuencia da pandemia e destaca o papel esencial das radas

02 abr 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

Os portos son esenciais para a boa marcha do abastecemento á poboación e ás fábricas vitais durante o estado de alarma causado pola pandemia. O ente público Portos do Estado fixo este mércores o seu primeiro balance desde que o Goberno endureceu o confinamento, decretando o peche de toda a industria non esencial para o país. A situación, segundo o ente público, é que portos como os tres estatais da provincia -Marín, Vilagarcía e Vigo- funcionan cun nivel de «razoable actividade». Iso si, desde a Administración central dan por feito que o descenso nos movementos nos peiraos, que xa se percibiu en febreiro cando China estaba pechada, notarase aínda máis cando se faga o balance de marzo. «O impacto da crise do coronavirus sobre os tráficos portuarios deixarase notar nas estatísticas de marzo e seguintes», recalca o Executivo central. A avaliación destes datos de marzo faranse públicos dentro dun mes, como era habitual incluso antes da declaración de pandemia.

O que si está claro é a freada ao movemento marítimo en España, que reflicte unha situación mundial, en febreiro, mes ao que fai referencia a estatística publicada esta semana. A media de caída entre as 46 autoridades portuarias é dun 1,46 % comparado co mesmo período do ano anterior. Na provincia de Pontevedra, Marín retrocedeu algo máis de doce puntos con respecto ao acumulado de febreiro do 2019; mentres que en Vilagarcía a caída é de máis de 15 puntos. Vigo, con todo, rexistrou un valor positivo, dunha 7,62 % fronte ao ano pasado.

Desde que se declarou o estado de alarma en España, en Marín pecharon as súas portas varias industrias, entre as que destaca sobre todo Gonvarri, ligada á fabricación de pezas auxiliares ao sector do automóbil. O luns, con clausúraa de toda a actividade non esencial, tamén se puxo fin á construción naval en Nodosa, onde estaban en distintas fases de execución varios barcos. A patronal dos estaleiros galegos entende que só estará permitida a reparación en certas condicións no litoral galego.

Continúa o movemento de graneis da terminal de Nogar. Estes cereais de importación son fundamentais para a fabricación dos pensos que abastecen ás granxas de toda Galicia. É rechamante que Marín reverte a tendencia estatal, ao crecer un leve 0,70 % neste tráfico nun escenario español de caída de case un -21 %.

Na mesma liña de servizo esencial, a terminal cuberta mantén a súa carga de pasta de papel de celulosa, procedente de Ence , e que atende a elevada demanda das fábricas para a elaboración de produtos sanitarios como o papel hixiénico. Tamén Termarín, de Pérez Torres Marítima segue funcionando.

En Vilagarcía, mantense o servizo que abastece de auga e leite a Canarias , aínda que o tren semanal que opera desde Madrid á terminal arousá de Boluda para levar produtos de primeira necesidade ás illas está suspendido esta semana. Por outra banda, seguen operativas as lonxas de Marín e Vigo.