Patrocinado por Patrocinadopor

«Por que parellas con fillos pequenos son as que comen menos pescado?»

s. serantes REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS MAR

PEPA LOSADA

O sector dos produtos do mar analiza en Baiona tendencias de consumo

14 jul 2021 . Actualizado ás 11:47 h.

Tras case ano e medio de pandemia, quen fan posible que nos alimentemos con peixes e mariscos recuperan estes días 14 e 15 as estrañadas charlas que xeran confianza, nas que xerminan ideas e negocios. Aecoc, a Asociación de Fabricantes e Distribuidores, celebra en Baiona o 21 Congreso de Produtos do Mar. Eduardo Míguez López (Viveiro, 1969), director xeneral adxunto do Porto de Celeiro, preside ese comité en Aecoc, que entre os seus 30.000 asociados conta con máis de mil empresas ligadas a un sector esencial.

-Tras o parón forzoso do 2020...

-O de produtos do mar é o primeiro congreso presencial de Aecoc na pandemia. Máis aló das conferencias, por interesantes que sexan, o obxectivo é o reencontro de todo o sector. Máis que nunca, alentamos os diálogos persoais para compartir experiencias e propiciar relacións comerciais. Que importa como cita ineludible o saben os 200 profesionais que agardamos no Parador de Baiona.

-Recalca o do reencontro.

-Hai moitas ganas de volver verse, de falar, tras as leccións da pandemia. Debemos aproveitar que nas casas se comen máis produtos do mar, potenciar certas canles de venda e traballar máis con presentacións que prefiren as novas xeracións, como colas ou filetes, e que demandan máis medianos e grandes distribuidores.

-Como o percibe o cliente?

-Moi interesante comprobar que o 2020 marcou un punto de inflexión na caída do consumo. Coa canle horeca pechado, sen restaurantes, repuntó nos fogares dun modo sorprendente. Analizalo é clave, pero máis aproveitar que se cociñou máis que nunca, que nos atrevemos a probar novas variedades nas casas. Produtos como, por exemplo, robaliza, ollomol, salmón ou cefalópodos, que moita xente só consumía en restaurantes, preparáronse nos fogares como a sempre presente pescada.

-Que indican as estatísticas?

-Datos do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación revelan que o consumo doméstico subiu un 10,5 % en quilos, un 13,8 % en valor e un 3 % en prezo medio. Incluíndo frescos, conxelados e conservas, cada persoa residente en España consumiu 24,83 quilos de produtos do mar, un 10,2 % que no 2019, e gastou un 13,5 % máis. Xaneiro do 2020 empezou cunha caída na compra do 5,5 % e o resto do ano creceu, especialmente en abril e maio, os meses do confinamento duro. Falamos de 1.150 millóns de quilos por valor de 10.240 millóns no 2020.

-Cales consúmense máis?

-As cifras confirman a prevalencia dos frescos, 10,58 quilos por persoa e ano, case un máis que no 2019. Creceu en todo, máis en conxelados (17,5 %), e en mariscos e moluscos cocidos, (17,2 %). O supermercado e o autoservicio son a canle de compra preferido, case o 50 %, a tenda tradicional gana ata case un 24 % e, con todo por facer porque a súa cota de mercado é o 1,4 %, o comercio electrónico sobe un 94 %. Revelador ver que na pandemia os consumidores comezaron a comprar ao seu pescadero de toda a vida a través de WhatsApp. Áxil e doado, necesidade e sentido común funcionan, e iso habemos de profesionalizalo.

-E como vai o 2021?

-IRI, especializada en big-data , detallarao no congreso. Ata maio o consumo de produtos do mar nos fogares subiu un 1,6%, cun crecemento do 14% en refrigerados e unha baixada de 2,2% en conxelados e do 1,4% en frescos.

-Quen come máis pescado?

-Segundo o ministerio, e en números redondos, os xubilados, 43 quilos por persoa durante o 2020, 18 máis que a media nacional de 24. A continuación, con 38 quilos, os adultos independentes e as parellas adultas sen fillos. Mozos independentes e parellas con fillos maiores roldan os 25, e as parellas novas sen fillos, os fogares monoparentais e as parellas con fillos de idade media oscilan entre 18 e 19 quilos. Parellas con fillos pequenos son as que menos, 12 quilos por persoa. Por que, se está sobradamente demostrado que o peixe, imprescindible nunha dieta sa e equilibrada, é esencial para crecer ben física, intelectual e emocionalmente?

-Tamén analizarán as perspectivas da venda a distancia.

-Todo apunta a un crecemento exponencial, acelerado porque os mozos xa compran por Internet e outros segmentos de poboación probaron e funciónalles.

-E iso do «libre servizo»?

-O envasado en bandexa, co peixe listo para cociñar. Países como Inglaterra, Alemaña e, sobre todo, Xapón, venden nos lineais de supermercados bandexas con todo tipo de produtos e presentacións, para todo tipo de clientes, adecuándose ao formato que demandan e garantíndolles a seguridade alimentaria.

-Son os formatos do futuro?

-Creo que si, listos para consumir, como unha bandexa cun lombo de pescada, seguramente cunha salsa ou unha guarnición, para facilitarlle ao consumidor a elección e a preparación no seu domicilio, indicándolle como e canto tempo de preparado necesita.

-Estudarán «como comunicar eficazmente ao consumidor nun mar de desinformación».

-Vivimos nunha sociedade de tendencias, pero danse casos nos que falta información ou se descoñecen as vantaxes e, sobre todo, os inconvenientes de non comer proteína animal. Alimentarse con produtos do mar non é o mesmo que con outros, e hai que pór en valor virtudes que aínda se ignoran. Polo mar da desinformación tamén flotan alertas infundadas sobre parásitos ou metais pesados. Hai quen pensan que é necesario conxelar un peixe fresco eviscerado que se vai cociñar de forma tradicional, a pesar de que así se inertizan os posibles parásitos e o risco é cero. Outra barbaridade é crer que pode causar problemas comer peixe espada cada certo tempo.

-Alarmismo gratuíto?

-Non hai nada peor que unha media verdade, e nese mar revolto hai un pouco de todo: xente que comunica sen saber e, xa que logo, crea desinformación; xente que aproveita para arrimar o ascua á súa sardiña e deixar mal a do próximo... Como a todos os que traballamos con produtos do mar interésanos, no comité de Aecoc preparamos protocolos con mensaxes claras, rigorosos e honestos por se reaparecen desinformacións, alertas infundadas...

-Outro tema do congreso: «Reinventarse a través da enxeñería de toda a cadea de valor»

-Os novos sistemas de aprovisionamento son un labor de equipo, de todos os elos. Bo exemplo, o das caixas do peixe, nas que nos xogamos tanto diñeiro, porque se perden, róubanas, pero eses rotos económicos e loxísticos podemos resolvelos se as uniformizamos e unha empresa xestiónaas todos. Economía circular, aproveitando sinerxías para rendibilizalas.

-Queda tanto por facer?

-Navegamos, convencidos de que case todo é posible uníndonos. Outro exemplo: Porto de Celeiro, produtores de peixes frescos, e Stolt Sexa Farm, cultivadores en piscifactorías, aliámonos para acompañar a clientes de Carrefour á pescadería e darlles información para que elixan libres. Cando entendamos que o importante é que se consuman produtos do mar, e non enredarse en guerras intestinas, beneficiarémonos todos e contribuiremos ao benestar social.

-Segue pendente mellorar a imaxe dos produtos do mar?

- A revolución pasa por comunicar de forma diferente, por chegar ao consumidor a través das canles dixitais de uso común, con mensaxes claras e directas, seguros de que o faremos mellor xuntos que se agardamos por outros, que non o farán. Ademais, o proceso de concentración, de maior profesionalización, resulta ineludible nun mercado global, e non só en toda a cadea dos produtos do mar.