Patrocinado por Patrocinadopor

Celeiro revoluciona o modo de comprar peixe, con poxas virtuais á carta

Somos Mar REDACCIÓN

SOMOS MAR

PEPA LOSADA

Sen abandonar a poxa tradicional, complementarase coa «online»

28 jun 2021 . Actualizado ás 16:03 h.

Hai tempo que Porto de Celeiro escoitou os cantos de sirena que chegan desde a Unión Europea acerca da dixitalización do sector primario. Tanto, que xa a principios do 2000 caeu seducido pola tecnoloxía dixital e da man de AECOC -a asociación española do gran consumo-, puxo en marcha unha experiencia entón absolutamente pioneira no sector: o primeiro sistema para o control da trazabilidade de produtos da pesca por codificación de códigos de barras. E fai un par de anos non dubidou en botarse en brazos do blockchain logrando, en alianza con Carrefour , un fito tecnolóxico ao aplicar esa tecnoloxía dixital a un peixe fresco: a pescada do petisco, estrela da lonxa.

Esa atracción pola innovación e as novas tecnoloxías ha marcado tamén as accións de comunicación e mercadotecnia da organización -nas que case se fala só en dixital-, e agora aflorou de novo para afectar á comercialización, á relación cos asociados -a través dunha app propia de Porto de Celeiro- e, mesmo, á flota, coa creación dun observatorio electrónico e evolucionando cara ao pesqueiro dixital.

Todo iso desembocarán no que Porto de Celeiro está convencido será toda unha revolución no modo de aprovisionarse de peixe por parte de todos os compradores: almacenistas, minoristas, restauración e, mesmo, consumidor final.

A poxa de toda a vida continuará realizándose. «Non se trata de excluir fórmulas, senón de impulsar unha forma nova» de operar no mercado, explica Eduardo Míguez, director adxunto de Porto de Celeiro. E esa vía complementaria é a poxa online, que permitirá a clientes que non estean presentes na rula participar na poxa -previa autorización- independentemente do lugar no que se atopen, empregando para iso ferramentas dixitais, como ordenador, comprimido ou teléfono intelixente.

Míguez insiste en que convivirán os dous sistemas, pero tanto no tradicional como no virtual, haberá sensibles melloras, pois se disporá de datos que agora non é posible facilitar, como a cantidade de produto dispoñible -mesmo con antelación-, datos sobre calidades que se porán á venda, tamaño dos exemplares, días de marea, etcétera.

Mesmo se expoñen poxas personalizadas entre comprador e armador, ofertas directas, encargos previos... E, se non frutifican, sempre quedará a poxa convencional.

Máis datos para comprar

Como a convivencia de ambos os sistemas podería xerar receos entre os que operan a distancia e os que o fan no propio recinto de poxas, a plataforma permitirá tanto a produtores como a compradores dispor de información en tempo real das súas transaccións, asegurando tempos de resposta para garantir as adxudicacións ao poxador antes de que pare a poxa. É máis, recollerá un protocolo de asignación de lotes baseado no Fair Ordering Services, que permite asegurar a xustiza na asignación de lotes.

A xuízo de Porto de Celeiro, esta apertura permitirá «pór o produto a disposición dun maior número de clientes, fomentando así prácticas máis competitivas», gañar axilidade na poxa e reducir os tempos de comercialización.

Tenda «online»

Esa revolución no mercado da pesca complétase coa programada tenda online. Unha canle de compra directa en lonxa para a canle horeca (hostalería, restauración e cátering). E agora que a pandemia restou medo a comprar produto fresco por Internet, podería abrirse mesmo ao público en xeral.