Patrocinado por Patrocinadopor

Inés Rey , alcaldesa da Coruña: «Haberá tren ao porto con fondos da UE»

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago LA VOZ

SOMOS MAR

CESAR QUIAN

Afirma que seguirá defendendo a urxencia da obra e que Madrid é consciente da situación

27 feb 2021 . Actualizado ás 18:00 h.

A alcaldesa, Inés Rey (PSOE), defende os avances acadados no cume sobre o porto celebrada o martes en María Pita con todas as Administracións.

-Que extrae de positivo?

-De entrada hai que pór en valor que tras 17 anos todas as Administracións se sentasen na mesma mesa. Non pasaba desde o 2004 e creo que iso xa é un punto moi positivo. Non se puido arranxar todo coa prema que nos gustaría, pero deuse iniciou inmediato a unha comisión para abordar todos os asuntos. Non se pode arranxar en tres horas o que non se arranxou en 17 anos.

-Como valora que se dean por caducos os convenios do 2004?

-Esa é unha das principais conclusións ás que se chegou: os convenios do 2004 non valen e non se adaptan á realidade socioeconómica. Redactáronse en circunstancias moi distintas e é evidente que quedaron superados. Agora hai outra concepción das cidades e dos seus servizos. Todo iso hai que actualizalo, e se hai puntos que poidamos REVISAR aproveitar, fagámolo. O mesmo dixen do protocolo do 2018, debemos aproveitar o posible para chegar a novos consensos.

-O seu goberno vai manter a súa postura sobre o ferrocarril?

- Como goberno local imos seguir defendendo o que mantivemos ata agora, que é a inmediata e urxente construción do tren a Langosteira. O martes igual non se chegou a datas, pero si a compromisos. Á parte de prorrogar a declaración de impacto ambiental, na comisión todas as Administracións farán achegas para buscar fondos europeos. Hai un compromiso para seguir esa folla de ruta.

-E coa débeda? Portos di que é imposible condonarla.

-O goberno local mantén e mantivo sempre que é necesario garantir a viabilidade do porto, e que a débeda é unha laxa que hai que solucionar. Que a realidade xurídica de Valencia é distinta sabémolo todos, pero non se trata de asimilar que son exactamente iguais. Hai que buscar unha solución, se non é a condonación directamente, outras fórmulas de alivio financeiro. É positivo que o martes se acordase un adiamento das amortizacións ata o 2035, que nos deixa un tempo suficiente para buscar esas fórmulas.

-Cre que Madrid é consciente da situación?

-Madrid é consciente da situación do porto e da importancia que ten, por exemplo, para desafectar a mobilidade e lograr outros obxectivos do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana. Non podemos obviar que A Coruña foi unha das primeiras cidades en sumarse e avanzar neses obxectivos.

-Portos aínda defende a venda de chan para buscar financiamento.

-Como dicía, os convenios do 2004 perderon virtualidade con porcentaxes de construción inasumibles e hai que buscar novas vías de financiamento. Mentres, é normal que Portos fale de enajenar activos, pero esas vías deben adecuarse a un proxecto de cidade de futuro e a uns obxectivos de desenvolvemento. O estudo que fixo a UDC é un bo punto de partida cun horizonte a moitos anos, a 2030 e 2050. O primeiro agora é aliviar a carga financeira e que a conexión por tren fágase realidade.

-Hai inquietude entre os empresarios pola falta de prazos e o futuro do porto que lles diría?

-En primeiro lugar, que non hai dúbidas sobre o Porto e que se vai facer o tren e a viabilidade de Langosteira vai estar garantida. Eses compromisos están asegurados. Cando gobernaba Mariano Rajoy nunca se falou de condonación e non se licitou tren. Agora hai un compromiso desde as instancias máis altas da Administración. Comparto a présa por ter xa datas, pero hai que mandar unha mensaxe de certidumbre: haberá tren ao porto con fondos europeos. En canto os estudos de viabilidade estean listos licitarase o proxecto. Pórlle data do 1 xuño non é realista. Pero están a darse os pasos para que sexa unha realidade.

-A Xunta expuxo unha fronte común co Concello. Non o houbo o martes, haberao agora?

-Díxeno na propia reunión. Non debe haber vetos nin lineas vermellas e todas as Administracións deben estar en igualdade de condicións. Ou perdemos todos ou gañamos todos. Non hai que ter actitudes frontistas. Iso é o que pasou nos últimos anos e demostrouse que non é o camiño. Creo que os cidadáns non entenderían unha política frontista. Temos que estar por amais do curto prazo, con luces longas para deixar un traballo que quen nos sucedan poidan manter e cunhas bases en común para que non caia en saco roto.

-Entón, de encadearse á porta de Moncloa nin falamos.

-(Ri) Creo que son máis de negociar e intentar buscar puntos en común. É menos visible e máis silencioso, pero creo que de aí saen as solucións aos problemas. Temos que levar o dialogo ás súas últimas consecuencias e ir puíndo diferenzas. Hai cidadáns que pensan diferente, pero creo que a maioría senten que estamos defendendo os intereses da cidade.

-Pecaron de valentes ao convocar un cume tan complexo?

-En política hai que tomar decisións. Non se trata de ser inconsciente, houbo moito traballo e dialogo constante con todos. O dialogo é a base da nosa política e así o facemos. Haberá a quen lle pareza arriscado, pero hai que chegar a acordos para solucionar os problemas. O primeiro día é complicado e máis despois de 17 anos. Talvez había expectativas demasiado altas e agardábase algo máis, pero déronse pasos importantes e seguros que non teñen marcha atrás. Ninguén se vai a ir da mesa xa, porque todos entenden que é polo ben da cidade. Iso é positivo e estou satisfeita.

-A Xunta atribúe a falta de avances a diferenzas no PSOE.

-As cuestións internas non teñen nada que ver. Non creo que ninguén no PSdeG pense que o tren a Langosteira non é unha infraestrutura crave para Galicia.

-O Porto empezará a abrir pronto os peiraos, como o recibe?

-Con satisfacción. Pedimos nos primeiros meses do mandato que se abrise o peirao de Transatlánticos. Alégrame o cambio de actitude da Autoridade Portuaria e que o novo presidente, Martín Fernández, entenda o mandato cidadán e léveo a cabo. O Porto conta coa nosa total colaboración para a apertura dos peiraos e en materia de seguridade. Como goberno tamén demos propostas deportivas e culturais, ademais de solucións de mobilidade para os espazos portuarios.