Patrocinado por Patrocinadopor

«O consumidor ha de pagar o valor que teñen os produtos de calidade»

Somos Agro REDACCIÓN

SUSTENTABILIDADE

GONZALO BARRAL

Expertos debateron sobre as vantaxes de contar cun selo

21 jun 2021 . Actualizado ás 10:57 h.

Alá por maio do 2019, no que era o penúltimo concerto en España da súa xira mundial Down the Road Wherever, o escocés Mark Knopfler saudou ao público reunido na Coruña cun «Galicia Calidade!». A anécdota lembrouna o ata o pasado venres xerente da sociedade pública do mesmo nome, Alfonso Cabaleiro, durante un foro organizado por Vegalsa-Eroski coa colaboración de La Voz de Galicia no que xunto co director de Compras de Vegalsa-Eroski, Jorge Eiroa; o director xeral de Viño Galicia, Juan Luis Méndez; o director de mercadotecnia de Coren, Benjamín Vázquez, e o director de mercadotecnia de Estrella Galicia, Santiago Miguélez, abordaron o valor que imprime aos produtos agroalimentarios a súa orixe galega e como as marcas, indicacións xeográficas protexidas ou denominacións de orixe que avalan nesa orixe xogan ao seu favor á hora de abrir e consolidar mercados.

O feito de contar con marcas certificadas que avalen a «autenticidade» da orixe galega é unha vantaxe. Sobre todo, como apuntaron, cando ten o recoñecemento de Galicia Calidade, un selo que se coñece dentro e fóra da comunidade, pero ademais achega resultados ás empresas: «Os propietarios din que notaron un incremento na venda dos seus produtos», comentou Cabaleiro.

Neste sentido, Jorge Eiroa destacou que a orixe Galicia é sinónimo de calidade. De aí a aposta da cadea á que representa polos produtos de proximidade e proximidade: «Esa defensa da marca que certifique a orixe galega dun produto lévanos a apoiar a contorna no que vivimos e traballamos; en definitiva a apoiar a economía local. Temos sorte de contar cunha marca como Galicia Calidade porque temos o camiño practicamente feito», dixo.

Esa baza hai que aproveitala tamén para comercializar os produtos co valor que realmente merecen: «A certificación dun produto como galego transmite autenticidade. Iso é o que o consumidor percibe. Unido a esa calidade ten que ir o prezo, eses produtos han de ser un pouco máis caros. O consumidor ten que pagar o valor que realmente teñen os produtos de calidade. Galicia-Calidade axuda a iso. Vender por prezo sería un erro», apunta Juan Luis Méndez.

A imaxe que proxecta Galicia no consumidor, ao evocar aspectos que forman parte do imaxinario colectivo, é algo que tamén souberon aproveitar en Coren: «Galicia é todo para nós —resaltou Benjamín Vázquez— porque todo o producimos nela. E facemos gala diso coa castaña para alimentar aos porcos, a granilla de uva galega para alimentar aos pavos... é unha estratexia de diferenciación e valor».

O poder da orixe galega tamén o coñece ben Estrella Galicia. Cando comezou o seu salto ao mercado nacional recomendáronlle non saír coa súa marca fóra da comunidade, pero entón a compaña puido comprobar «o forte que calara Galicia Calidade en todas partes. Ese apelido lonxe de frearnos axudounos», explica Santiago Miguélez.

«Identifica autenticidade»

A «autenticidade» e «calidade» coa que o consumidor identifica o produto galego é o que impulsou o valor dese gran paraugas que é Galicia Calidade, unha certificación que avala un modelo de produción: «Actualmente forman parte de Galicia Calidade 600 produtos das 150 empresas que hai asociadas ao selo», apunta Cabaleiro.

Por iso é polo que a orixe galega dos produtos tamén serviu para afianzalos no mercado, a pesar das dificultades que supuxo para moitas empresas no último ano o peche da hostalería co consecuente cambio de hábitos de consumo. «A pandemia —explica Cabaleiro— ensinounos o valor do sector primario galego. Non faltaron produtos, había de todo. Hai que destacar e recoñecer o traballo das empresas, das cadeas de distribución. (...) Non podes dicir que non sofres porque sofres o que sofren as empresas ou os servizos que están baixo o teu paraugas, pero ao contrario do que se podía pensar tamén chegaron moitas solicitudes que acabaron cunha decena de incorporacións novas á marca: Leite Río, Conservas Cabo de Penas...».

 «Hai que ser capaces de trasladar que hai trás un produto cun selo»

«Temos que traballar en trasladar ao consumidor o que hai detrás dun produto avalado por un selo de calidade». Dio Jorge Eiroa, quen cre que ser capaces de lograr ese obxectivo é conseguir que o consumidor o identifique e adquírao, apoiando dese modo a economía circular e a súa contorna, «ao final ese consumidor tamén vive nesa contorna». Non é o único que cre que hai que achegarse cada vez máis ao que demanda o consumidor, facendo que sexa consciente das esixencias que ha de cumprir un produto para estar certificado: «Galicia Calidade axuda a garantir o que fas. Hai que chegar ao consumidor que cada ano adoita ser máis esixente», comenta Juan Luis Méndez de Vini Galicia.

Pero a marca tamén axuda a tomar un posto destacado no mercado. De feito, durante un ano como o pasado, marcado pola pandemia, moitos produtores buscaron o reforzo da marca para estar presentes.Tamén axudaron campañas como Mercaproximidade. Fixérono sobre todo á hora de colocar nos lineais produtos que ata entón non estaban.

Pero durante os meses de pandemia as empresas do sector agroalimentario tamén foron rápidas á hora de adaptarse aos novos procesos ou demandas: «A pandemia —explica Benjamín Vázquez— tivo un impacto no funcionamento de principio a fin. Foi un proceso de aprendizaxe grande e unha satifacción poder adaptarse. Sales reforzado».