Patrocinado por Patrocinadopor

Danone quere formar ás granxas Next Generation

Maruxa Alfonso Laya
M. Alfonso REDACCIÓN / LA VOZ

SUSTENTABILIDADE

cedida

A compaña presenta un proxecto aos fondos europeos do plan de recuperación para constituír unha plataforma dixital colaborativa que dote aos actores rurais de competencias para garantir o futuro do sector gandeiro

17 abr 2021 . Actualizado ás 10:37 h.

Danone ten claro que o sistema produtivo local afronta numerosos desafíos, que o uso intensivo da terra, o despoboamento das zonas rurais ou a inseguridade polo aumento dos custos de produción deixaron ao campo nunha situación de vulnerabilidade. Con todo, ao mesmo tempo, tamén considera que é preciso asegurar a súa viabilidade para garantir a sustentabilidade dos recursos naturais e evitar que o mundo rural se apague. Con este obxectivo, a compaña decidiu pór en marcha Granxas Next Generation, unha plataforma dixital colaborativa que busca capacitar aos actores rurais con competencias estratéxicas para garantir o futuro do sector. O proxecto, que tamén está liderado por Alma Natura, o Centro Mundial de Valencia para a Alimentación Urbana e Sostible (CEMMAS), B Corp e a Universidade Politécnica de Valencia, presentará a súa candidatura aos fondos europeos do plan de recuperación.

«Nos últimos 25 anos perdemos o 90 % dos nosos granxas. Queremos impulsar unha nova xeración de agricultores e gandeiros capaces de enfrontarse a un contexto cada vez máis esixente e competitivo, a través da profesionalización e o intercambio de ideas», explicou Juanjo Manzano, da fundación Alma Natura, durante a presentación desta iniciativa. Asegura que «o mundo rural non é un mundo nin primario nin atrasado, senón unha comunidade activa e protagonista que se demostrou esencial para a nosa economía. O noso obxectivo é atraer e potenciar o talento novo para transformar a nosa alimentación e os nosos pobos en lugares prósperos». Precisamente un dos obxectivos da nova plataforma será o de ensinar ás novas xeracións a tomar a vez no campo, explicándolles como e cando deben investir e ofrecéndolles un plan de formación e mellora constate, que permita converter aos agricultores e gandeiros en axentes de cambio. 

«Nas granxas Next Generation ensinamos a vivir en conexión coa natureza. E é cada persoas pode ter un impacto real e positivo na vida de moitas outras, a través da produción de alimentos locais, sans e frescos», engadiu Vicente Domingo, director de CEMMAS. Para lograr esa transformación é necesario apostar pola substitución xeracional, profesionalizar a xestión empresarial das granxas e neutralizar o impacto climático da actividade, entre outras cuestións. Ese é, precisamente, o obxectivo do programa formativo que liderará a Universidade de Valencia. «É unha formación online estruturada por módulos, con sesións de aprendizaxe e traballo impartidas por académicos e profesionais do sector», engadiu Fernando Estellés, profesor desta universidade. 

O movemento BCorp, que pretende impulsar a economía con propósito, é outra das institucións implicadas neste proxecto. «Aprenderemos a neutralizar o impacto climático, a secuestrar carbono a través da diversificación dos cultivos, a rexenerar a terra, a protexer o equilibrio e a garantir os dereitos dos animais», asegurou Pablo Sánchez, director desta entidade. Para Antoni Bandrés, director de Xestión de Leite de Danone España é fundamental «que desde a industria apostemos por un modelo de xestión de granxa familiar sostible e de proximidade, baseado en contratos a longo prazo, a substitución xeracional e o benestar animal». Na súa opinión, esta é o único xeito de garantir a continuidade do sector primario. 

O proxecto de Danone foi presentado onte, no marco do evento Alimentado en Cambio Xuntos, un ciclo de diálogos que se centrou na importancia de producir alimentos sans de forma sostible. O obxectivo deste encontro online foi o de favorecer o intercambio de ideas entre axentes de cambio para buscar solucións que permitan avanzar cara a un modelo alimentario máis saudable.