Patrocinado por Patrocinadopor

Delagro adianta a compra de sementes e plásticos ante a incerteza que sobrevoa ao sector

Somos Agro REDACCIÓN

AGRICULTURA

A cooperativa atribúe á súa estratexia de compras ter podido fornecer materia prima a todos os socios

12 ago 2022 . Actualizado ás 05:00 h.

Planificar unha estratexia de compras en función dos movementos do mercado e das lexislacións que poidan estar no forno. Ese é o método que usou a cooperativa Delagro para poder sortear o temporal que leva meses azoutando o sector primario durante os últimos meses. O seu maior éxito, como recoñecen desde a cooperativa, é poder ter servido aos socios a tempo. Non houbo desabastecemento en ningún momento. A incerteza que sobrevoa sobre o sector tamén lles levou a adiantar as compras de sementes pratenses ou dos plásticos para a campaña que vén. Mesmo comezaron a analizar a compra de fertilizantes para a próxima campaña de primavera. 

A estratexia de compras é clave, como din. «Cada familia de produtos deseña a súa propia estratexia en función do contexto e a demanda específica. Detrás deste proceso hai un equipo de profesionais que está atento a cada un de os movementos do mercado. O feito de poder beber de todas as fontes de información posibles, permítenos tomar decisións cunha porcentaxe de éxito máis alto. Canta máis información teñamos, máis doado tomar a decisión de compra acertada e máis posibilidades de que poidamos REVISAR anticiparnos» detalla Ana Martínez, directora adxunta de produción vexetal da cooperativa.

Ademais, resulta imprescindible manter unha boa e sólida relación cos grandes operadores do mercado porque como explica José Manuel Díaz, responsable comercial e de mercadotecnia de Delagro , na cooperativa hai «un equipo de profesionais especializados, enfocado en traballar con provedores de referencia, o que nos proporciona unha vantaxe competitiva: conseguimos sempre produtos con boa relación calidade prezo directamente dos principais produtores a nivel mundial. Ante o contexto de escaseza mundial os provedores sufrirán, pero os grandes sufrirán menos». Neste sentido, engade que a capacidade de negociación da cooperativa é alta porque «manexamos volumes grandes ao sumar as necesidades de varias cooperativas».

Doutra banda, tamén destacan a súa capacidade financeira para apalancar recursos e facer fronte ás compras anticipadas: «Isto permítenos ter liña directa coas grandes multinacionais, que van vender a quen lle ofreza solvencia crediticia», engade.

De todos os xeitos recoñecen que nos é doado seguir unha estratexia de anticipación nun mercado tan volátil como o actual. «Con este panorama, xa tivemos que comprar as sementes pratenses do próximo outono e os plásticos de ensilado. Estamos analizando agora as compras dos fertilizantes que se utilizarán a próxima primavera», explica Javier Caneda, responsable de Produción Vexetal en Delagro .

Así, a formulación de cara á próxima campaña adaptouse ás circunstancias, en unha rápida viraxe de estratexia. «Ao non ter visión de futuro ante a altísima incerteza preferimos ir máis ao día. As previsións están moi á baixa, pero tamén é o noso papel o de equilibrar esas previsións en función de posibles escenarios, establecendo os stocks de seguridade en función de históricos. As compras non cesan e preferimos ir dando pasitos curtos, pondo en marcha todas as ferramentas que nos permiten movemos con axilidade e sobre seguro», engade tamén.

Ademais, consideran que é importante non apartar o foco das esixencias de calidade: «“Cando o río está revolto, é fundamental deixar claras as especificaciones de todos os produtos, xa que isto é o que nos permite ofrecer sempre as máximas garantías a os gandeiros e agricultores que compran os produtos. Hai que comprar o mellor, pero a un prezo competitivo; establecemos uns estándares de calidade e de aí non nos baixamos», asegura Martínez.

Facendo balance da campaña 2021-22, non se lles escapa un dato que apoia o traballo ben feito: «As vendas das cooperativas hanse incrementado. Haberá quen teña seguido comprando na cooperativa simplemente por costume, pero o certo é que chegaron novos clientes e iso confírmanos que habemos o feito ben e cumprimos o noso propósito e compromiso», sinala Caneda.