España lidera unha ruta ferroviaria para sacar 8.000 toneladas de cereal de Ucraína
AGRICULTURA
O traslado durará seis días e cruzará Polonia, Luxemburgo, Alemaña e Francia
25 jun 2022 . Actualizado ás 10:37 h.A guerra de Ucraína está causando unha crise alimentaria mundial. O Goberno de Kiev asegura que máis 20 millóns de toneladas de gran permanecen no seu territorio sen poder chegar aos mercados internacionais. En concreto, 7 millóns de toneladas de trigo, 14 de millo, 3 de aceite de girasol e outros tres de fariña desas sementes están bloqueadas nos portos ucraínos.
Ante o chamamento da Comisión Europea aos Vinte e sete para axudar a Ucraína a emendar o problema, España moveu ficha e propuxo unha iniciativa solidaria para sacar por tren nos próximo tres meses unhas 8.000 toneladas de cereal que non poden ser exportadas en barco polo mar Negro ante o bloqueo ruso do porto de Odesa.
Unha iniciativa simbólica que non solucionará a crise, pero que supón un paso máis dos países occidentais para axudar a Ucraína. Como a conferencia celebrada con ese fin este venres en Berlín, na que o secretario de Estado de EE.UU., Antony Blinken, e a ministra de Exteriores alemá, Annalena Baerbock, acusaron o Kremlin de utilizar a fame como arma de guerra.
Como o van facer?
En rolda de prensa tras concluír o Consello Europeo en Bruxelas, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, sinalou que se tratará dunha «autoestrada ferroviaria» que ten previsto comezar a operar «a mediados do mes de xullo». Fuentes do Executivo fixaron unha data en concreto: o próximo 15 de xullo. A ruta ferroviaria durará uns seis días e comezará coa descarga do gran de trens ucraínos a polacos na fronteira antes de emprender ruta cara a portos españois do Mediterráneo.
Xunto con España, na iniciativa colaboran Polonia, Luxemburgo, e Francia a través de capital público e privado achegando os trens necesarios, principalmente franceses e españois, que circularán por unha ruta ferroviaria que sairá da cidade polaca de Poznan, logo continuará polo sur de Alemaña, Luxemburgo e Francia ata chegar finalmente ata os silos situados en portos como os de Barcelona, Tarragona ou Cartaxena, con capacidade para albergar preto de 30 millóns de toneladas. España é o terceiro país da Unión Europea en capacidade de almacenamento.
O gran, que seguirá pertencendo a Ucraína, quedará almacenado en España á espera de que as autoridades de Kiev decidan a que países expórtano. Aínda que todo indica que o destino máis probable será o Magreb.
Desde o inicio da guerra e o bloqueo de Odesa, só unhas 800.000 toneladas aproximadamente puideron saír a través do porto romanés de Constanza con destino ao Mediterráneo, a través do estreito turco dos Dardanelos. A exportación por ferrocarril tiña a dificultade de que os trens ucraínos non utilizan o ancho europeo senón o soviético, que é practicamente igual ao antigo ancho español.