Patrocinado por Patrocinadopor

España lidera unha ruta ferroviaria para sacar 8.000 toneladas de cereal de Ucraína

jESÚS CARBALLO BRUXELAS / E. LA VOZ

AGRICULTURA

Agricultores ucranianos cargan grano de cebada durante una cosecha de cebada en el área de Odesa.
Agricultores ucraínos cargan gran de cebada durante unha colleita de cebada na área de Odesa. LESZEK SZYMANSKI | EFE

O traslado durará seis días e cruzará Polonia, Luxemburgo, Alemaña e Francia

25 jun 2022 . Actualizado ás 10:37 h.

A guerra de Ucraína está causando unha crise alimentaria mundial. O Goberno de Kiev asegura que máis 20 millóns de toneladas de gran permanecen no seu territorio sen poder chegar aos mercados internacionais. En concreto, 7 millóns de toneladas de trigo, 14 de millo, 3 de aceite de girasol e outros tres de fariña desas sementes están bloqueadas nos portos ucraínos.

Ante o chamamento da Comisión Europea aos Vinte e sete para axudar a Ucraína a emendar o problema, España moveu ficha e propuxo unha iniciativa solidaria para sacar por tren nos próximo tres meses unhas 8.000 toneladas de cereal que non poden ser exportadas en barco polo mar Negro ante o bloqueo ruso do porto de Odesa.

Unha iniciativa simbólica que non solucionará a crise, pero que supón un paso máis dos países occidentais para axudar a Ucraína. Como a conferencia celebrada con ese fin este venres en Berlín, na que o secretario de Estado de EE.UU., Antony Blinken, e a ministra de Exteriores alemá, Annalena Baerbock, acusaron o Kremlin de utilizar a fame como arma de guerra. 

Como o van facer?

En rolda de prensa tras concluír o Consello Europeo en Bruxelas, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, sinalou que se tratará dunha «autoestrada ferroviaria» que ten previsto comezar a operar «a mediados do mes de xullo». Fuentes do Executivo fixaron unha data en concreto: o próximo 15 de xullo. A ruta ferroviaria durará uns seis días e comezará coa descarga do gran de trens ucraínos a polacos na fronteira antes de emprender ruta cara a portos españois do Mediterráneo.

Xunto con España, na iniciativa colaboran Polonia, Luxemburgo, e Francia a través de capital público e privado achegando os trens necesarios, principalmente franceses e españois, que circularán por unha ruta ferroviaria que sairá da cidade polaca de Poznan, logo continuará polo sur de Alemaña, Luxemburgo e Francia ata chegar finalmente ata os silos situados en portos como os de Barcelona, Tarragona ou Cartaxena, con capacidade para albergar preto de 30 millóns de toneladas. España é o terceiro país da Unión Europea en capacidade de almacenamento.

O gran, que seguirá pertencendo a Ucraína, quedará almacenado en España á espera de que as autoridades de Kiev decidan a que países expórtano. Aínda que todo indica que o destino máis probable será o Magreb.

Desde o inicio da guerra e o bloqueo de Odesa, só unhas 800.000 toneladas aproximadamente puideron saír a través do porto romanés de Constanza con destino ao Mediterráneo, a través do estreito turco dos Dardanelos. A exportación por ferrocarril tiña a dificultade de que os trens ucraínos non utilizan o ancho europeo senón o soviético, que é practicamente igual ao antigo ancho español.