Patrocinado por Patrocinadopor

As estratexias de mercadotecnia ecolóxica como nova responsabilidade social das empresas

La Voz

SOMOS AGRO

Satisfacer as necesidades de conservación ambiental é un dos novos retos do presente e do futuro

16 abr 2021 . Actualizado ás 12:29 h.

É necesario considerar a responsabilidade social que calquera organización debe asumir. Deste xeito, poderase facer un balance entre as necesidades dos seus clientes e o interese e benestar da sociedade en xeral no presente e no futuro. Se os produtos que vende ou os servizos que presta prexudican ás persoas ou á contorna, deben eliminarse ou reducirse ao mínimo os danos causados.

Se os envases dos produtos vendidos ou os gases que desprenden contaminan o medio ambiente, deben buscarse solucións alternativas en canto detéctese. Doutra banda, se os alimentos vendidos non teñen un valor nutritivo equilibrado, debe mellorarse a súa composición. Segundo V. Muñoz en Mercadotecnia “Ecolóxica”, son estes os termos baixo os cales se introduce a ecoloxía na empresa e a partir de onde xorde a Mercadotecnia ecolóxica.

Para a súa execución, a mercadotecnia ecolóxica pódese concibir a través de diversas estratexias vertebradas en cinco eixos que se deben abordar cronoloxicamente.

Desenvolvemento de solucións e alternativas

Primeiramente, é necesario deter e reverter calquera proceso produtivo que actúe en contra da conversación ambiental. No seu lugar, débense remplazar con alternativas e solucións ecolóxicas que satisfagan a necesidade do público non sólo dun produto ou servizo, senón tamén de non comprometer o ambiente no proceso. Algunhas destas alternativas poden ser: reciclar canles de distribución, valoración de recursos naturais e internalización de custos ambientais.

Desenvolvemento de produtos ecolóxicos

Como resultado destas, entre outras alternativas, emítense produtos ecolóxicos. Tomando en conta que, non existe un produto ecolóxico en por si, senón que se trata dun produto cuxo comportamento ambiental durante todo o seu ciclo de vida é amigable. Isto inclúe: a análise das materias primas que o compoñen, os seus procesos produtivos en conxunto, o seu uso, os residuos xerados pola súa distribución e transporte e, finalmente, a súa reutilización ou eliminación.

Etiquetaxe ecolóxica

Baixo esta premisa, xorden certas interrogantes. Como, por exemplo: De que xeito desenvolver unha etiquetaxe ecolóxica? Vaia por diante que debe ser unha etiqueta que non conteña produtos de orixe animal e que non contamine o medio ambiente nin na súa produción nin no seu refugallo.

Redución de residuos

Precisamente, a redución de residuos é un dos alicerces máis importantes da mercadotecnia ecolóxica. O obxectivo principal non debería ser producir envases e empaquetados reciclables e reutilizables. Pola contra, o enfoque debería ser a produción de envases e empaquetados cuxa vida útil sexa pouco máis longa ao tempo de consumo do seu contido. Neste sentido, considérase a reciclaxe como solución para os residuos que xa se atopan no ambiente e non como unha escusa para evitar crear envases biodegradables.

Unha vez chegados a este punto, non se pode subestimar a promoción destes produtos e servizos. Posto que, os beneficios ecolóxicos non son percibidos de forma física e directa polo consumidor, senón que debe percibilos mediante a información que recibe da eliminación dun risco de dano futuro, como deixar de gozar da natureza, preservar a biodiversidade ou esgotamento de recursos naturais. Precisamente a través desta información sobre a situación actual ambiental, promóvese e publicita o desenvolvemento industrial ecolóxico.

Promoción de produtos con base no seu valor engadido

É por esta razón que as mensaxes promocionais sobre ecoloxía son de gran importancia. Como parte de estratexias publicitarias para promover estas mensaxes, pódense utilizar tantos medios dixitais como medios impresos. Simplemente hai que ter en conta que os medios impresos deben ser ferramentas que en pouca cantidade chegan a moitas persoas.

O futuro perténcelle ás empresas que buscan satisfacer ambas as necesidades: a do consumo e a de preservación do ambiente.