Patrocinado por Patrocinadopor

Os viños galegos sortearon mellor do agardado a crise do coronavirus

Maruxa Alfonso Laya
M. Alfonso REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS AGRO

CARLOS CORTÉS

Os consellos reguladores agardaban unha caída de vendas do 30 % que, finalmente, situouse entre o 8 e o 12 %, dependendo da denominación de orixe

03 sep 2020 . Actualizado ás 20:12 h.

O confinamento supuxo un gran mazazo para o sector vitícola galego, que dun día para outro viu como boa parte das súas vendas derrubábanse por culpa do peche da hostalería. Con todo, o golpe que a pandemia provocou en adegas e viticultores non foi tan terrible como se temía inicialmente. Se nun primeiro momento falouse de caídas de vendas de en torno ao 30 e ao 40 % en boa parte das cinco denominacións de orixe galegas, o certo é que finalmente o sector recuperou a súa actividade e o descenso na comercialización hase quedado entre o 8 e o 12 %, dependendo da zona.

«Inicialmente temiámonos que isto ía ser un desastre», explica Juan Gil, presidente do consello regulador de Rías Baixas. Por fortuna, «o dano non foi todo o agardado», engade. Neste consello regulador calculaban durante o confinamento que estaban a vender un 30 % menos que no exercicio anterior. A día de hoxe, a comparativa mostra que só se vendeu un 12,5 % menos. E hai que ter en conta que a colleita actual é menor en cantidade. A situación é a mesmo no resto de denominacións de orixe, asegurou onte o conselleiro de Medio Rural en funcións, José González. «Partíamos dunha caída de vendas do 30 %, pero está habendo unha recuperación en todas as denominacións galegas», afirmou. Atribúeo á tempada estival, onde houbo unha recuperación dos consumos, e tamén á internacionalización. «Unha parte importante desta táboa de salvación foi a exportación, que seguiu funcionando», engadiu Gil de Araújo.

No Ribeiro, analizando os datos da venda de contraetiquetas, que se utilizan a miúdo como un indicador de vendas, conclúen tamén que a situación non foi todo o mala que se agardaba. «Nas tres semanas de peche total perdemos de vender un millón de botellas, o que significan 5,3 millóns de euros menos», explica o seu presidente, Juan Manuel Casares. A reapertura da hostalería reactivou as vendas, engade, «aínda que non do mesmo xeito que se non houbera pasado nada». Unha opinión que comparten en Valdeorras . «A recuperación foi boa, que non esperabamos que o mercado se recuperase tan ben», engade o seu presidente, José Luis García Pando. Agora só temen que os rebrotes «volten facer que os mercados caian de novo». En Ribeira Sacra é onde está a custar máis sortear a crise, «porque no verán non é cando máis viño vendemos», di José Manuel Rodríguez, o seu presidente.

«Estaba claro que os viños galegos non precisaban de destilación ou de vendima en verde, como propuxo o ministerio, precisamos campañas de impulso comercial que nos permitan seguir vendendo, que foi o que reclamou a consellería», concluíu José González.