Patrocinado por Patrocinadopor

Cinco estudos científicos que corroboran que o consumo de viño con moderación é bo para a saúde

Maruxa Alfonso Laya
M. Alfonso REDACCIÓN / LA VOZ

SOMOS AGRO

MARTINA MISER

Durante o pasado ano publicáronse 1.230 artigos sobre viño e saúde, segundo a OIVE, que fixo un recompilatorio dos máis importantes

09 ene 2020 . Actualizado ás 10:03 h.

«O viño é considerado un alimento e forma parte da dieta Mediterránea», explican desde a Interprofesional do Viño de España (OIVE). Engaden tamén que cada vez son máis as investigacións que avalan os beneficios dun consumo moderado. De feito, durante o ano pasado publicáronse un total de 1.230 artigos científicos sobre a relación co viño e a saúde. A OIVE recompilou os cinco máis importantes do ano que demostran, entre outras cousas, que un consumo moderado pode axudar a previr enfermidades como o Alzhéimer, impedir a progresión do cancro de próstata, reducir o risco de sufrir diabetes tipo 2 ou reducir o risco de falecer de cancro colorrectal. E insiste en que consumo moderado é unha copa diaria en mulleres, dúas para homes.

Un equipo de científicos españois, coordinados desde a Universidade de Castela-A Mancha, publicou na prestixiosa revista Free Radical Biology and Medicine os resultados inéditos dunha investigación que permite coñecer de forma precisa o funcionamento do resveratrol, presente na uva tinta. Segundo recolle a OIVE, Mairena Martín, Catedrática de Bioquímica e Bioloxía Molecular da UCLM explica que «o viño tinto é rico en moléculas con efecto antioxidante, entre elas, polifenoles entre os que se atopa o resveratrol». Estas moléculas «diminúen, e mesmo bloquean o estrés oxidativo que está relacionado con moitas patoloxías, como as cardiovasculares, as neurodegenerativas como o Alzhéimer. Por todo isto un consumo moderado de viño considerouse saudable», engade a investigadora.

ANA GARCIA

Pero non só o tinto ten beneficios para a saúde. O equipo de investigación dirixido polo doutor Estruch, en colaboración co equipo da doutora Lamuela-Raventós, ambos os pertencentes á Universidade de Barcelona e ao CIBEROBN (Centro de Investigación Biomédica en Rede-Fisiopatología da Obesidade e Nutrición, do Instituto de Saúde Carlos III), publicou tamén o pasado ano na revista Clinical Nutrition o estudo titulado «O consumo de viño branco anello con moderación modula factores de risco cardiovascular a través do seu efecto sobre células endoteliales proxenitoras e biomarcadores inflamatorios». Este estudo, no que participaron 38 voluntarios, permitiu profundar no coñecemento sobre o efecto do consumo moderado de viño branco anello en marcadores de saúde cardiovascular, relacionados coa aterosclerosis, en homes con risco cardiovascular elevado. Os resultados mostraron como o consumo de viño parecía incrementar o número de células endoteliales proxenitoras presentes en sangue. Estas células actúan como defensa fronte ao dano na superficie dos vasos sanguíneos, reparándoos e restaurando a súa funcionalidade. Ademais, tras o consumo de viño observábanse menores niveis de marcadores de inflamación, unha mellora da tensión arterial diastólica e dos niveis do coñecido como colesterol bo.

O terceiro dos estudos que recompila a OIVE iniciouse en 1986 na Universidade de Harvard e versa sobre como inflúe a dieta no risco de desenvolver enfermidades do corazón ou o cancro. Estes investigadores analizaron a relación entre o consumo de alcol e o risco de desenvolver cancro de próstata en 47.568 participantes sans que non desenvolveran cancro antes do inicio do experimento, nin tiñan problemas co alcol. Despois de 25 anos de estudo, 869 persoas faleceran a consecuencia deste tipo de cancro. Pero os investigadores observaron que o consumo moderado de alcol asociábase cunha menor probabilidade de morrer debido ao cancro de próstata. Os participantes que desenvolveron esta enfermidade durante o estudo e continuaban bebendo veu despois de que os médicos llo detectasen parecían ter un menor risco de falecer a consecuencia dela. Isto expuña a posibilidade de que o consumo de viño fose capaz de impedir a progresión do cancro. Os científicos concluíron que un consumo moderado de alcol non parecía asociarse cun maior risco de falecer de cancro de próstata e que un consumo moderado nos homes con esta enfermidade non parecía estar relacionado cun peor avance da enfermidade.

ALBERTO LÓPEZ

Outro artigo, neste caso publicado no British Medical Journal, repasaba a evidencia científica sobre a relación entre a dieta e ao diabetes tipo 2. Neste caso, concluíron que o consumo baixo e moderado de viño asociábase cun menor número de casos novos de diabetes tipo 2, polo que os autores indican que os resultados suxiren que un consumo moderado podería asociarse cun menor risco de padecer esta enfermidade. Tamén lembra que un consumo elevado pode danar a saúde.

O quinto e último estudo foi publicado pola revista Cancer Epidemiology, Biomakers & Prevention. Este metanálisis realizado por investigadores estadounidenses e surcoreanos analiza a relación entre o consumo de alcol e o risco de falecer de cancro colorrectal. Os resultados de nove estudos mostraron que cando se comparaba o risco de falecer dos pacientes que nunca beberan e dos pacientes que tiñan un consumo de alcol baixo (>12,5 g de etanol/día) ou moderado (12,5-37,5 g/día) antes da detección do cancro, quen bebían pouco tiñan un menor risco de morrer por todos os tipos de causas e por cancro de colon que os abstemios. Ademais, os investigadores tamén trataron de comprobar se o tipo de bebida alcohólica que se bebía tiña importancia nesta relación. E observaron que aqueles participantes que tiñan un consumo baixo ou moderado de viño antes de ser diagnosticados de cancro tiñan unha menor probabilidade de falecer, en xeral, e especificamente debido ao cancro colorrectal.