Os combates de Ilia Topuria impulsan as subscricións a Max a cifras similares a «Xogo de tronos»

b. pallas REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Ilia Topuria
Ilia Topuria NACHO GALLEGO | EFE

A plataforma de Warner Bros Discovery destaca a inclinación do público mozo por estes deportes rápidos e dinámicos

28 jun 2025 . Actualizado á 11:10 h.

O deporte das artes marciais mixtas (MMA) converteuse na gran revelación do streaming en España da man de Ilia Topuria, primeiro campión mundial español da UFC e que, na madrugada deste sábado ao domingo, a partir das 2.00 horas, pelexará por conquistar o seu segundo campionato mundial. Topuria adéstrase para lograr o primeiro posto na categoría de peso lixeiro fronte ao brasileiro Charles Oliveira e Max, plataforma que posúe os dereitos da retransmisión, prepárase para vivir a que será unha das súas grandes noites de audiencia do ano, cunha programación en directo desde Las Vegas que empezará co previo, á 1.00 da madrugada en España, e prolongarase ata preto do amencer.

Desde que Max e Eurosport fixéronse cos dereitos da UFC no 2022, o seguimento deste deporte non deixou de crecer da man do ascenso do loitador hispano-xeorxiano. O ano pasado, o fenómeno televisivo revelouse en toda a súa magnitude, co aumento exponencial das subscricións antes do combate. «As cifras de audiencia dispáranse», confirma Fernando Ruiz, director de Deportes de Warner Bros Discovery (WBD) Iberia. Aínda que a política empresarial das plataformas pasa por non dar cifras exactas de visionados, os seus responsables aseguran que o seu éxito pode medirse facilmente e xera un tráfico comparable ao das grandes series de HBO Max.

«En febreiro do 2024, cando Topuria enfrontouse a Volkanovski, vimos un crecemento enorme tanto en usuarios únicos que se conectan como no número de minutos que eses usuarios pasan vendo a UFC, así como no número de subscritores. En outubro, cando conseguiu o seu primeiro campionato do mundo, volvemos ver exactamente o mesmo —explica Fernando Ruiz—. Cada vez que pelexa Topuria os datos son impresionantes, ao nivel de calquera das series míticas de HBO Max, como The Last of Us, e preto de Xogo de tronos. Estamos a falar de algo prémium».

O responsable de deportes desta plataforma, que, onda as súas series de ficción, ofrece regularmente retransmisións de golf, tenis e ciclismo, subliña que a UFC é o seu deporte número un. «Hai varios factores que o explican. Nos deportes, ter referentes é clave e Topuria éo, e conectou de marabilla cun target de público moi mozo ao que lle encanta este tipo de deportes porque son moi rápidos, eléctricos e pasan moitas cousas nun máximo de cinco asaltos. En 25 ou 30 minutos podes ver algo que che sobe a adrenalina. E cando entendes os valores que transmite a UFC, todo é aínda máis interesante». Ruiz destaca como clave destas retransmisións a calidade da súa produción e o seu dinamismo, porque «hai moitas posibilidades de que pasen cousas».

Os comentarios dos combates da UFC en Eurosport e Max corren a cargo de Jorge Lera, narrador experto en deportes de contacto. «Cando adquirimos os dereitos, eu tiña unhas expectativas optimistas, porque entendía que isto é máis que un deporte de nicho, con moito enganche co público mozo, que é un grupo moi activo e ao que lle gusta compartir os contidos. Pero o seu crecemento sorprendeunos a todos e foi descomunal —explica Lera—. Xuntáronse dúas cousas, o propio crecemento da UFC como deporte e espectáculo que enganchou a moita xente e, ademais, a aparición de Ilia Topuria como campión, coas xestas que está a conseguir. Iso multiplicou de xeito exponencial o que vivimos».

Considera este especialista que «todo o deporte moderno ha de entenderse como deporte-espectáculo; o boxeo o é, o fútbol éo...» Pero esta conciencia, asegura, está máis clara na UFC como disciplina moderna.

Afirma Lera que, como narrador, este deporte require de moitos coñecementos en moitas disciplinas, tarefa na que está arroupado polo equipo que o acompaña, César Alonso e Gonzalo Campos. «O estilo dos comentarios require de moito dinamismo. A maioría das carteleiras son de madrugada, así que hai que meter algún comentario que choque e sorprenda. Estaremos entre cinco e seis horas seguidas en directo e hai que manter á xente atenta», subliña. Ademais, recoñece que esta noite tamén ten por diante unha misión pedagóxica. «Este sábado vai unir moita xente que non é consumidora habitual da UFC, así que teremos que adoptar un papel un pouco máis didáctico para explicarlles a transcendencia do combate e como se chegou ata aquí», afirma.