Se vas conducir, máximo coidado: Arwen ten en alerta a media España

La Voz REDACCIÓN

SOCIEDADE

Cientos de camiones parados en la carretera N-I a su paso por la localidad burgalesa de Rubena en la provincia de Burgos
Centos de camións parados na estrada N-I ao seu paso pola localidade burgalesa de Rubena na provincia de Burgos Santi Otero

Nestes momentos 31 provincias atópanse afectadas o temporal, que obrigou a pechar numerosas estradas. En Miranda de Ebro permanecen atascados un milleiro de camións

29 novs 2021 . Actualizado ás 16:47 h.

Un total de 31 provincias, máis a cidade autónoma de Melilla atópanse  en risco extremo (aviso vermello), risco importante (aviso laranxa) e risco (aviso amarelo) por neve, choiva, vento, forte ondada, desxeo e temperaturas mínimas. Así o avisaba xa pola mañá a Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET) que agarda que a borrasca Arwen acentúe o temporal que afecta a case todo o país.

En concreto, o aviso vermello por nevadas prodúcese en Cantabria, Álava e Navarra, onde se acumulará ata 25 centímetros de espesor de neve ao longo do día a partir de 600-800 metros. En menor medida, a neve afecta en nivel laranxa a Huesca e Zaragoza, con ata 20 centímetros de espesor en 24 horas a partir de 1.000 metros; ao Principado de Asturias con nevadas de 25 centímetros por amais dos 700 metros; á Rioxa por acumulacións de 30 centímetros por amais de 500 metros e poderá acadar, durante a tarde, os 1.000 metros.

Así mesmo, Lérida atópase en aviso laranxa por neve por acumulacións de 20 centímetros a partir das 18.00 horas, do mesmo xeito que en Burgos, León, Palencia e Soria, onde se acumulará ata 37 centímetros de neve. Ademais, aínda que en aviso amarelo, Lugo, Ourense e Castelló tamén terán nevadas durante o día e deixará ao redor de dez centímetros de espesor.

Un milleiro de camións atrapados en Miranda do Ebro

Tal e como informa Europa Press, habilitáronse  convois guiados por quitaneves para permitir o desembolsamiento de máis dun milleiro de vehículos pesados que pasaron a noite en áreas de servizo de Rubena e Miranda de Ebro na provincia de Burgos, a consecuencia do estado do corredor da AP-1, que desde onte á noite está en nivel amarelo.

Con esta medida, os efectivos de estradas puideron ir despexando as vías máis afectadas para permitir a melloría da circulación e que o resto de vehículos, autobuses e particulares, continúen a súa viaxe, informa a Delegación do Goberno a través dun comunicado remitido a Europa Press.

Os Centros de Xestión de Tráfico de Madrid, País Vasco e Valladolid , coordinan o operativo destes convois que intentan conseguir que eses camións continúen viaxe cara ao norte e cara ao sur, abrindo camiño nas vías de alta capacidade que se atopan afectadas pola nevada e en nivel amarelo: AP-1, BU-30 e A-73.

A delegada do Goberno, Virginia Barcones, presidiu á primeira hora da mañá unha nova reunión do Comité Rexional de Nevadas, durante a que se confirmou o mantemento da Preemergencia nas zonas que se atopaban nesta Fase, -Cordilleira Cantábrica de León e Palencia-, e no Norte de Burgos, que se incorporou onte á noite, a consecuencia das intensas nevadas nesa área da fronte fría asociada á Borrasca Arwen, que se ha ir desprazando cara á parte máis oriental da Comunidade.

Pola contra, a delegada do Goberno desactivou a Alerta nas mesetas de Soria, Segovia e Ávila, o Sistema Central de Soria e o Sistema Central de Ávila, ante a melloría da situación nesas zonas.

O total de estradas afectadas polo temporal de neve na mañá do domingo eran 42, delas, de titularidade do Estado, ademais das vías de alta capacidade, outras 13 estradas nacionais.

As predicións de Aemet presentan precipitacións persistentes no Norte de Burgos, onde se rexistraron xa máis de 10 litros por metro cadrado, pero afiánzase o desprazamento da masa inestable cara ao leste, aínda que, nas comunidades cantábricas continúan os avisos vermellos, que seguen afectando as zonas de montaña de León e Palencia.

No entanto, a cota de neve subirá nas próximas horas na Cordilleira Cantábrica e mesmo a Ibérica de Soria, e agárdase unha melloría da situación a partir do mediodía do domingo que podería permitir suavizar as alertas e preemergencias. Ademais, dispuxéronse avisos en coordinación coa CHD e Miño-Sil ante os riscos do desxeo nas próximas horas, conclúe o comunicado.

Peches en toda España

Segundo informa Europa Press, dous portos da Rioxa, o de Pena Fincada e Montenegro, atópanse pechados ao tráfico e outros cinco precisan de cadeas para circular pola presenza de neve na calzada, todos elas na rede secundaria de estradas da Rioxa, de acordo con os  datos facilitados por tráfico da Garda Civil, correspondentes ás 08,30 horas deste domingo. En concreto, e segundo o parte, está pechado o Porto de Pena Fincada, na LR-232, entre os quilómetros 12 ao 19, en Ortigosa. Ademais, o porto de Montenegro, na LR-333, en Viniegra tamén está pechado entre os puntos quilométricos 14 e 17.

Tamén a situación é complicada en Navarra e País Vasco. A mesma axencia sinala que permanece cortada ao tráfico en Guipúzcoa a Autovía de Leitzaran (A-15) por aplicación do protocolo de vialidad invernal. Ante esta situación, o tráfico de vehículos procedentes de Guipúzcoa con destino Navarra non poderá acceder ao tramo navarro da A-15 desde Andoain, e deberá continuar pola mesma vía, A-1, ata enlazar coa Autovía A-10. Tamén se prohibe circular por numerosas estradas secundarias como a NA-7510 (accesos a San Miguel de Aralar) desde o pk. 3,5 (Baraibar); a NA-2012 (Catro Bordas-Irati) desde o pk. 6, sendo necesarias as cadeas desde o seu inicio; e a  a NA-137 (Burgui-Isaba-Francia) desde a Venda de Juan Pito.

Nestes momentos traballan 84 equipos quitaneves  para manter despexadas as estradas.

En Asturias, debido ao risco de aludes, pecháronse ao tráfico de tipo de vehículos en cinco estradas da rede regional: os portos de Somiedo, Fiestra, San Isidro e Tarna e o acceso á localidade de Sotres, en Cabrales. A cota de neve, que a última hora do sábado situábase ao redor dos 500 metros de altitude, subirá paulatinamente ata os 1.500 metros. Os equipos técnicos que traballan de forma conxunta coa Dirección Xeral de Infraestruturas consideran que poden producirse aludes de neve recente durante a primeira parte do día e de neve húmida a partir da tarde. Na súa maioría, serán aludes pequenos, pero nalgunhas ocasións poderían adquirir maior relevancia.

A partir desta valoración técnica, o Goberno do Principado propuxo a Tráfico o peche das seguintes estradas: a do porto de Somiedo (AS 227) entre os quilómetros 42,5 e 50,8, a do porto de Fiestra (AS-228) entre os quilómetros 35,5 e 38,2, a do porto de San Isidro (AS-112) entre os quilómetros 32,3 e 42,4, a do porto de Tarna (AS-117) entre os quilómetros 58,5 e 65,5 e a de acceso a Sotres (AS-264), entre os puntos quilométricos 13,6 e 16.

En Cantabria , segun informa Efe, hai unha vintena de estradas afectadas pola neve, tres delas na rede principal, cos portos do Escudo (N-623), Os Tornos (N-629) e San Glorio (N-621) pechados á circulación de camións e vehículos articulados. Tamén na rede autonómica están pechados ao tráfico o porto de Palombera (CA-280) e a subida a Alto Campoo (CA-183).

Tamén hai problemas en Aragón. O temporal de neve complica o tráfico  nas estradas do Pirineo aragonés, con 21 tramos nos que é necesario o uso de cadeas ou pneumáticos de inverno e está prohibido o tráfico de camións e autobuses, e nas serras de Teruel, con 8 tramos nas mesmas condicións e unha vía pechada en Valdelinares. Segundo informa a Dirección Xeral de Tráfico na súa páxina web, a maior parte das restricións no Pirineo aragonés sitúanse en estradas nacionais ou rexionais situadas na contorna de Jaca, en traxectos a Villanúa, Ponte a Reina , Aísa, Candanchú, Ansó e Feito, entre outros municipios.

Así se conduce con mal tempo

As previsións advirten de nevadas no norte peninsular. O aviso afecta a nove comunidades, entre elas Galicia. É o momento de aumentar as precaucións se hai que conducir

José Manuel Pan

As previsións meterológicas non son boas e Tráfico alerta de que se achega unha fin de semana complicada para as estradas, polo que será necesario adoptar as debidas precaucións ao volante e prestar atención a calquera cambio nas previsións antes de viaxar. Choiva, neve e vento son factores aos que os condutores galegos están acostumados e por iso saben que a circulación se complica porque diminúe a visibilidade, redúcese a adherencia dos pneumáticos e increméntanse as posibilidades de sufrir un accidente.

Esta é a previsión de a Aemet para a fin de semana

Este sábado as nevadas estenderanse a gran parte do terzo norte peninsular, así como a outras zonas, principalmente de montaña, da metade norte peninsular. Agárdanse nevadas copiosas na cordilleira Cantábrica, norte de Castela e León, centro e norte de Navarra, o País Vasco e Pireneos occidentais e centrais. As acumulacións de neve poden chegar aos 20 centímetros en puntos de Asturias, a partir dos 700 metros, e na cordilleira Cantábrica oriental e Pireneos occidentais, onde pola tarde as cotas de neve poden baixar aos 600 metros. Ademais, tamén se agardan precipitacións persistentes en toda a cornixa Cantábrica.

O domingo 28, aínda que con maior incerteza, as nevadas continuarán nas mesmas zonas que o día anterior, pero con tendencia a restrinxirse a zonas de montaña do terzo norte peninsular a partir da noite. O luns agárdase un ascenso das temperaturas.

con neve

Mellor non conducir. A neve é unha das situacións máis complicadas para o tráfico. Se a nevada é forte, conducir é case imposible, sobre todo se non se teñen cadeas ou pneumáticos de inverno. As rodas perden a adherencia á estrada e a condución é moi complicada. Ademais, tamén se reduce a visibilidade e a neve pode chegar a ocultar as marcas viarias e mesmo os sinais verticais. Nesa situación, o máis recomendable é non conducir, aínda que se é necesario facelo, as medidas de precaución teñen que ser máximas, a condución debe facerse con suavidade, utilizar as marchas longas e evitar movementos bruscos. En autovías e autoestradas é necesario circular sempre polo carril da dereita co fin de deixar libre o esquerdo para que poidan pasar os servizos de urxencias e os camións quitaneves. 

A choiva

O peor acompañante na estrada. O asfalto vólvese esvaradío, o comportamento do coche cambia e, sobre todo, diminúe a visibilidade. Nesa situación hai tres recomendacións que se repiten: reducir a velocidade, aumentar a distancia de seguridade co vehículo que circula diante e evitar unha condución brusca. Ademais, convén levar acendidas as luces de cruzamento aínda que sexa de día para ver e ser vistos. O risco de sufrir un accidente cando chove é un 70 % máis elevado que con tempo seco. E unha das causas é a perda de visibilidade dentro do posto de condución, un problema que se multiplica de noite. 

A visibilidade

Os limpaparabrisas. Son unha peza esencial para a seguridade, polo que é moi importante revisar o seu estado e cambiar as escobillas para mellorar o varrido sobre o cristal do parabrisas. Un estudo sociolóxico realizado pola Fundación para a Seguridade Viaria (Fesvial) revela que o 75 % dos condutores recoñecen ter conducido algunha vez coas escobillas en mal estado. Desde a empresa especializada Carglass advirten que hai que revisar o estado do parabrisas e das escobillas, que deben ser substituídas polo menos unha vez ao ano. 

A velocidade

Un factor clave en momentos de choiva. A pesar de que diminúe a visibilidade e a que a estrada se fai máis esvaradía, moitos condutores manteñen a mesma velocidade que con tempo seco. E nada é igual nesas condicións. Cando chove forte, advirten desde Tráfico, ir a máis de 80 quilómetros por hora é un risco e as posibilidades de sufrir un aquaplaning duplícanse. «E moitos condutores seguen coa mesma velocidade», lamentan as fontes consultadas. 

Os pneumáticos 

O agarre á estrada. O seu bo estado é importante sempre, pero de xeito especial, cando chove. Son o único punto de contacto co asfalto, lembran desde o RACE. Os pneumáticos deben ter o debuxo coa profundidade necesaria para poder evacuar a auga que se acumula na calzada. Esta semana, a Garda Civil de Tráfico realiza en Galicia un dispositivo especial de vixilancia. A multa é de 200 euros por cada pneumático en mal estado. É momento de revisar o estado das rodas. 

 

Imagen de una nevada del último invierno en la carretera N-VI.
Imaxe dunha nevada do último inverno na estrada N-VI . MARCOS MÍGUEZ

Consellos da Garda Civil en caso de neve

Levar cadeas. Se hai que conducir por zonas nas que se prevén nevadas é imprescindible dispor de cadeas. 

Luces todo odía . Facerse ver é un aspecto básico en seguridade viaria, e máis cando as condicións de luminosidade diminúen, como nos casos de temporais de neve. Levar acendidas as luces do coche todo o día é a mellor medida.

Menos velocidade. En condicións meteorolóxicas adversas, a primeira recomendación é diminuír a velocidade para poder reaccionar a tempo e reducir os riscos de colisión e de saída de vía. 

Aumentar a distancia de seguridade. Con neve ou xeo diminúe a adherencia dos pneumáticos á estrada, polo que é necesario aumentar a distancia de seguridade cos vehículos que circulan diante para poder frear en caso necesario.

Despregamento nas estradas

Máis de 100 camións quitaneves, 20.000 toneladas de sal e máis de 3 millóns de litros de salmuera. Estes son os números do plan de vialidad invernal que acaba de activar a Delegación do Goberno en Galicia. Esas cantidades de sal e de salmuera son as que están almacenadas nos silos que o Ministerio de ten distribuídos na rede viaria do Estado, pero poderían ser ampliadas en caso necesario. Nese operativo traballan 348 persoas de mantemento, ás que se suman os 900 axentes que a Garda Civil de Tráfico ten en Galicia e os funcionarios do Centro de Xestión de Tráfico de Noroeste, desde onde se controlan as cámaras e sensores instalados nas vías do Estado.

 

Xeo

O perigo oculto. É un dos peores escenarios porque é moi difícil apreciar a súa presenza na calzada. Hai que prestar especial atención ás zonas sombrías, en pontes e preto de ríos, xa que son zonas nas que se poden ter formado placas de xeo, que son extremadamente perigosas e poden facer que o coche se saia da estrada. Moitos vehículos incorporan tecnoloxía que avisa da posibilidade de que haxa xeo na calzada, pero non hai que fiarse. Nesas circunstancias o risco de accidente é máximo. Con xeo é case imposible conducir.

Vento forte

Refachos perigosos. As situacións de vento apenas son consideradas de risco polos condutores. Pero os refachos fortes poden ser unha ameaza para manter a estabilidade de determinados vehículos, polo que é recomendable agarrar con forza o volante, sobre todo ao saír de túneles ou despois de adiantar a vehículos de grandes dimensións. Ademais, o vento pode lanzar ramas de árbores á estrada, desprazar colectores, sinais ou mobiliario urbano que poden causar accidentes.

 

As cores da estrada

VERDE, AMARELO, ROJO, NEGRO. Eses son as cores que utiliza a Dirección Xeral de Tráfico para indicar o estado no que se atopa unha estrada e cal é o seu nivel de servizo. É conveniente coñecer estas indicacións antes de conducir, sobre todo con condicións meteorolóxicas adversas, por exemplo ante o mal tempo que se anuncia para a próxima semana. 

Na estrada, Tráfico comunica eses niveis de servizo da rede viaria a través dos paneis de mensaxe e dos propios axentes de a Garda Civil. Ademais, fai pública esa información na súa páxina web, www.dgt.é, nas redes sociais e a través dos medios de comunicación, con conexións en directo de televisións e radios cos centros de xestión de tráfico. O verde adoita asociarse a unha vía libre de problemas, pero neste caso as advertencias de perigo comezan con esa cor, que indica que a situación pode complicarse.

Verde

NON PASAR DE 80. O nivel verde actívase cando empeza a nevar. Con esa cor pódese conducir con precaución e significa que as condicións poden ir a peor. A velocidade limítase a 80 quilómetros por hora en estradas convencionais e a 100 en as autovías e autoestradas. Os camións deben circular polo carril dereito e teñen prohibido adiantar. 

Amarelo

PROHIBIDO PARA CAMIÓNS. O amarelo indica que a estrada empeza a estar cuberto de neve. Prohíbese o paso de camións e vehículos articulados. Con nivel amarelo, os turismos e os autobuses non poden superar os 60 quilómetros por hora.

Rojo

CON CADEAS. A estrada está totalmente cuberta de neve. Con este aviso só se pode circular con cadeas ou con pneumáticos de inverno. Non se pode superar o límite de 30 por hora. Prohibida a circulación de autobuses, camións e vehículos articulados.

Negro

ESTRADA PECHADA. Circulación imposible. Con nivel nivel negro ninguén pode circular. É unha situación de máximo risco e o tráfico debe interromperse. É unha situación de perigo e hai risco de que moitos condutores queden bloqueados. Con posibilidade de neve, é recomendable levar roupa de abrigo e algunha manta por se hai que permanecer dentro do coche durante horas.