Alianzas mixtas que aceleran o compromiso de desenvolvemento sostible

M.D.

SOCIEDADE

La Voz

Coca-Cola, o CETIM e o CSHG sumáronse a un encontro organizado por La Voz

22 jul 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

A sustentabilidade hase convertido nun dos grandes desafíos para as administracións, as entidades privadas, así como para todas as capas da sociedade. Os efectos que xeran as emisións dos gases de efecto invernadoiro evidencian a necesidade dun cambio cuxa folla de ruta deseñou a propia ONU fai seis anos. Foi en 2015 cando o organismo deu luz verde á Axenda 2030 sobre o Desenvolvemento Sostible. A estratexia, que incorpora 17 obxectivos, inclúe diferentes liñas de actuación, desde as directamente relacionadas co cambio climático a outras que perseguen a defensa do medio ambiente no seu concepto máis amplo.

«Estamos no camiño, pero temos que acelerar, tanto os obxectivos como os compromisos porque isto urxente e temos que ir aínda máis rápido», sostén Carmen Gómez-Acebo , directora de Sustentabilidade de Coca-Cola Europacific Partners. Gómez-Acebo foi unha das participantes nun encontro organizado por La Voz para debullar as estratexias que, tantas administracións públicas como empresas do ámbito privado, veñen desenvolvendo en favor do desenvolvemento da economía circular e a descarbonización dos seus procesos. No caso de Coca-Cola, a compaña dispón dun plan de acción climática deseñado de forma milimétrica. «Habemos adiantando os nosos compromisos para ser máis ambiciosos», explica a súa directora de Sustentabilidade. Coca-Cola marcouse como reto «ser neutra de carbono no ano 2040» en toda a súa cadea de valor, desde os ingredientes, aos envases pasando polo transporte e os equipos de frío. Pero antes, en 2030, tratará de conseguir un obxectivo intermedio: reducir nun 30% as súas emisións. Para conseguilo, recoñece Gómez-Acebo , «é fundamental contar co noso provedores porque, como en todas as empresas, unha porcentaxe moi alta das nosas emisións son indirectas, máis dun 90% de elas».

Desde a administración tamén se implementan mecanismos en favor do desenvolvemento sostible e un dos organismos que apostou por iso é o Centro Superior de Hostalería de Galicia. A súa directora —Marta— Fernández ten claro que «o noso obxectivo de futuro é conseguir que a oferta gastronómica de Galicia sexa sostible» porque «desde as entidades públicas debemos desenvolver accións que visibilicen a necesidade do cambio. Son metas pequenas, pero todas contribúen»

Unha das claves do éxito das políticas máis sostibles radica na actividade investigadora. Galicia conta cun dos centros tecnolóxicos de referencia no país. O Centro Tecnolóxico de Investigación Multisectorial (CETIM) —situado no polígono empresarial de Alvedro— é pioneiro en economía circular.

En oito anos de vida multiplicaron o seu equipo de investigadores, os seus proxectos, así como a súa capacidade investidora. «Empezamos con 3 persoas e agora somos 60 profesionais», relata a súa directora executiva Lucía Vázquez. Na actualidade, engade, «estamos a executar uns 56 proxectos de investigación e desenvolvemento. Colaboramos cunhas 256 entidades e mobilizamos 240 millóns de euros. Isto dá unha foto clara do que crecemos». E non só nese ámbito, tamén en investimento tecnolóxico e en equipamento científico-técnico.

Economía circular

Os envases de Coca Cola representan o 40% da pegada de carbono co cal, non é de estrañar, que a compaña apunte de forma explícita a esa dirección á hora de cumprir cos obxectivos marcados no seu plan de acción climática. Esa dimensión, subliña Gómez-Acebo , é «fundamental». En especial no relativo ao capítulo dos envases. A súa estratexia persegue eliminar a materia prima innecesaria, «materiais plásticos e non plásticos que nos podemos aforrar na cadea de valor». Pero o seu gran reto pasa por conseguir, na próxima década, un 100% de rPET, PET reciclado baseado en economía circular.

Na actualidade, as marcas sen gas da compaña —Aquarius, Nestea, zumes e augas— xa teñen un 50% de PET reciclado. O resto de produtos, os carbonatados como Coca-Cola ou Fanta contan cun 25% e a marca de auga Smartwater xa ascende ao 100%. O 2022 «transicionaremos a maior parte das marcas do noso porfolio a un 50%». En países como Suecia, Noruega ou Holanda xa cumpren os obxectivos ao 100%.

O consumo do futuro tamén será diferente. O xigante das bebidas impulsará envases rellenables e reutilizables. Novos modelos de negocio apoiados na tecnoloxía permitirán manter a calidade dos seus produtos ao acceder a ese tipo de dispensado de bebidas.