Unha análise de sangue permitirá saber como será a evolución dun paciente infectado polo virus

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

Cézaro De Luca | europa press

Un estudo do CSIC mostra que durante a enfermidade se reduce o nivel da proteína que usa o SARS-CoV-2 para unirse á célula

13 jul 2021 . Actualizado ás 09:19 h.

Un equipo do Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC) participou no desenvolvemento dun método sinxelo e eficaz para levar a cabo o seguimento da infección de SARS-CoV-2 mediante unha análise de sangue. O novo traballo, publicado na revista FASEB Journal, desenvolve un sistema que permite cuantificar a proteína celular ACE2, a que facilita a entrada do coronavirus nas células, así como os fragmentos desta molécula que se producen como consecuencia da interacción co patógeno infeccioso.

O estudo, levado a cabo durante a primeira onda da pandemia e liderado por Javier Sáez Valero, investigador do Instituto de Neurociencias de Alacante (IN-CSIC-UMH), comprobou que os pacientes con covid-19 na fase aguda da infección teñen no sangue niveles significativamente reducidos da proteína completa ACE2, á que se une o SARS-CoV-2 para entrar nas células, en comparación cos controis sans.

Ademais, no sangue destes pacientes están aumentados os niveis dun fragmento da proteína ACE2 dun peso molecular menor, que se produce como resultado da interacción co virus.

Estes niveis anómalos da ACE2 e a ACE2 truncada (o fragmento) volven á normalidade despois da recuperación dos pacientes, nun período que oscila entre os 58 e os 70 días. Isto suxire que ambas as formas da proteína presentes no plasma sanguíneo poderían utilizarse como un bo biomarcador da evolución da infección por coronavirus.

Incluso os niveis da ACE2 truncada serviron para discriminar entre os pacientes infectados polo SARS-CoV-2 e os infectados polo virus da gripe A.

«Neste traballo estudamos os niveis do receptor do coronavirus no noso organismo, a proteína ACE2. E puidemos determinar que existen diferentes formas da proteína no plasma, e que parte son fragmentos proteolíticos do receptor ACE2 que se xeran ao interaccionar co virus. Tamén se atopa a proteína completa no plasma, que dá información de como están de afectados os tecidos durante a infección», aclara Sáez Valero.

Do alzhéimer ao covid

Aínda que a liña de investigación do grupo de Sáez Valero é o alzhéimer, o parecido da ACE2 con proteínas características desta enfermidade neurodegenerativa, como a proteína precursora da beta amiloide, que tamén pode atravesar a membrana celular, fixo pensar a este experto que talvez ACE2 podería estar presente no plasma, proporcionando información da súa interacción co coronavirus.