O colapso da ferramenta web para obter o QR deixa a moitos hostaleiros abocados ao incumprimento

SOCIEDADE

CESAR TOIMIL

Falla o servidor, a actualización de datos, o teléfono de atención 012 e, ademais, moitos non están inscritos en Rexistro de Empresas e Actividades Turísticas (REAT) de Turismo

04 mares 2021 . Actualizado ás 15:37 h.

A falta de menos de 48 horas para que as instrucións sanitarias recollidas na orde do 25 de febreiro publicada no DOG pola que se establecen «as actuacións necesarias para a posta en marcha do Plan de hostalaría segura dá Comunidade Autónoma de Galicia» sexan obrigatorias miles de empresarios hostaleiros ven abocados ao incumprimento e, xa que logo, a ser sancionados, debido á ineficacia da ferramenta web disposta pola Xunta por medio de Turespazo (https://turespazo.turismo.gal/é), a extranet sectorial do turismo de Galicia, é dicir, a plataforma por medio da que os hostaleiros deben descargarse o modelo oficial de cartel de información para o público e os inspectores no que figuran as capacidades e os códigos QR para xestionar o rastreo de brótelos por medio da app Passcovid.

Nos últimos días, miles de hostaleiros intentaron sen éxito descargarse este cartel. Varias foron as incidencias técnicas e burocráticas que o impediron. O primeiro, o colapso do teléfono de asistencia aos empresarios hostaleiros, o 012, por medio do que os técnicos tomaban nota de cada caso concreto para liquidar o problema. Ademais da saturación do servidor da páxina, que se colgaba constantemente, o primeiro escollo era a necesidade de que se formalizou previamente a inscrición no Rexistro de Empresas e Actividades Turísticas (REAT) de Turismo de Galicia, trámite obrigatorio para unha empresa hostaleira (do mesmo xeito que os relacionados con Urbanismo no concello e Sanidade na Xunta), o que deixou en evidencia a multitude de empresarios que non realizaran este paso previo (xa non é necesario presentar a lista de prezos, por exemplo, pero si rexistrarse en Turismo).

De feito, para rexistrarse na extranet de Turespazo requírese, ademais de datos persoais e unha dirección de correo de contacto, a signatura que se proporciona ao inscribirse no REAT.

Outro dos problemas é que cando se realizou a dixitalización desas inscricións incluíronse caracteres que agora dan erro neste proceso. Ademais, non están actualizados, ben por culpa da Administración ou do empresario.

Unha vez rexistrado en Turespazo, o empresario accede á súa área persoal, pode actualizar os datos ou calcular a súa capacidade se a súa licenza é tan antiga que non o recolle. Despois, xa pode descargarse o cartel.

O conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, comentaba na súa comparecencia pública que a Xunta «está tratando de que a web funcione para atender a demanda». «Se hai suficientes carteis descargados o venres, non haberá problema. Se non, teremos que revisar a data de obligatoriedade. Hai que dar a opción ós que descargaron e fixeron as cousas ben de que podan demostralo. Se hai problemas coas descargas, veremos», engadiu.