Cita para a vacinación: a importancia de ter actualizada o cartón sanitaria

Uxía Rodríguez Diez
U. RODRÍGUEZ LA VOZ

SOCIEDADE

Óscar Vázquez

O Sergas lembra a todos os galegos que é necesario ter o número de teléfono asociado

01 mares 2021 . Actualizado ás 14:40 h.

Ter actualizada o Cartón Sanitaria nunca foi tan importante como agora. As citas para os cribados e tamén para a vacinación contra o covid-19 realízanse a través do número de teléfono asociado a ela. Por iso, o Servizo Galego de Saúde está a pedir a todos os galegos que comproben se os seus datos están en orde. 

Como facelo? A forma máis rápida e sinxela é unha chamada ao teléfono de atención á cidadanía do Cartón Sanitario, que é leste: 981 569 540, operativo de luns a venres de 8.00 a 21.00 horas. Só é necesario facilitar o número de DNI e a dirección de residencia. Este luns algúns usuarios denunciaron problemas para poder contactar co servizo debido á saturación da liña. 

A modificación de datos tamén se pode facer de xeito telemático, a través da páxina web do Sergas e no apartado Cartón Sanitario, pero para iso hai que ter activado o Certificado Dixital. A terceira opción para realizar a comprobación de datos persoais é acudir de forma presencial ao centro de saúde, pero dada a situación sanitaria é mellor evitalo se é posible. 

Como recibirei a cita para vacinarme? A maioría da poboación recibirá -do mesmo xeito que ocorre cos cribados e cos resultados dos test de coronavirus- un SMS no seu teléfono móbil. Na mensaxe aparecerá a data, hora e lugar da cita. «O paciente con CIP ****** ten cita para vacinación COVID 19 o día (fecha) as (hora) no (lugar correspondiente en función del área sanitaria)», o SMS inclúe unha ligazón de Google Maps. 

A excepción a este modelo de citación son os maiores de 80 anoss, que agora mesmo son o grupo prioritario para a vacinación en Galicia. Neste caso, un equipo específico en cada área sanitaria os chama por teléfono. Ademais, 24-48 horas antes da cita reciben polo menos unha nova chamada para lembrarllo e xa no momento da vacinación entrégaselles a cita para a segunda dose, ás tres semanas da primeira. No caso de que aínda así non se logre contactar co paciente, trátase de localizalo a través do seu médico de cabeceira.