Elena Neira: «As canles dixitais terán problemas para reter aos clientes»

adrián vázquez REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Cedida

As altas en plataformas como Netflix ou HBO disparáronse no confinamento

28 sep 2020 . Actualizado ás 11:20 h.

Mentres a maioría dos negocios fan números para non baixar a persiana, outras empresas continúan nunha burbulla de crecemento motivado pola pandemia e as súas restricións sociais. É o caso do sector das plataformas dixitais como Netflix, HB0, Movistar+, Amazon Prime ou a recentemente creada Disney+, os seus usuarios multiplícanse e o seu catálogo ensánchase ofrecendo un incontable número de contidos. Elena Neira, profesora dos Estudos de Ciencias da Información e da Comunicación da Universitat Oberta de Catalunya (UOC), reflexiona sobre as novas formas de consumo audiovisual no seu libro Streaming Wars: A nova televisión.

-Estes meses de confinamento fixeron que ter estas plataformas de «streaming» fose unha necesidade?

-Bo, creo que se produciu unha situación moi favorable para elas. En primeiro lugar o consumo de cultura limitouse exclusivamente ao dixital. Se consumir contidos de entretemento desde casa xa era unha tendencia, o confinamento, como é obvio, axigantou ese hábito. Doutra banda, o tempo dedicado a este tipo de actividades, en moitos casos, foi e é moito maior, polo que as plataformas se centraron en ofrecer moitos contidos, variados e, como non podía ser doutro modo, creceron exponencialmente. No entanto, van ter un problema de retención de usuarios moi grande, aínda que é difícil asegurar algo, porque tampouco sabemos como evolucionará a situación sanitaria e social.

-Con tantas opcións, xérase un problema de fidelidade no usuario?

-Si, pero é inevitable. Cando ti che subscribes falo por un contido moi concreto que che interese, se o catálogo deixa de ter utilidade para ti buscarás outro que che interese e deixarás de pagar o que non. Digamos que somos moi infieis pero tampouco é que subscribirche sexa un pacto de sangue.

-Que cre que ocorrerá cos novos usuarios?

-Francamente, canto máis se volva á normalidade, máis se revisarán as subscricións. Ademais. a crise socioeconómica tamén fará que prioricemos. Resúltame moi interesante saber que porcentaxe de clientes lograrán manter e que farán as plataformas para conseguir deter a previsible choiva masiva de baixas.

-Cambiará o contido pola variación de prioridades, expectativas ou mesmo gustos, da sociedade?

-Polo visto ata agora, non pode percibirse un fío narrativo común nas historias que producen estas plataformas. Isto é lóxico porque os rodaxes se han ir atrasando. As historias da pandemia e o xerado por ela veranse nos próximos meses. Se hai algo claro é que nos ofrecerán contido en función ao que dis: os nosos gustos, expectativas, prioridades...

-Pero entón realmente decidimos o que vemos?

-Non, xestiónannos o catálogo para aumentar o engagement. Ponnos diante a mellor oferta para que entremos, vexamos, salgamos contentos e volvamos. As canles dixitais saben que os usuarios tardamos 90 segundos en saír da aplicación se non atopamos algo para ver que nos guste. Polo tanto as plataformas ponnos diante un contido co que sexa doado emparellarnos, algo parecido ao que fai Tinder.

-Cales serán os produtos audiovisuais máis destacados dos próximos meses?

-Principalmente, en Disney+ Mulan, e en HBO, Patria. Guste ou non, esta será unha serie que dea para moitas conversacións, polo que será un éxito.