Italia desgravará un 30 % a publicidade que as empresas fagan en xornais

La Voz REDACCIÓN

SOCIEDADE

Sandra Alonso

O goberno lanza un plan de axuda aos medios de comunicación e aos quioscos

26 mares 2020 . Actualizado ás 15:24 h.

O goberno italiano lanzou un plan de axuda aos xornais e o resto dos medios de comunicación. A crise do coronavirus disparou o número de lectores de prensa e as audiencias de radio e televisión. No caso da prensa escrita, estímase que a venda creceu entre un 10 % e un 15 %. E no campo dixital as audiencias hanse incrementado nalgúns casos por amais do 200 %. Con todo, ese interese do público leva en paralelo unha baixada do investimento publicitaria. Ao estar o país practicamente parado e non poder venderse a maioría dos produtos anunciados, a publicidade hase derrubado.

Ante esta situación, o goberno aprobou unha serie de medidas para axudar ao sector. Nunha restrición de actividade moito maior que a de España, en Italia salváronse os quioscos que, xunto ás tendas de alimentación e as farmacias, son dos poucos establecementos que permanecen abertos. Aos xornais e revistas considéraselles como un ben esencial e de primeira necesidade. Entenden que, no medio da crise, hai que garantir o acceso da poboación á información. Por iso, as redaccións dos xornais seguen funcionando.

Ademais, para incentivar a publicidade o goberno adoptou a decisión de que os investimentos en publicidade deste ano en xornais impresos e dixitais desgraven un 30 %. Esta medida tamén inclúe ás radios e televisións. Pero o executivo italiano mira igualmente aos puntos de venda. Aos quioscos permitiralles desgravar ata 4.000 euros os seus gastos en alugueiro, luz, Internet ou envío a domicilio.

En España o sector demanda medidas na mesma liña. As catro asociacións -Asociación Española de Editores de Publicacións Periódicas (AEEPP), Asociación Revistas de Información (ARI), de Asociación de Prensa Profesional e Contidos Multimedia (Coneqtia) e Asociación de Revistas Culturais de España (ARCE)- enviaron este luns un documento conxunto á ministra de Facenda e portavoz do Goberno, María Jesús Montero, con varias propostas.

Entre elas, pídese a suspensión de cotizacións á Seguridade Social mentres se manteñan as medidas do estado de alarma, facilitar a presentación de ERTEs, abonar de modo urxente os pagamentos que deban as administracións públicas aos editores, implantar o IVE superreducido ás publicacións dixitais, abrir unha liña de financiamento bonificado ao sector a través de ICO ou de Cesce e lanzar un plan especial de publicidade e comunicación institucional pola pandemia que chegue a todos os editores, incluídos os pequenos e medianos editores.