Profesores da comunidade crean un portal colaborativo con recursos educativos e lúdicos en galego para combater o confinamento

SOCIEDADE

Una de las ilustraciones con las que se presenta este proyecto colaborativo
Unha das ilustracións coas que se presenta este proxecto colaborativo Ana Moreiras

Aulas Galegas permite acceder a material para docentes, alumnos e familias

21 mares 2020 . Actualizado ás 11:00 h.

Ante unha situación tan excepcional como o peche dos colexios pola pandemia de coronavirus, o profesorado galego envorcouse en todo tipo de iniciativas para paliar os seus efectos.

Nesa liña, un grupo de profesores da comunidade puxo en marcha en apenas 60 horas un portal colaborativo, chamado Aulas Galegas, no que se agrupan e ofrecen todo tipo de recursos educativos en galego, tanto para docentes como para o alumnado e tamén para as familias.

«Algúns profes xa traballabamos con ferramentas telemáticas, pero isto xurdiu para paliar unha situación de necesidade. E vos recursos en castelán están máis localizados, pero vos que son en galego están máis dispersos. Así que ou venres 13 propuxémolo por teléfono e whatsapp un grupo de coñecidos para xuntar esforzos, e en pouco tempo a cousa desbordouse», explica Susana Vázquez, unha das profesoras participantes.

O sábado 14 de marzo comezaron a traballar e o luns 16 o portal xa estaba en funcionamento. «A partir dá web apareceron aínda máis propostas. Foi unha marea de solidariedade. Hai xente de distintas áreas e de distintas metodoloxías. Mesmo moitos profesores xubilados que queren compartir materiais que tingan preparados», conta.

Ademais de docentes, fixeron chegar as súas achegas á plataforma autores de blogues para nenos, centrados en cuestións como, por exemplo, a lectura e a escritura, pero tamén hai recursos relacionados con outros temas como o coidado das persoas maiores no fogar e actividades para realizar con elas. «É algo moi interdisciplinar», comenta Vázquez.

Unha semana despois de que xurdise a idea, Aulas Galegas xa conta con máis de 125 recursos activos. Como non podía ser doutro xeito, nun momento en que as relacións virtuais cobran especial importancia, a iniciativa Aulas Galegas conta con perfil en Twitter, Instagram, Facebook e Youtube. Só en Facebook aproxímanse xa aos 5.000 seguidores. Ademais, aseguran que contan con iniciativas de colaboración novas desde distintos ámbitos do mundo da cultura e a ciencia.

En o portal pódense atopar ferramentas para traballar as matemáticas ou o inglés e recursos clasificados por materias e niveis académicos, pero tamén contos, xogos, propostas para aprender baile tradicional, iniciativas solidarias como escribir cartas ou enviar debuxos para os pacientes ingresados con COVID-19, ou unha sección de educación emocional. Existe tamén unha categoría de contidos especialmente pensados para a atención á diversidade.

O obxectivo, explican, non é substituír o labor nin as indicacións que chegan desde os centros educativos («de feito, todos vos que participamos ou facemos a maiores do noso traballo, porque seguimos atendendo a nosa actividade académica», apunta Susana), senón facilitar a familias, profesores e nenos recursos desde unha perspectiva máis lúdica.

«Este é un proxecto que suma, sen protagonistas. Ou reto agora é mantelo e alimentalo ata que todo isto remate. E quen sabe por que non mantelo despois?», apunta Susana Vázquez.

Así é Aulas Galegas, explicado polos seus promotores: