A dobre chamada, o último timo da telefonía

a voz REDACCIÓN

SOCIEDADE

A OCU denuncia que os clientes reciben unha falsa chamada, supostamente da súa propia compaña, que anuncia unha subida de tarifa e, xusto despois, unha segunda compaña dálle unha oferta vantaxosa para cambiarse

21 feb 2020 . Actualizado ás 12:04 h.

As empresas de telefonía idearon unha nova artimaña para captar clientes, no que a Organización de Consumidores e Usuarios xa bautizou como  «o timo da dobre chamada». É un método tan sinxelo como efectivo: Primeiro, unha persoa, facéndose pasar pola compaña da que somos clientes actualmente, chámanos falándonos dunha subida substancial de a nosa tarifa, de entre 15 e 20 euros. A información é crible, dados os incrementos que se van producindo nos últimos anos, e deixa á vítima desta estafa cunha rabia e unha impotencia no corpo que aproveita quen fai a segunda chamada.

Nesta ocasión, quen chama se identifica, correctamente, como o operador dunha compaña rival, e ofrécenos un prezo que mellora con fartura a nova suposta tarifa da nosa compaña. Deste xeito, a vítima toma a decisión, en quente, de facer unha portabilidad a esta nova empresa de telefonía. 

«Algúns consumidores están a ser vítimas do que demos en chamar “o timo da dobre chamada”, cuxo fin último parece ser conseguir que, mediante enganos, acaben cambiando de compaña -explica a OCU na súa páxina web-. Esta dubidosa práctica afecta a clientes de distintas operadoras. Ademais, nalgúns casos, recorren ao nome de OCU como argumento para convencer o usuario da bondade do cambio. É un engano e #nocuela».

A organización explica pormenorizadamente o timo: «O usuario recibe unha chamada na que quen chama se presenta como a súa actual compaña, e anúncialle que se vai aplicar unha subida inminente dunha importante contía (entre 15 e 20 euros, segundo indican os consumidores afectados) sobre a cota mensual da tarifa que teñen contratada. Pero esta chamada é un engano: non é a súa compaña quen chama, senón os supostos “estafadores"», asegura. Ao pouco tempo, no mesmo día, o cliente recibe unha segunda chamada da que se supón que é outra compaña e ofrécelle unha tarifa mellor. Moitas veces, ademais aseguran que a súa compaña é a recomendada pola OCU.

En calquera caso, a organización recomenda desconfiar se se reciben dúas chamadas «no mesmo día ou moi seguidas», se nos comunican a subida por teléfono («xeralmente as subidas anúncianse por escrito, xunto coa factura mensual») ou se esta subida supera os dez euros («os incrementos adoitan ser menos significativos, entre 1 e 5 euros»). Ademais, lembran que che deben avisar de incremento na túa tarifa con polo menos 30 días de antelación» e que non nos debemos fiar «se a compaña que che fai a nova oferta non se identifica, ou só di que a tarifa da compaña ofrecida está avalada por OCU».

A OCU lembra que para cambiar a política de prezos as compañas deben dar este aviso previo e que «se o cliente non está de acordo coa subida, pode cambiar de tarifa ou compaña sen ningunha penalización, aínda cando teña permanencia». Na páxina web da organización teñen a disposición dos usuarios unha ferramenta para buscar as mellores tarifas de telefonía.