A guerra do «streaming» que explotará este outono

beatriz pallas REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

STEPHEN LAM | Reuters

Apple TV+ chega o 1 de novembro e Disney+ debuta en EE.UU. dez días máis tarde. Movistar e Atresmedia alíanse en España

21 sep 2019 . Actualizado ás 15:24 h.

Os servizos de televisión á carta proliferan e multiplícanse ata extremos que resultan abafadores para o usuario e desatouse unha guerra de prezos e servizos entre canles e plataformas que converteron o contido en difícil de abarcar. A guerra do streaming explotará este outono co establecemento de novas alianzas e o lanzamento de novos servizos que traerán unha loita de prezos, fragmentación da oferta e diversidade de estratexias para captar subscritores.

Contido en español

Telefónica e Atresmedia alíanse. O movemento máis recente no terreo do vídeo baixo demanda é a alianza de Atresmedia e Telefónica para competir con plataformas como HBO e Netflix. Este venres ambas selaron un acordo para crear series e películas en español mediante unha empresa que estará participada ao 50 %. Con ela agardan facer fronte aos grandes servizos internacionais que se implantaron en España e que xa acaparan unha gran cota do mercado. Os contidos propios xerados serán distribuídos tanto polas súas propias canles e servizos como distribuídos a terceiros. Telefónica, propietaria de Movistar +, xa compite no mercado do streaming con Movistar Lite, unha plataforma de streaming que lanzou en xuño con entretemento, ficción, deporte e 8 canles en directo por 8 euros ao mes para todos, sexan ou non clientes da compaña de telecomunicacións. Atresmedia, pola súa banda, impulsa a oferta para abonados con Atresplayer Premium, onde, por 2,99 euros mensuais, pódense ver con antelación estreas de programas e series en exclusiva e contidos á carta sen publicidade.

Apple TV+

Chega o 1 de novembro por 4,99 euros ao mes. A primeira gran novidade do outono será o lanzamento o 1 de novembro do servizo de subscrición Apple TV+, que chegará a un centenar de países, incluída España. A estratexia de Apple será competir en prezo cos seus adversarios facendo que o seu servizo sexa un dos máis baratos, 4,99 euros ao mes, aínda que tamén a súa oferta será moito menor. Para preservar ese aura de exclusividade que posúe todo o que rodea á compaña da mazá, os usuarios que adquiran un produto Apple terán doce meses de subscrición gratuíta, o que fai pensar a algúns analistas que a compaña non está realmente involucrada no éxito do negocio do entretemento. Os seus contidos tamén poderán verse nalgúns aparellos da competencia. Apple TV+ fará o seu lanzamento con apenas unha decena de contidos orixinais, como The Morning Show, con Jennifer Aniston e Reese Witherspoon; See, un drama futurista dos creadores de Peaky Blinders e protagonizado por Jason Momoa; a serie espacial For All Mankind; Dickinson, sobre a vida da poetisa Emily Dickinson; Ghostwriter, as infantís Helpsters e Snoopy in Space e o documental The Elephant Queen. Tamén incluirá un programa sobre libros presentado por Oprah Winfrey e máis adiante chegarán os novos Contos asombrosos de Steven Spielberg e producións asinadas por Sofia Coppola e J.J. Abrams.

Disney+

Un paquete triplo moi competitivo para os Estados Unidos. Tamén en novembro, só once días máis tarde, Disney+ estrearase a Estados Unidos, Canadá e Holanda. Ao resto de Europa occidental, incluída España, chegará no primeiro ou segundo trimestre do 2020. A súa gran baza serán os seus fondos de contido infantil, as franquías de Pixar , Marvel e Star Wars, o catálogo da recentemente adquirida Fox, a serie completa dos Simpson e documentais de National Geographic. Terá contidos orixinais realizados para a plataforma, como as series de acción real derivadas de Star Wars TheMandalorian , con Pedro Pascal e Nick Nolte, e Obi-Wan Kenobi, con Ewan McGregor. Non se concretou aínda como se articulará o amplo catálogo de Disney que en España forma parte da oferta de Movistar+, onde ambas as compañas teñen unha alianza estratéxica que deu lugar a canle propia na plataforma de Telefónica. O seu prezo será moi competitivo: 6,99 dólares. Pero, ademais, Disney ampliará o seu espectro máis aló do público familiar cun paquete triplo que, por 12,99 dólares, incluirá a subscrición á plataforma Hulu, creadora de series máis adultas como O conto da criada, e ao servizo de deportes ESPN.

Amazon Prime

Agardando a «O señor dos aneis». Amazon contempla a súa plataforma de contidos audiovisuais como un valor engadido para os clientes premium do seu servizo de comercio en Internet, que é o seu negocio principal. Pero logrou sobresaír con títulos propios como A marabillosa señora Maisel, FleabagTransparent, Jack Ryan e The Man in the High Castle. Cuesta 36 euros anuais (18 euros para estudantes universitarios). O seu próximo gran proxecto será a ambiciosa serie sobre O señor dos aneis, que se rodará en Nova Zelandia e cuxos dous primeiros capítulos están dirixidos por J.A. Bayona.

Netflix

Máis subscritores e máis oferta. Segue sendo a principal plataforma en canto a número de subscritores (máis de 150 millóns en todo o mundo, segundo os seus datos) e en canto á amplitude dunha oferta que aposta por dar ao usuario gran cantidade de títulos onde escoller. O seu gran investimento en contidos orixinais non tivo eco nos últimos meses nos seus resultados, xa que este verán anunciou beneficios un 8,8 % menores que no 2018 para o primeiro tramo do ano. Ademais, por primeira vez en oito anos a compaña perdeu 126.000 clientes nos Estados Unidos no segundo trimestre (de abril a xuño), cousa que non ocorría desde o 2011. En España aumentou as tarifas dos seus plans estándar (de 10,99 euros a 11,99 euros) e premium (de 13,99 euros a 15,99 euros), mentres que a básica se mantén en 7,99 euros. A plataforma reserva para novembro a estrea da terceira tempada dunha das súas grandes superproducións, TheCrown .

HBO Max

Un novo conglomerado de Warner. Xunto con Netflix, HBO España é a segunda gran plataforma de streaming no país. Non se sabe por agora de que xeito encaixará este actual servizo coa futura HBO Max, o novo conglomerado que WarnerMedia lanzará nos Estados Unidos na primavera do 2020, e que incluirá na súa oferta a HBO, New Line, DC Entertainment, CNN, TNT, TBS, truTV, The CW, Turner Classic Movies, Cartoon Network, Adult Swim, Crunchyroll, Rooster Teeth e Looney Tunes. No seu catálogo estarán títulos como Friends, que deixará Netflix, e The Big Bang Theory, que só poderá verse aquí. Tamén clásicos como O príncipe de Bel-Air e novas series como Batwoman, Dune: TheSisterhood , Tokyo Vice, The Flight Attendant, Love Life e unha precuela animada dos Gremlins. Especúlase con que podería custar ao redor de 16 dólares ao mes, pero non existe confirmación oficial.

Peacock

Aposta polos clásicos. A cadea americana NBC anunciou esta semana a súa entrada no negocio do streaming cun servizo chamado Peacock, que sairá en abril do 2020 e incluirá  títulos como TheOffice , que desde o 2021 deixará Netflix e incorporarase en exclusiva ao seu catálogo. Outras das súas apostas serán versións actualizadas ou derivados de clásicos como Salvados pola campá, Galáctica, estrela de combate e Punky Brewster.

 

Filmin, Sky, AXN Now

Máis oferta. Máis aló dos grandes nomes, existen outros servizos de streaming alternativos en España como Filmin, que por 7,99 euros ao mes, ofrece un contido orientado a series e cine de autor (14,99 con tres películas do trinque); FlixOlé, Sky e AXN Now. Iso en canto ao entretemento, porque en materia de deportes tamén é posible abonarse ás plataformas de Mitele Plus e DAZN.