Nove de cada dez españois consumen series

iker cortés MADRID / COLPISA

SOCIEDADE

HBO

A lectura cae en picado desde a multiplicación da oferta de contidos audiovisuais

14 jun 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Agora os frikis son aqueles que non consumen series. Dicíano ao final da presentación do Observatorio das Series (ODLS), un informe que revela que o 86,2 % dos españois afirma ver series e case sete de cada dez presentas din facelo de forma habitual. Son dous dos interesantes datos que guinda un estudo que analiza os usos e actitudes do consumidor fronte ás ficcións televisivas. O informe hase elaborado en base a 3.140 entrevistas on-line calibradas por sexo, idade e clase social e sinala, entre outras cuestións, que só o 35 % das persoas que consumen series fano de forma exclusiva e coa atención plenamente dedicada ao que ocorre en pantalla. Mentres o 65 % realiza algunha outra actividade. Así, un 35 % toma snacks ou algunha bebida e o 30 % restante realiza actividades que si lle poden distraer, como usar o móbil ou o computador mentres ve Xogo de tronos.

Pero, cal é o obxectivo do estudo? Segundo apunta Alexia Dodd, responsable de estratexia, mercadotecnia e entretemento e unha das socias fundadoras de ODLS, o informe «nace dunha inquietude persoal». «Eu empecei a traballar nos noventa en Canal Plus e non acababamos de saber cal era esa relación entre as audiencias e os contidos. Era difícil saber quen pagaba», expón. Neste sentido, «a tecnoloxía hao revolucionado todo. Sempre nos gustaron as series, pero cambiou o modelo e a forma de consumo e as series hanse convertido nun fenómeno social».

Importantes nas súas vidas

Di Dodd que o big data e os algoritmos axudan a analizar audiencias, pero que o estudo trata de ir máis aló e ver «como son os corazóns e as emocións» dese público e «que quere das plataformas e as cadeas». Por iso nesta aventura acompáñana tamén como socias fundadoras a socióloga Belén Barreiro e María José Álvarez, experta en mercadotecnia e publicidade, fundamental á hora de abordar a relación coas marcas.

O documento destaca que o 62,5 % dos seriéfilos habituais declara que estas producións son «importantes na súa vida», unha idea que sobe ata dez puntos porcentuais no caso dos mozos.

Evidentemente, a irrupción de tantos contidos fixo que o 67,8 % declare que dedica menos tempo a outras actividades que antes si desempeñaba, sendo a lectura a que máis caeu en picado. Non en balde, o 40 % dos consumidores sente «que non lle dá tempo a ver todo o que lle gustaría». Por iso creceu tamén o interese nos formatos máis curtos, con capítulos de 30 ou 15 minutos.

Mulleres menos de 34 anos

Un terzo dos consumidores declaran darse atracones de máis de seis horas. E son máis as mulleres as que practican este tipo de consumo. Son mulleres menores de 34 anos, ás que lles gustan as series de moitos capítulos, de longa duración e con moita continuidade no tempo, «que buscan esas grandes historias que lles permiten soñar cunha vida paralela. Son tamén moi de series españolas», afirma Barreiro.

Pais e fillos

«As series -explica Barreiro- cóntannos moito sobre o momento da vida no que estamos». E iso percíbese no estudo. Segundo explica a socióloga, na fase da vida na que uno non ten fillos «as series teñen un papel central, cómense todo o noso tempo e tamén as nosas emocións». Ocorre, claro, máis entre os mozos, pero esa idea tamén se dá entre os adultos que decidiron non ter descendencia. A este respecto, os datos deixan claro que «as series non son un fenómeno de mozos», pero si se dá máis porque «dispoñen de máis tempo».

En cambio, cando se teñen fillos «a relación coas series é menos intensa» e prodúcese un fenómeno que no observatorio deron en chamar diverxencia e é que a parella, en lugar de buscar unha serie para ver entre os dous, busca o seu oco para ver os seus contidos preferidos no portátil ou no comprimido. Neste punto, «non se dan esas ansias da etapa sen fillos e pasa a ser unha relación máis normal e non tan compulsiva».

Outro asunto de interese é o «peso social extra» que, segundo o informe, teñen as series entre os 14 e os 24 anos. «Nos mozos -di Dodd- todo se dispara». Así, neste campo da poboación, «34 puntos por amais da media ven as series nos portátiles» e «15 puntos por amais da media creen que as series lles fai aprender e intégralles na sociedade».

Aquilo de se non ves Xogo de tronos non estás na conversación. De feito, naquelas parellas con fillos, as series «estanse convertendo nunha vía de conversación, en idades como as dos adolescentes, na que é complicada a comunicación. As series están facendo un papel moi importante», afirma Barreiro.

Michael Yarish

Personaxes máis admirados

Resulta curioso tamén que entre os personaxes que máis interese suscitan este ano non haxa ningunha muller. O ano pasado, Daenerys era a única entre os sete personaxes crave da serie HBO. Neste caso, son todo homes e destacan Sheldon, o doutor House ou Luisma, o de Aída .

Preguntadas sobre a posible burbulla e a chea ante a choiva constante de contidos, as responsables de ODLS aseguran que o que si descendeu é a conversación ao redor das series en redes sociais. «Este tipo de ficcións televisivas xa forman parte da rutina e as persoas hanas ir integrando no seu día a día, por iso fálase menos», aseguran.

Realizado de forma independente, o estudo finánciase cos clientes que o compran e entre os que se atopan produtores, plataformas de contidos e marcas.