Multa á Liga por usar o micrófono da súa aplicación para cazar bares piratas

Amador Gómez MADRID / COLPISA

SOCIEDADE

A Axencia de Protección de Datos imponlle unha sanción de 250.000 euros e asegura que a app debe avisar ao usuario cada vez que se activa a recollida de datos

11 jun 2019 . Actualizado ás 23:37 h.

A Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) impuxo unha multa de 250.000 euros á Liga por utilizar o micrófono dos móbiles que teñen instalada a súa aplicación oficial para loitar contra a piratería nos bares. A app permite ao organismo gravar a contorna onde se atopa o usuario, polo que a AEPD considera que a Liga está a levar a cabo unha recompilación de datos persoais e que debe avisar diso non só no momento da instalación, senón cada vez que se activa a recollida de datos.

«Nin grava, nin almacena, nin escoita as conversacións», deféndese o organismo que agrupa aos clubs profesionais, que considera «inxusta» a sanción e anuncia que recorrerá a resolución ante os tribunais de xustiza.

A AEPD estima que a Liga cometeu unha violación do principio básico de transparencia ao non informar o uso do micrófono no momento da súa activación. Ao instalar a aplicación e dar conformidade, a Liga ten a posibilidade de activar remotamente o micrófono do móbil do usuario para que o sistema detecte polo son ambiente se se atopa nun bar que retransmite fútbol sen pagar.

«Esta tecnoloxía non permite que a Liga poida coñecer o contido de ningunha conversación nin identificar os seus potenciais falantes», subliña o organismo ao lembrar un dos argumentos favorables á súa posición emitido por «un informe pericial independente» respecto dunha tecnoloxía «que non permite que a Liga poida coñecer o contido de ningunha conversación nin identificar os seus potenciais falantes».

A axencia halles dado un mes para corrixir as deficiencias na app, aínda que a patronal de clubs deixará de utilizar dita tecnoloxía ao termo da presente tempada (o próximo día 30 de xuño), «como estaba inicialmente previsto», segundo desvelou o organismo sancionado.

«Toda esta tecnoloxía se implementó para acadar un fin lexítimo, que é cumprir coa obrigación da Liga de velar polas condicións de comercialización e explotación dos dereitos audiovisuais», argumenta a institución de lidera Tebas. A Liga insiste en que tanto a tecnoloxía que utiliza como a fórmula para obter o consentimento do usuario son comúns no mercado das a p ps e axústanse á lei.

«O usuario ten que outorgar expresa, proactivamente e en dúas ocasións o seu consentimento, para o que é debida e detalladamente informado, polo que non se pode atribuír á Liga falta de transparencia ou información sobre esta funcionalidade», responde o organismo futbolístico, que acusa á AEPD de «non ter realizado o esforzo necesario para entender como funciona a tecnoloxía».