O SMS volve en éraa do WhatsApp

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCIÓN

SOCIEDADE

Mensaje que el Sergas envía a un usario por SMS.
Mensaxe que o Sergas envía a un usario por SMS. XOAN CARLOS GIL

A previsión é que no 2022 duplicaranse os 1,67 trillones de mensaxes do 2017

19 feb 2019 . Actualizado ás 08:15 h.

O certo é que nunca se había ir do todo, aínda que existe a percepción de que o SMS forma parte do pasado. O auxe das novas ferramentas de mensaxería instantánea como WhatsApp deixouno arrinconado na comunicación común. Pero isto non significa a súa morte. É máis, trátase dun servizo en plena expansión. Nunha información recollida por Europa Press a propósito do Mobile World Congress queda de manifesto: segundo a consultora Mobilesquared no ano 2017 enviáronse no mundo 1,67 trillones de mensaxes e a previsión para 2022 é case duplicar esa cifra e chegar ata os 2,80 trillones.

No choque desta tendencia e a percepción xeral hai que ter en conta un aspecto. Mentres que na década pasada o uso do SMS era moi común entre particulares, agora quedouse reducido ás empresas. Neste campo estase producindo un incremento espectacular grazas a algo fundamental: a súa alta eficacia de lectura. É dicir, cando unha empresa manda unha mensaxe a unha persoa ten moitas máis probabilidades de que o lea se o fai por SMS que que se o fai por outros medios, como o correo electrónico.

Respecto diso, estímase que un 98 % dos usuarios le un SMS se lle chega a un dispositivo. Esta taxa sitúase por baixo do 20% no correo electrónico. Ademais, existe outro parámetro importante: a taxa de resposta. Mentres un SMS se contesta aos poucos segundos, os correos alónganse durante horas. Por este motivo no mundo empresarial abriuse unha canle para a mercadotecnia que reúne tres elementos fundamentais: saber que ao cliente lle chega a mensaxe, que este reacciona pronto e que aínda non está sobreexplotando publicitariamente.

Uso na administración

Unha proba da súa eficacia dáa o feito de que a administración segue usando esta vía. Os avisos do Sergas ou Facenda chegan aos usuarios ao móbil por SMS. Independentemente de que este estea conectado ou non, a mensaxe recíbese e lese. Pero, sobre todo, a importancia dana as empresas que, por exemplo, con esta canle ofrecen ofertas directas aos clientes fidelizados con cartóns ou contratos previos. Os expertos, de feito, falan do auxe das campañas de SMS mercadotecnia e sosteñen que se trata dunha tendencia crecente.

A consultora Mobilesquared sinala que no 2017 o mercado do SMS moveu un total de 11,86 billóns de dólares. Para o 2022, as previsións de crecemento sitúanse nos 26,61 billóns de dólares.