Alfonso Sánchez-Taberneiro: «O xornalismo de calidade será de pagamento»

beatriz pallas REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

ANGEL MANSO

O reitor da Universidade de Navarra asegura que Televisión Española «é un modelo de fracaso desde o punto de vista empresarial»

20 novs 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Alfonso Sánchez-Taberneiro, reitor da Universidade de Navarra, asegura que «a tecnoloxía é unha gran oportunidade para o bo xornalismo». «O que as facultades debemos intentar, e a Universidade de Navarra faino, é que os xornalistas saiban facer información, pero teñan creatividade e espírito emprendedor para crear organizacións eficientes que fagan viable unha oferta baseada na calidade», afirma. Profesor de empresa informativa, Sánchez-Taberneiro impartiu clase onte no Máster en Produción Xornalística e Audiovisual (MPXA), organizado pola Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre co respaldo da Fundación Amancio Ortega.

-Cales son os retos do xornalismo fronte á transformación dixital?

-O bo xornalismo é máis importante que nunca, porque consiste en facer comprensible o mundo en que vivimos. Cada vez hai máis contidos non profesionais difundidos na Rede que compiten pola atención do público e parece ás veces coma se tivesen a mesma categoría que os contidos profesionais. O desafío é o de sempre, facer boa información, útil para o público e apoiada por compañas sólidas.

-É viable que o xornalismo de calidade sexa gratuíto en Internet?

-O bo xornalismo hai que pagalo. Seguro que haberá ofertas gratuítas de calidade, pero en xeral pagamos polas cousas que valoramos. Creo que o xornalismo de calidade maioritario será de pagamento. Podemos captar a atención do público con frivolidade ou sensacionalismo, pero non haberá apostas empresariais sólidas baseadas niso. As marcas xornalísticas deben ser capaces de atraer a atención do público co doado e tamén co difícil.

-Pronto se resolverá o concurso para elixir presidente de RTVE. Cales son os retos da televisión pública en España?

-Revisando fai uns días o número de presidentes que tivo TVE desde a súa creación saíame unha cifra incrible: este posto cambia cada dous anos e tres meses. Iso convértea nunha organización errática. Desde o punto de vista empresarial é un modelo de fracaso, porque para que unha compaña poida ter futuro ten que ter á fronte a unha persoa con tempo por diante para poder facer un proxecto que se base primeiro en sementar para logo recoller. Xa que logo, ou temos pensado unha televisión pública diferente, que teña o apoio dunha gran representación parlamentaria, ou un xoguete do Goberno.

-É posible ese consenso?

-Algúns países hano conseguido, Gran Bretaña por exemplo, pero aquí non ocorre así. O que eu faría é darnos un tempo para ver se somos capaces de chegar a un acordo institucional sobre unha televisión pública que mereza o prezo que nos custa. E se non teremos que renunciar, porque levamos máis de sesenta anos de fracaso, cunha televisión pública convertida, tanto no ámbito nacional como nos autonómicos, nun instrumento que está ao servizo da permanencia no goberno dos partidos que están no poder. Apostaría por cadeas equilibradas en canto a contidos e complementarias do resto da oferta. Non necesito unha televisión pública para ter acceso a realities , a fútbol, a cine de Hollywood, porque o mercado xa mo proporciona. O razoable sería pagar impostos para que a oferta se complete con contidos alternativos.