Así é o voo máis longo do mundo: 16.700 quilómetros e 18 horas no aire

La Voz

SOCIEDADE

afp

O avión percorreu a ruta entre Singapur e Nova York sen unha soa escala. Os billetes oscilan entre os 1.800 e os 3.700 euros, só ida

12 oct 2018 . Actualizado ás 20:13 h.

Exactamente 17 horas e 52 minutos sen tocar terra. É o voo comercial máis longo do mundo, e vai, de forma literal, dunha punta a outra: percorre unha distancia de 16.700 quilómetros, a que separa Singapur de Nova York, sen facer nin unha soa escala. Este xoves despegou o primeiro (o SQ22), fretado por Singapore Airlines, con 150 pasaxeiros a bordo e 17 membros na súa tripulación que rotaron en quendas para gozar das catro horas de descanso mínimo establecido por lei. Segundo o portal do aeroporto de Newark (Nova Jersey), o voo SQ22 aterrou ás 5.29 locais (11.29 na España peninsular). Fíxoo case unha hora antes do agardado. 

Menú gastronómico «saudable», iluminación mellorada e un variado catálogo de películas para ver: todo un auténtico maratón polo aire ideado para matar o tempo da forma máis levadía posible. O teito da cabina é máis elevado do habitual; os portelos, máis amplas. E a iluminación led xoga coas cores para reducir o jetlag e os efectos do cambio horario que implica unha viaxe intercontinental.

Dous pilotos e dous copilotos altérnanse aos mandos do Airbus A350-900 ULR, de ultra longo alcance, cuxa ruta percorre a zona norte do Pacífico, Alaska e Canadá antes de chegar a Nova York. Outros itinerarios posibles contemplan sobrevoar o Polo norte, Europa e tamén o Atlántico. A expectación non é pouca, especialmente entre os amantes da aviación e aqueles que viaxan habitualmente por traballo, fartos de agardar entre voo e voo: aforraranse entre catro e seis horas de viaxe en cada traxecto.

Hai xa 14 anos que a aeroliña se lanzou a cubrir a ruta Singapur -Nova York, pero no 2013 tirou a toalla: os seus aparellos (Airbus A340-500s) consumían demasiado e o prezo dos combustibles non era precisamente barato.  Bertrand Saillet, director en Asia da axencia de voos FCM Travel Solutions, explicou que a nova xeración A350-900ULR, que recorre a materiais de tecnoloxía punta, é moito máis eficiente e máis lixeira. Con prazas reducidas para aumentar a súa capacidade de voo, pode percorrer un máximo de 17.900 quilómetros (ou 20 horas) sen necesidade de parar. Está previsto que a viaxe de volta dure algo máis que o de ída.

ROSLAN RAHMAN | afp

Considera Saillet que cada vez haberá máis voos de longo percorrido, pero que estarán máis dirixidos a viaxes de negocios e que serán paralelos aos voos con escala, máis baratos e alcanzables para a clase turista. O experto sinalou ademais a axénciaa Efe que, coa tecnoloxía actual, non parece que vaian xurdir outros moito máis longos que este e que os avións máis rápidos,como os supersónicos, destinaranse máis ben a reducir o tempo das rutas.

E canto vale un billete de 19 horas de Singapur a Nova York? Os prezos actuais, soamente de ida, oscilan desde polo menos uns 3.000 dólares singapureses (uns 2.100 dólares, 1.800 euros) en turista prémium, ata polo menos 6.000 dólares singapureses (uns 4.300 dólares, 3.700 euros) en clase preferente.

Non recomendado

Nin alimentos que causan gases e fan sentir hinchazón, nin o consumo excesivo de alcol son bos amigos dunha viaxe de tal envergadura, sinalan os expertos en nutrición. «As principais preocupacións son a trombosis venosa profunda, que é a consecuencia de permanecer sentado durante demasiado tempo, e a deshidratación», explicou á Afp Gail Cros, consultor no Hospital Universitario Nacional de Singapur . E as críticas? O portal especializado Australian Business Traveller xa se queixou dun detalle nada bobo: a ausencia de pixamas. «SQ (Singapore Airlines) confirma que non hai pixama para a clase preferente no voo maratoniano de case 19 horas de noite entre Singapur e Nova York, o que me parece raro, ¡Estou seguro que un xogo de pixamas para primeira clase fose benvido!», considerou no seu perfil oficial de Twitter. Que todas as pegas sexan estas.