O transatlántico Azura, a xuízo por malos fumes

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

M.MORALEJO

Un tribunal marsellés xulga por primeira vez a un cruceiro por superar o contido de xofre no seu combustible

09 oct 2018 . Actualizado ás 10:25 h.

Xuízo inédito en Francia. Por primeira vez o capitán dun barco, o transatlántico Azura, e os responsables dunha naviera, neste caso o Grupo Carnival, o líder mundial en cruceiros de vacacións, comparecen ante un tribunal por infrinxir a normativa ambiental francesa en canto ao contido de xofre no combustible e nas emisións liberadas polos buques. O oficial, o estadounidense Evans Hoyt, enfróntase a un ano de prisión e a 200.000 euros de multa.

O xuízo iniciouse onte en Marsella, onde recalou o Azura, un habitual no porto de Vigo e que tamén fai escalas no da Coruña, o pasado 28 de marzo. Os inspectores detectaron que a embarcación utilizaba un combustible cun contido de xofre do 1,68 %, cando el límite autorizado sitúase no 1,5 %. «Se este exceso pode parecer débil, non o é con respecto ás consecuencias para a saúde e o medio ambiente», segundo asegura a asociación France Nature Environment, que se presentou como parte civil no caso, en declaracións recollidas por Le Monde.

O Azura, antes de atracar en Marsella, o fixera en Barcelona, onde cargou 900.000 toneladas de combustible por valor de 297.000 euros, moito máis barato que os 481.800 euros que lle tería suposto encher cun carburante con menor porcentaxe de xofre. A naviera alega que a normativa comunitaria non se debe aplicar a transatlánticos, senón a buques que realizar un servizo de transporte regular de pasaxeiros como é o caso dos ferris.