Ryanair mantén cancelados na súa web voos que esixen os servizos mínimos

A compañía di que xa recolocou ao 85 % dos pasaxeiros aos que había avisado que estaban afectados


redacción / a voz

Dous días despois de que Ryanair comunicará a miles de usuarios da aeroliña en España a cancelación dalgúns dos seus voos debido á folga convocada os días 25 e 26 deste mes polo persoal de cabina en España, Portugal, Bélxica e Italia (neste último país só o primeiro día), o Ministerio de Fomento comunicou onte ás partes uns servizos mínimos para as dúas xornadas que afectan os empregados da empresa aérea, pero tamén aos que están contratados a través de axencias nos aeroportos españois onde ten base a compañía: Madrid, Málaga, Las Palmas de Gran Canaria, Barcelona, Alacante, Sevilla, Tenerife Sur, Palma de Mallorca, Valencia, Xirona, Santiago de Compostela, Eivissa e Lanzarote. En Galicia, aínda que Ryanair tamén voa a Vigo, non ten base en Peinador.

A compañía, que concentra en Galicia o 27,57 % do tráfico de pasaxeiros, terá que «adoptar as medidas necesarias» para que se realicen o 100 % das operacións con Baleares e Canarias. Tamén ha de garantir o 35 % dos servizos de transporte para cada ruta con cidades da Península con alternativas de transporte de menos de cinco horas ou o 59 % dos servizos que España que non teñen alternativa ou os traxectos fose do país. Ademais, han de operar todas as rutas cuxa hora de saída programada fose anterior ao comezo da folga e cuxa chegada prevista prodúzase no período de paro. 

Vuelo cancelados ~de Ryanair

O Porto

Estes servizos mínimos non afectan o aeroporto portugués de Sá Carneiro, no Porto, desde onde máis dun de cada tres pasaxeiros voa con ela. Centenares de galegos usan ese aeroporto para os seus desprazamentos, sobre todo a destinos europeos que non teñen ligazón directa coa comunidade. Antonte, os voos de entrada e saída nesa terminal durante os dous días de paro ascendía a un total de setenta.

Aínda que o mandato de Fomento en España é claro e fontes oficiais de Ryanair avanzaban onte que a compañía cumprirá coa lei, onte, ao peche desta edición, no buscador da páxina web da compañía continuaban cancelados trinta voos desde e ata Lavacolla e Peinador. Entre eles, algúns como o Santiago-Tenerife do día 26 que, en teoría, debería operar polo mandato de servizos mínimos deseñados polo Goberno.

A cuestión é que, como apuntaban antonte fontes dunha das organizacións de traballadores convocantes, a orde de servizos mínimos chega tarde. Onte desde Ryanair confirmaban que xa recolocaran a un 85 % dos pasaxeiros dos voos que cancelaran. Ademais, moitos viaxeiros, tras escoller a alternativa do reembolso, compraran voos con outras compañías ou incluso optaran por outros medios de transporte para chegar ao seu destino a tempo.

Aínda que fontes de USO advertían de que, en teoría, os traballadores de cabina da aeroliña irlandesa poden non presentarse o día de saída do voo, a pesar de que este estea programado, porque a que lei lles afecta é o dereito laboral irlandés, non o español, o mandato de Fomento afectaría a empregados contratados en ambos os países. Ao mesmo tempo, como informa Europa Press, Facua-Consumidores en Acción e a Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) presentaron un escrito dirixido ao Ministerio de Fomento no que se lle insta a multar a Ryanair por dar información incorrecta aos pasaxeiros sobre os seus dereitos ante a folga de tripulantes de cabina da compañía.

As organizacións acusan á aeroliña de intentar que os afectados pola folga non reclamen as compensacións de 250, 400 e 600 euros que fixa o regulamento europeo nin tampouco indemnizacións polos prexuízos económicos sufridos.

Conflito en Irlanda

Este non é o único conflito co que se enfronta a compañía low cost. O paro de 24 horas convocado onte por un centenar de pilotos en Irlanda provocou, segundo Efe, a cancelación de 24 dos 308 voos programados para esta xornada. As suspensións afectaron a algúns traxectos entre Irlanda e o Reino Unido, mentres que todas a rutas ao continente operaron con normalidade. Está previsto que o martes, polo mesmo motivo, cancélense outros 16 voos entre Irlanda e Reino Unido

Desconvocan o paro do persoal de terra que paralizaría os aeroportos españois a partir do día 29

Pouco máis dunha semana antes de que os aeroportos españois corresen o risco de quedar practicamente paralizados pola folga convocada polo persoal de terra de Aena a partir do día 29 en todos os aeroportos españois, as partes chegaron onte a un acordo tras unha reunión de conciliación en Servizo Interconfederal de Mediación e Arbitraxe.

A Asociación de Empresas de Servizos de Asistencia en Terra en Aeroportos (ASEATA) e os sindicatos USO, CC.OO. e UGT chegaron a un acordo que perfila o IV convenio colectivo, que se asinará o 30 de setembro. Ademais, actualizarán o que os sindicatos consideraban «liñas vermellas»: a estrutura salarial e as súas variables, e a garantía dos dereitos laborais dos traballadores subcontratados.

Os sindicatos celebraron o «desbloqueo» das negociacións, pero apuntaron que aínda que xa non convocarán folga, este acordo é só «unha base», polo que queda pendente terminar de desenvolver o convenio colectivo, especialmente nun «sector transcendental para a economía do país».

Os servizos de asistencia en terra inclúen tamén a asistencia a persoas de mobilidade reducida, mercancía, correo e servizo de pasarelas e en España moven ao ano preto de 900 millóns de euros. Entre as principais empresas que prestan estes servizos atópanse Iberia, Swissport, Acciona, Groundforce (Globalia), Atlántica, Clever, AviaPartner, Menzies, easyJet e Lesma-Ryanair. 

Folga no Prat

A que se mantén é a folga convocada polo persoal de terra de Iberia no Prat para os días 27 e 28 deste mes, ademais do 3 e 4 de agosto.

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
3 votos
Comentarios

Ryanair mantén cancelados na súa web voos que esixen os servizos mínimos