O prezo das bolsas tira do carro

O cobro obrigatorio leva a que os compradores cambien os seus hábitos para levar os seus produtos

.
M. F.
REDACCIÓN / LA VOZ

«Non teño medo de que se me rompa a bolsa». «Non me doen as mans pola falta de circulación». «Consigo cargar con máis de dez quilos sen deixarme as costas no intento». «Incluso podo coller o paraugas coa outra man, que en Galicia sempre hai que andar prevido». Cada vez son máis os compradores que a diario percorren os establecementos acompañados do seu carriño da compra. A maioría fano por comodidade, xa que o peso das bolsas de plástico mingua as súas costas e brazos. Pero o ter que pagar desde o 1 de xullo por cada unha das bolsas de plástico que se solicitan en caixa (exceptuando as que conteñen alimentos a granel), axuda a que leven o seu carro sempre, incluso cando baixan a coller o pan ou unha ducia de ovos.

«Levaríamo ata de paseo», di Rosa Couto, veciña da Coruña, á vez que demostra a súa manexo do mesmo cunha soa man. Aos seus 81 anos, leva máis de vinte empregándoo a diario para percorrer o mercado, incluso aqueles días que non sabe si realizará a compra. Agora enganchou ás súas fillas na práctica, que foron as encargadas de regalarlle este Nadal o novo modelo do que presume. Os seus catro rodas permiten que o conduza por diante, sen ter que forzar a musculatura. Son os de «alta gama», que substitúen progresivamente aos clásicos de dúas rodas e poden atoparse en calquera bazar pero que resultan menos manexables. «En vez do bastón, eu levo o meu carriño», conta Rosa Couto.

Carlos Baldomir, cliente habitual do mercado de Elviña (A Coruña), uniuse a esta tendencia fai un par de anos debido ás trabas legais que se impuxeron ao adquirir bolsas de plástico nos establecementos. Ademais, explica que non sabe onde gardar tantas en casa, xa que non pode desfacerse delas. «As bolsas son un encordio. Si tes que subir desde Elviña ata Monelos todos os días é moito máis práctico un carro», afirma.

«Despois de xubilado, corredor de bolsas. Era o que me faltaba», exclama Francisco Graña. Ese é o sentir da maioría dos clientes de carros da compra, que os empregan por cuestións de saúde. Non lles queda máis remedio, aínda que están máis que encantados. Chegados a unha certa idade, ven incapaces de afrontar a camiñada de volta ao seu domicilio. Moitas veces por esgotamento ou simplemente porque o médico lles prohibiu coller un par de quilos ás súas costas. «Aos rapaces dálles igual cargar coas bolsas, pero os que temos xa unha idade fatigámonos», di Graña. E así é. Resulta difícil ver a mozos con carriños, pero sempre hai algún que termina por animarse. Os modelos estampados e con diversas gamas de cores, rompen cos tons fríos que emprega a xente maior. A variedade aumenta e o público tamén. No entanto, moitos prefiren empregar bolsas de tea ou materiais reciclados, en caso de desestimar a clásica opción de comprala de plástico por uns céntimos. «Vexo como a xente protesta ás caixeiras porque non lles dan bolsas. Eu levo nove anos co meu carro e non as uso para nada», di Mari Carmen Cea.

Os usuarios destes carros están totalmente de acordo coas restricións legais en favor de reducir a cantidade de plástico producido. Hai veciños que non poden nin ver ás bolsas plásticas. «Estórbanme na man. Xa estou adoitado ao meu carriño e baixo con el aínda que sexa para comprar o pan», di Francisco Graña. Outras como Pilar Biscaíño, ofrecen solucións alternativas ás bolsas. «Tráiome un táper no carro para gardar o peixe ou a carne en el», explica. Unha vez que lle dan o alimento xa limpo, pide que llo metan no recipiente, e deste xeito evita que as bolsas de plástico filtren líquidos ou cheiros. «É unha forma moi cómoda e práctica de axudar ao medioambiente», conta a coruñesa.

Moitos usuarios cren que as constantes informacións que fan referencia á contaminación dos mares e océanos concienciarán aos mozos na eliminación progresiva das bolsas plásticas. Outro punto a favor para que cada vez máis, estes pequenos vehículos percorran as beirarrúas.

Variedade de modelos e cores: os chasis de catro rodas e con tons coloridos dinamizan o mercado

Internet permite, ademais de personalizar a medida unhas zapatillas, facer o mesmo cos carriños da compra. É posible axustar o modelo de bolsa ao chasis preferido. Con dous, catro ou seis rodas. Plegables, con freos e incluso os que posibilitan facer xiros de 360 graos. Pódese deixar de lado a clásica sobriedade que os caracteriza e optar por floridos estampados.

Sergio García é xerente de Garmol , unha das poucas empresas nacionais neste sector. Desde 1968 comercializan desde Alacante carriños para todos os públicos. «A nosa web está destinada tanto a almacenistas, que adoitan compran o noso top dez, como a comerciantes polo miúdo que buscan modelos máis atrevidos», explica o responsable.

Hai uns anos só se vían cores escuras e sufridas nos supermercados. Agora, segundo os distribuidores, o cliente concíbeos como artigos de moda. «Cada vez máis a xente nova usa os carriños e pódense ver modelos moito máis atrevidos», afirma Sergio García. Nas zonas costeiras demándanse cores máis vivas, con flores e incluso bodegóns. No centro e o norte do país seguen predominando tons máis escuros. En Garmol, os chasis de catro rodas son o produto estrela. A vantaxe diferencial é que con estes se empuxa, non se tira do peso. Deste xeito pódelos manexar frontalmente. Tamén son moi demandados os que teñen rodas 360 graos. Grazas a eles podes facer xiros sen arrastrar.

Esta empresa traballa para máis de 45 países e os seus prezos oscilan entre 25 e 65 euros. Francia é o seu principal mercado e os seus carros de catro rodas son tamén os que máis demandan. «Alí inexplicablemente todo o mundo usa os de dúas rodas. Hai que concienciar á xente de que non se pode cargar o brazo», conta o responsable. Ademais, son os encargados de fabricar os carros para Correos e A Poste, o servizo postal francés.

As medidas iniciadas pola Unión Europea para reducir o consumo das bolsas de plástico produciron un incremento nas vendas de carriños da compra. «Cando as empezou a cobrar Carrefour hai 4 anos notouse unha chea. A partir desa data o aumento é progresivo», conta Sergio García. Desde estas empresas acollen cos brazos abertos a normativa que entrou en vigor o 1 de xullo. Polo momento non observan un gran repunte desde que entrou en vigor. Achácano a que a maioría das grandes superficies xa cobraban as bolsas de plástico, afectando fundamentalmente a pequenos comercios.

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
6 votos
Comentarios

O prezo das bolsas tira do carro