A NASA atopa mostras de posibles indicios de vida en Marte

r. r. garcía REDACCIÓN / LA VOZ

Atlas TV

O robot Curiosity acha moléculas orgánicas en rocas de 3.000 millóns de anos

08 jun 2018 . Actualizado ás 13:48 h.

O robot Curiosity da NASA atopou novas evidencias preservadas en rocas sedimentarias de hai 3.000 millóns de anos que suxiren a existencia de vida no pasado de Marte. Non é o único achado presentado onte na revista científica Science, senón que tamén se dá conta da existencia na atmosfera do planeta vermello dun ciclo estacional de metano, un gas ligado tamén a procesos biolóxicos que, neste caso, podería indicar que a vida en forma de microorganismos podería ser posible a día de hoxe. Pero é tan só unha posibilidade que deberá ser confirmada por novas misións nas que a clave será diferenciar se se trata de restos de orixe biolóxica ou xeolóxica.

Os investigadores, de feito, non poden dicir como se formou este material orgánico e deixan a porta aberta ás grandes preguntas: Son o remanente de organismos vivos do pasado? ou, pola contra, son o produto de reaccións químicas con rocas? Ou, mesmo poida que fosen traídos a Marte polo impacto de cometas. Todas as hipóteses seguen abertas. «O que nos suxiren estes novos achados é que debemos seguir buscando probas de vida», explica Thomas Zurbuchen, da NASA. «Confío -engade- en que as nosas misións actuais e futuras axúdennos a desbloquear descubrimentos aínda máis impresionantes no planeta vermello». A propia axencia espacial asegura nun comunicado que o que agora se achou non significa unha «evidencia en si mesma de vida».

O descubrimento é, en calquera caso, a evidencia máis convincente ata o momento de que moito antes de que Marte se convertese no mundo inhóspito e estéril que parece hoxe en día estaba composto por masas de auga que reunían potencialmente condicións para a vida. Os datos do Curiosity revelan que fai miles de millóns de anos existía un lago dentro do cráter Gale que contiña todos os ingredientes básicos para a existencia, incluídos os compoñentes químicos e as fontes de enerxía.

As moléculas orgánicas complexas detectadas en rocas sedimentarias conteñen carbono e hidróxeno, elementos aos que tamén poderían sumarse osíxeno e nitróxeno. Para o director da división de Exploración do Sistema Solar da NASA, Paul Mahaffy, trátase dun descubrimento «moi emocionante» para o coñecemento espacial, aínda que matiza que «non podemos confirmar aínda a súa orixe».

«Teremos que agardar»

O outro achado relevante refírese a que os niveis atmosféricos de metano no planeta vermello seguen un ciclo estacional. Este gas achouse por primeira vez fai uns vinte anos no planeta vermello, pero agora conseguíronse medicións exactas e continuas. Na Terra, a maior parte deste gas ten orixe biolóxica, pero descoñécese de onde procede o de Marte. Propuxéronse varias teorías, como a súa formación por parte de seres vivos, a degradación de compostos orgánicos por raios ultravioleta ou interaccións químicas entre a auga e as rocas. «Agora toca por fin saber se hai microorganismos marcianos, extintos ou vivos, pero teremos que agardar a novas misións como Exomars ou Mars 2020 que nos permitan desvelar se hai marcianos ou non», explica o astrofísico Borja Tosar.