Vigo adiántase a Barcelona e prohibe aos taxistas ir de bermudas e chanclas

Marta Otero Torres
Marta Otero REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Edgardo

Entre os profesionais galegos existe división sobre as normativas de vestimenta

27 may 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A polémica saltou á palestra esta semana, coa aprobación dunhas novas normas de vestimenta para os taxistas de Barcelona que non lles permiten prestar servizo con camisetas de tirantes, chándal, roupa deportiva, pantalóns curtos, bermudas ou chanclas. Unha noticia que causou moito balbordo, algo que non entenden algúns taxistas galegos, como os de Vigo , que desvelaron que eles tamén aprobaron unha normativa que estará vixente en cuestión de días. «Nós tamén a temos a punto, -explica Manuel Chorén, presidente do colectivo de taxistas de Vigo- está en exposición pública e nuns dez días terase que aplicar, se non hai ningunha alegación. Non lle demos tanto bombo como os de Barcelona, pero creemos que é unha cousa que hai que facer e é boa para o sector. Para o servizo que estamos a dar hoxe en día temos que dar esa imaxe, que é fundamental».

Do mesmo xeito que o de Barcelona, o novo código de imaxe dos taxistas de Vigo obrigaralles a «ir vestidos correctamente, sen camisetas de asas, sen chanclas, pantalóns curtos e todo iso». Chorén asegura que é unha boa opción, coa que «case todo o mundo está de acordo, aínda que sempre haberá algún que sexa remiso, por exemplo, por non poder levar o pantalón curto, pero se o deixas á libre elección, como tampouco o podes definir, é complicado». Para o portavoz de Vigo, unificar criterios é importante porque se, cando falamos de pantalón curto, «unha persoa fose cunha bermuda como ten que ir, pois non pasaría nada, pero se a porta queda aberta non hai forma de definir cal é o longo adecuado, se vai marcando ou non marcando... por iso o mellor é cortar e unificar todo». A policía local será a que se encargue de actuar se non se cumpre a norma.

Na Coruña, de acordo

Os taxistas coruñeses non teñen aínda unha normativa sobre vestimenta. Pero o seu presidente, Manuel Sánchez, asegura que a maioría está a favor. «Se traballamos de cara ao público temos que levar unha vestimenta decorosa, aínda que non teña que ser un uniforme. Ademais, esta é case a única profesión na que uno non sabe onde vai ir. O que vai arranxar o tellado xa sabe onde vai e como debe ir, pero aquí nunca sabes onde vas ir: se vas ir a un enterro, a un funeral ou a unha cerimonia. Por iso eu entendo que a vestimenta é fundamental, igual que ter o coche limpo e ir un pouco aseado, en xeral».

Aínda que moitos profesionais consideran que isto xa é algo que se asume sen necesidade dunha norma, Sánchez afirma que se debería asumir, pero ás veces parece que esquecemos de que traballamos de cara ao público e cada un vai como lle dá a gana. As autoridades que son as donas das concesións, como concellos e demais, teñen que velar por que iso se cumpra. Por natureza debería facerse, pero se iso non é suficiente pois que se faga unha normativa para que mellore, porque iso redunda no bo servizo».

Respecto da posible incomodidade das normas de Barcelona ou Vigo para as épocas de máis calor, o representante coruñés asegura que se pode ir ben, e ao mesmo tempo cómodo. «Se no canto de levar unha camiseta levas unha camisa ou un polo e con zapatos e pantalón de pinzas, pois vas ben. Non é como ir afogado con traxe e gravata e que che sintas afogado. Se estás nun traballo no que dás un servizo público tes que dar boa imaxe. Os condutores dos autobuses tamén teñen calor e teñen que levar o seu uniforme». E Manuel Sánchez considera que os que se negan non teñen razón: «no seu coche, efectivamente, pode ir como lle dá a gana , pero para traballar non».

«Esta é a única profesión na que un sae de casa e non sabe onde vai ir» En Ourense , con todo, consideran que non necesitan unha norma para ir presentables. «As cidades que o piden é porque tiveron algún problema nese aspecto -explica Fran Álvarez, presidente do colectivo de Ourense-, pero en Ourense nunca o tivemos e non se nos ocorre pedir algo así, unha norma escrita». Para Álvarez, ademais, a norma tampouco asegura nada, «porque o que vai en camiseta pode levar unha de Purificación García e o que vai en camisa ponse a de cando estivo en Alemaña. E se vas de polo, pois pode ser novo ou de marca ou un do século pasado. Iso é moi difícil de avaliar. En Ourense fai moita calor, pero nós xa sabemos que iso non significa que poidamos REVISAR ir traballar en bañador».

A competencia de Uber e Cabify, detrás da decisión tomada en Cataluña

A competencia de servizos como Uber e Cabify esta detrás de decisións como a nova normativa de vestimenta dos taxistas de Barcelona, que pretende mellorar o servizo para non perder cota de mercado. Nun informe recente da OCU os consumidores comparaban os servizos de taxi cos de condutores privados. No tema da limpeza, por exemplo, os usuarios aseguraban que non había diferenzas significativas, aínda que destacaban o «abuso» de elementos persoais nos coches do servizo público, como estampas relixiosas ou fotos familiares, fronte ao aspecto neutro dos vehículos de alugueiro con condutor (VTC).

Doutra banda, a enquisa sinala que tanto a vestimenta e a hixiene como o saúdo e o trato dos condutores de VTC son «impecables», pero que entre os taxistas é máis común o «desaliño», aínda que «non é a norma». «As experiencias nos percorridos realizados demostran, con todo, que tanto taxistas como choferes de VTC son comprensivos», engade.

As normativas sobre vestimenta xa provocaron polémica antes nalgunhas cidades de España. En Tenerife, por exemplo, tiveron que cambiar a norma para aceptar o pantalón curto durante os meses de calor, sempre que non sexa vaqueiro ou deportivo. En Selecta téñeno prohibido, pero aseguran que se saltan o regulamento pola calor.

O estudo da OCU chegou á conclusión -tras realizar máis de 170 viaxes en taxi e servizos de vehículos de alugueiro con condutor (VTC) en provincias como A Coruña, Barcelona, Madrid, Bilbao ou Málaga- de que o taxi é o servizo que máis interesa para os traxectos curtos, sobre todo por baixo de dous quilómetros, mentres que para os medios e longos prefírense os coches de Uber e Cabify.