O Black Friday adianta case un mes os contratos da campaña de Nadal

Gabriel Lemos REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

Paco Rodríguez

Un de cada oito parados galegos conseguirán un emprego temporal durante as festas

19 novs 2017 . Actualizado ás 16:56 h.

O Black Friday, esa moda importada dos Estados Unidos que se estendeu como a pólvora en España durante o último lustro, non só cambiou os hábitos de consumo da campaña do Nadal, na que se adiantan compras para aproveitar os fortes descontos que ofrece o comercio nestas datas. Tamén alterou os ritmos de contratación de grandes superficies, tendas en liña e plataformas loxísticas, que ven obrigadas a incorporar antes aos reforzos para atender o pico de vendas que xera o venres negro.

«Antes, a contratación de Nadal empezaba ao redor da primeira ou segunda semana de decembro», explica Eduardo Adán, director comercial da axencia de colocación Nortempo, que apunta que eses prazos se adiantaron polo menos dous ou tres semanas na maioría de empresas. Aínda que hai algunhas onde eses empregos temporais duran case un mes máis do que era habitual. É o caso, por exemplo, de Seur, que contratou a 2.300 eventuais para a campaña do Nadal. Máis de 90 deles, en Galicia, onde o persoal do grupo aumenta un 34 % durante estas datas. A maioría destes traballadores xa se incorporaron (como os 1.820 fichados polo xigante fabricante de xoguetes Toys'R' Us ou os 2.700 de Amazon ), para que cando esta semana chegue a avalancha de pedidos estean xa formados e plenamente operativos.

A loxística é o campo onde máis se disparou a demanda de traballadores eventuais nas últimas campañas do Nadal, polo auxe do comercio on-line. Transportistas, mozos de almacén ou carretilleros están entre os profesionais máis demandados estas datas, xunto a outros perfís tradicionais vinculados aos puntos de venda físicos, como dependentes ou empaquetadores. No caso do transporte xurdiron mesmo novas figuras, como as do repartidor en bicicleta ou a pé para entregas urbanas, apunta Adán, que explica que a peonalización de rúas céntricas e o colapso do tráfico durante os días previos ás festas hanas convertido en alternativas áxiles.

En Galicia, segundo as estimacións de Randstad, asinaranse durante esta campaña do Nadal (que dura uns dous meses, desde mediados de novembro ata a segunda ou terceira semana de xaneiro, tras o arranque das rebaixas) uns 22.095 contratos, suficientes para sacar do paro temporalmente a un de cada oito desempregados galegos (185.903 a finais de outubro). Galicia é, tras o País Vasco e Asturias, a comunidade onde máis aumentará o emprego do Nadal, cun repunte do 13,7 % respecto da campaña do ano anterior.

No conxunto de España agárdanse 387.000 contratos. Deles, 23.300 asinaranse en grandes superficies, onde o persoal medio aumentará un 10 % durante estas festas. Anged, a patronal do sector, destaca que fenómenos como o Black Friday son só unha mostra máis da transformación que está vivindo o sector, que obriga a adaptar o modelo de negocio, con cambios operativos que abarcan «desde a loxística á xestión de equipos ou a organización das tendas». 

O calendario difumínase

Para José Picado, profesor da Escola de Finanzas, a clave do éxito do venres negro hai que buscala na propia dinámica do comercio: «Novembro é, con febreiro, o mes con menos actividade do ano, hai un val estacional importante», que o sector encheu cunha nova campaña de descontos que empezou como un día, estendeuse a unha fin de semana (tamén importamos o Cyber Monday) e agora dura unha ou dúas semanas.

As vantaxes son claras: non só se disparan as vendas, senón que se espacian no tempo, permitindo unha mellor planificación e evitando problemas co estocaje de produtos, un dos contratempos máis temidos polos comerciantes nestas datas.

Proba de que o Black Friday chegou para quedar é que a Xunta incluíu o domingo posterior ao venres negro como un dos festivos nos que poderán abrir o ano que vén os comercios galegos que non gozan de liberdade horaria (os de máis de 300 metros cadrados), alongando de forma xa oficial a campaña de Nadal, que antes arrincaba o primeiro domingo de decembro.

Hoteis, academias de baile e ximnasios súmanse ao bum

Ninguén quere faltar ao Black Friday, cuxos promocións se coan en todos os recunchos. Cadeas hostaleiras, ximnasios e ata academias de baile aproveitan o efecto chamada dunha campaña que se asocia con gagas.

Abonda que un anuncie a súa participación para que a competencia veña detrás. Se Meliá Hoteis anunciou que será a primeira cadea hostaleira do mundo en vender cuartos en Amazon, NH ofrecerá desde mañá e ata o domingo descontos de ata o 40 % e Rome Mate Hotels adiantouse á competencia cunha campaña especial que comezou o venres e acabará o día 26. 

Sorteo ao Caribe como incentivo

Xa non abonda con estar, senón que hai que ter os mellores reclamos, ata un sorteo ao Caribe, como o que lanzou a axencia de viaxes on-line Rumbo, para conseguir atraer a atención sobre as súas ofertas en hoteis e escapadas de esquí con ata un 50 % de rebaixa.

Ata o ximnasio da esquina hase sumado ao Black Friday para que o veciño non lle coma as papas e este mes a matrícula sae gratis. Promocións en clases de baile, en cursos de fotografía, en talleres de maquillaxe e caracterización... A pouco que un rasca atopa premio.

Mesmo, pódese sacar tallada cos bancos, que xa han lazado promocións relacionadas con créditos e cartóns, rebaixas no tipo de interese mínimo dos seus préstamos e bonificacións nas compras.

Con todo, non todo o que reloce é ouro e por estas datas tamén abundan as ciberestafas. Máis vale fixarse dúas veces na url e na letra pequena que lamentar máis tarde.

Os produtos con máis tirón

Javier Lizon | EFE

Tecnoloxía | A punta da lanza

Videoxogos, móbiles, robots aspiradores, consolas e computadores foron os produtos que máis triunfaron en España o ano pasado no xigante das vendas on-line, Amazon. O sector segue sendo a punta de lanza do Black Friday e o que máis vendas concentra.

CESAR TOIMIL

Moda | Roupa e calzado de tempada

O frío tardou en chegar e as pezas de tempada empezan a botarse en falta. Aínda que os descontos en Inditex e El Corte Inglés faranse agardar ata a próxima semana, en H&M arrincaron cun 30 % e no pequeno comercio xa chegaron ao 50 %, e subindo.

Santi M. Amil

Viaxes | Pensando nas vacacións

Easyjet abriu a veda o xoves pondo á venda 70.000 asentos para viaxar por Europa entre 15 e 25 euros. Vueling, Norwegian, Ryanair (a partir de mañá), Iberia, ademais dalgunhas das principais cadeas hostaleiras tamén participarán na campaña.

CARMELA QUEIJEIRO

Xoguetes | En busca do agasallo do Nadal

Os saldos tamén chegaron aos xoguetes para aliviar a temida costa de xaneiro en moitos fogares. Toys'R'Us ten miles de artigos cun descontos dun 50% e as fabricantes de xoguetes xa ofrecen a través de Internet ofertas especiais a un 60 %.

MARTINA MISER

Automoción | Aforro de miles de euros

Comprar un coche non é peccata minuta, pero as promocións están a tentar aos indecisos. Ata 7.000 pódese aforrar un na adquisición dun coche no extenso Black Friday do motor ao que se sumaron Opel, Citroën, Ford, Fiat, Skoda, Hyundai ou Peugeot.

EDUARDO PEREZ

Decoración e bricolaxe | A casa a punto e o peto a salvo

Os máis previsores aproveitan estes días para renovar a decoración do Nadal das súas casas con árbores artificiais a metade de prezo. E tamén hai quen se lanza a pór a casa a punto co peto a salvo cun 60 % en Ikea ou un 50 % en chans en Leroy Merlín.

EDUARDO PEREZ

Perfumería | Produtos de marca ao 80 %

As vendas practicamente duplicáronse o ano pasado durante o Black Friday, unha ocasión perfecta para conseguir perfumes de marca, para un ou para regalar, a prezo de ganga. Nas webs do sector os descontos son tentadores e xa acadan ata o 80 %.

ANGEL MANSO

Artigos eróticos | Un filón en Internet

Triunfan especialmente en Internet e nestas datas as vendas dispáranse. Vibradores e toda clase de artigos eróticos rebaixados convértense nun filón máis a explotar cando chega o Black Friday. Os adultos prémianse cos seus propios xoguetes.