As claves de «The Morning Show», a serie estrela de Apple TV+

iker cortés MADRID / COLPISA

PRATA O Plomo

Apple TV+

A ficción gaña enteiros na súa segunda tempada pola súa forma de abordar a pandemia

18 oct 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

No 2019, The Morning Show foi o cartón de presentación de Apple TV+, o servizo de vídeo baixo demanda co que a compaña de Cupertino entraba a competir no complexo mundo das plataformas de streaming . A diferenza da todopoderosa Netflix, con miles de contidos a un só click, Apple irrompía no sector apostando pola contención, con poucas producións pero moi ben escollidas e, sin duda, The Morning Show foi a máis brillante de todas.

A serie narra a caída en desgraza dun espazo televisivo matinal, ao estilo do programa de Ana Rosa ou Espello público, cando un dos seus dous presentadores estrela, Mitch Kessler, é acusado dunha serie de condutas sexuais inapropiadas. Para tratar de emendar a situación, a cadea despide ao xornalista e prepárase tamén, ás agachadas, para botar a Alex Levy, a que foi a súa parella televisiva durante máis de quince anos; ata que Bradley Jackson, unha nova reporteira de provincias, irrompe en escena.

Non cabe ningunha dúbida de que as denuncias de abuso e acoso que varias actrices interpuxeron contra o exproductor Harvey Weinstein e a indignación en torno ao caso que alumou o movemento #MeToo foron o punto de partida desta intrincada historia que aborda aspectos tales como as dinámicas de poder que se establecen na contorna laboral, a competitividade na industria televisiva e a xestión duns egos enormes. The Morning Show diseccionaba todas estas cuestións e, o máis importante, facíao sen caer no maniqueísmo, con valentía e afrontando riscos, para tratar de demostrar que todos somos partícipes das fallos que deixa entrever o sistema.

O máis sorprendente é que as acusacións que fixeron caer ao exproductor estadounidense e que levantaron esta onda de indignación tiveran lugar tan só dous anos antes, en outubro do 2017. En apenas vinte e catro meses, Jay Carson, creador da ficción, non só dixeriu e asimilou todo o que pasaba, senón que conseguiu trasladalo á ficción de forma sublime.

Acertou elixindo aos rostros que levan o peso da ficción. Steve Carell, que deu vida a Michael Scott na versión americana de The Office , encarna a Mitch, a estrela caída en desgraza. As sombras que rodean ao personaxe non impiden que o espectador empatice con el por momentos. Pero é que Carson está empeñado en levar a ese escenario de grises.

Vese, tamén, no rol de Alex, á que interpreta outra actriz de comedia, Jennifer Aniston, posiblemente nun dos papeis da súa vida. A compañeira de Mitch, unha muller madura, con xenio e moito que dicir, sempre estivo á súa sombra Sabía o que acontecía detrás das cámaras? A terceira en discordia é Bradley. Na súa pel, e de que xeito, ponse Reese Whiterspoon, que nos últimos anos ha demostrado ser unha das mellores actrices da súa xeración. Igual de brillante, por certo, é a forma na que a ficción describe o que é traballar nun programa matinal destas características.

As carreiras polos corredores, os temas a última hora, os directos, as puñaladas por detrás... Todo está aí.

A covid, de fondo?

A nova tempada comezaba fai unhas semanas e facíao cunhas sobrecogedoras imaxes de Nova York baleira para dar paso a un rótulo: «Tres meses antes». En efecto, a acción dos primeiros capítulos discorre pouco antes de que a pandemia o cambiase todo. Alex abandonou a cadea e estase dedicando a escribir as súas memorias, mentres Bradley continúa no programa. Mitch, pola súa banda, se ha ir a pasar unha tempada a Italia -non é unha coincidencia-. A súa trama, polo menos nestes primeiros compases da nova quenda de episodios, é a menos interesante e a máis accesoria -sobra-, mentres a historia do que acontece na cadea segue raiando a un nivel excelente.

Pero é na forma na que The Morning Show está abordando a pandemia onde a nova historia gaña enteiros. Faino con pequenas chiscadelas, que xogan co coñecemento que agora ten o espectador do que pasou, pero que o groso dos medios de comunicación non soubo ver: ese teletipo de China ao que ninguén prestou atención, noticias acerca do confinamento de poboacións enteiras en China que acababan indo ao final do informativo, reporteiros desprazados ata alí que nin sequera entran en directo... Carson volve dar no cravo.